Френското правителство подкрепя сливането между Фиат Крайслер и Пежо

Френското правителство подкрепя сливането между Фиат Крайслер и Пежо

Френското правителство подкрепя сливането между Фиат Крайслер и Пежо

Френското правителство изрази днес подкрепата си за проекта за сливане между Пе Ес А (PSA) и Фиат Крайслер (Fiat Chrysler), оценявайки го като необходимо, за да позволи на френския автомобилостроител да постигне критична маса, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Франция, която е акционер в Пе Ес А, обаче ще продължи да следи внимателно "за поддържането на промишления апарат" в страната.

Министърът на икономиката и финансите на Франция Брюно Льо Мер прие благосклонно започването на преговорите между двете компании. Правителството обаче ще следи особено внимателно за запазването на индустриалния отпечатък във Франция, за разполагането на централата и потвърждаването на ангажимента на новата група за създаването на европейски промишлен сектор за електрически батерии, се е посочва в комюнике на министерство на икономиката и финансите.

На кратка пресконференция Льо Мер заяви, че автомобилните производители, които не са постигнали критична маса, няма да могат да инвестират десетки милиарди евро в електрически автомобили и автономни автомобили

"Предпочитам да видя, че Пежо (Peugeot) продължава да се развива, успява да постигне изключително развитие и да се превърне в четвъртия автомобилостроител в света с Фиат (Fiat) , а не да остане извън това движение на автомобилно консолидиране, което е абсолютно необходимо", добави министърът.

Държавният секретар към министъра на икономиката и финансите Аниес Пание-Рюнаше каза в ефира на радио Юроп 1, че, ако това сливане се стане факт, то ще направи Пе Ес А по-стабилна

Междвуременно  Фиат Крайслер обяви днес нетна загуба от 179 млн. евро (200 млн. д.) през третото тримесечие, предаде ДПА.

Рентабилността, изчислена според маржина на сезонно коригираната печалба преди лихви и данъци (EBIT), е нараснала до рекордното ниво от 7,2 процента, което е повишение с 0,4 процентни пункта спрямо третото тримесечие на 2018 година.

Нетните приходи са се повишили с 1 процент до 27,3 млрд. евро макар продажбите да са спаднали с 9 процента до 1,06 милиона продадени автомобила.

Данните за печалбата преди лихви и данъци сочат, че Фиат-Крайслер е направил почти цялата си печалба в Северна Америка, загубил е пари в Европа и Азия и едва е успял да излезе на зелено в Латинска Америка.

Концернът все още е напът да изпълни целите си за цялата година, посочи главният изпълнителен директор Майк Манли.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ