Има ли шанс за нов живот на ивент бизнеса?

Има ли шанс за нов живот на ивент бизнеса?

Има ли шанс за нов живот на ивент бизнеса?

Доскоро процъфтяващ, секторът на събитията се оказа сред най-тежко засегнатите от рестрикциите, наложени от правителствата за ограничаване на разпространението на COVID -19. Хиляди мероприятия от деловия и културния календар са отложени или са напълно отменени.  По-лошото е, че няма ясен хоризонт за рестарт.

Дори след като държавите започнат да отпускат наложените превантивни мерки и да възвръщат нормалния ритъм на икономиката и бизнеса, масовите събирания и събитията най-вероятно ще бъдат сред последните, за  които ще бъде вдигната блокадата. Но дори и тогава, този бизнес ще трябва да е много повече готов за новата реалност с прозрачни и достатъчно категорични защити за здравето на организаторите, персонала и посетителите.

Професионалистите в сферата смятат, че има няколко различни сценария по които ситуацията в тази сфера може да се развие. „По-оптимистичните възгледи са, че след месеца на изолация, хората ще имат нуждата от социален контакт, масови събирания, бизнес, спорт, забавление и събития. Посещаемостта ще се повиши значително, следвайки нуждите на хората, които се опитват да компенсират изпуснатите възможности по време на COVID-19.“ , споделя Дан Фироиу, изпълнителен директор на Coco Agency, водещ промоутър и ивент организатор на Балканите, Централна и Източна Европа и Близкия изток.

„Въпреки това, по-реалистично e да очакваме хората да бъдат много по-внимателни и предпазливи в следващите месеци, а предпазването на здравето да остане основен приоритет“,  допълва Фироиу. Според него, в тази ситуация, способността на ивент организатора да предостави безопасна околна среда и създаването на успешна комуникацията с публиката, ще определи развитието на дадено събитие.

Още през март СЗО публикува документ с „ Основни препоръки за планиране на масови събития в контекста на COVID-19“, в който се изброяват необходимите предпазни мерки, които ивент организаторите трябва да вземат предвид при планирането на събития, с цел изграждането на безопасна среда за тяхната публика.

„Важно е ивент организаторите да дефинират предпазните мерки които ще предприемат, както предварително, така и по време на събитието и след него“, пояснява Дан Фироиу.

Във фазата на планиране е от изключителна важност да се сътрудничи с местните здравни власти и да се обмисли цялостната епидемична ситуация в държавата/региона/града, където събитието ще се състои. Трябва да се направи оценка на риска тясно свързана с местната обстановка, възможността да се предостави достатъчно пространство между посетителите, броя на заразените и тези с висок риск от заразяване, възрастта на посетителите, продължителността на събитието, качеството на местната здравна система и капацитета и готовността й да реагира адекватно. Трябва да бъде създаден план за действие, в който ясно е разписано по какъв начин ще се контролира цялото събитие и движението на хората, за да се минимализират рисковете от разпространение на вируса. Планът за действие трябва да обхваща цялото събитие и да включва системи за контрол и наблюдение на публиката. Той трябва да бъде изготвен с помощта на специално назначен и обучен екип от хора, който да дава насоки, инструкции и информация за начините за предотвратяване на COVID-19 по време на събитието, да асистира на хора с ранни симптоми, да бъдат подсигурени затворени пространства на местата, където хората със симптоми могат да бъдат изолирани, тествани и след това транспортирани до техните домове или съответните здравни заведения.  „Мероприятията също трябва да бъдат подготвени и да могат да предоставят медицински материали и лични предпазни средства от първа необходимост, като маски и дезинфектанти. Добрата лична хигиена трябва да бъде поощрявана чрез необходимата комуникация и чрез предоставяне на чиста вода, сапун и други дезинфекциращи продукти“, съветва Дан Фироиу.

По време на мероприятието, най-важните действия са информиране за рисковете чрез ясни послания и инструкции и избягването на разпространяване на подвеждаща или неясна информация. Трябва да се насърчават посетителите да бъдат отговорни, да стоят у дома, ако се чувстват неразположени; да бъдат самодисциплинирани и да следват необходимите мерки за спазване на хигиена; да имат самоконтрол и да се самоизолират ако не се чувстват разположени; да носят предпазни маски, ако имат съмнение, че разпространяват вируса. Тук е важно ивент организаторът да покаже рефлекс като предостави необходимото оборудване и места, където хората ще бъдат тествани. Тези съоръжения трябва да бъдат снабдени с най-необходимите материали за превенция и защита като маски, безконтактни термометри (инфрачервени термометри), както и бързи и надеждни санитарни продукти за редовна дезинфекция на пространството. Подходящи за тази част от логистиката на едно събитие могат да бъдат устройства като дезинфекциращи роботи, които пулверизират различни дезинфектанти в супер суха мъгла и дезинфекцират чрез високоскоростен въздушен поток. Такъв тип роботи могат да спестят необходимостта от персонал и да намалят риска от инфекция значително, както и да направят дезинфекцирането по-ефикасно и да подобрят безопасността. Постоянното наблюдение на участниците на събитията също е много важно. Такъв контрол и наблюдение може да започне от самото начало, чрез използването на специален детектор на телесната температура, термични видеокамери или дезинфекционни канали, които значително подобряват първоначалния контрол при влизането на мероприятието. На самото събитие, най-необходимите мерки за намаляването риска от COVID-19, са самонаблюдението, самоконтролът, самоизолацията в случай на симптоми на болестта и споделяне на информация относно моментното здравно състояние на присъстващите на мероприятието.

След края на събитието, все още има работа която трябва да се свърши – основната цел тук е споделяне на информация относно броя на заболелите посетители на мероприятието, броя на хората в изолация, броя на хората под карантина, проблемите по време на събитието и намерените решения, асистиране на регистрираните заболели посетители с цел успешното им завръщане в родните им градове и държави, споделяне на възможно най-много информация за успешните практики и даване на обратна връзка за подобрение на не толкова успешните.

Добрата новина е, че бизнесът вече се подготвя за света след COVID-19 и въпреки, че масовите събирания и събитията все още са последни на опашката за позволени дейности, с необходимите предпазни мерки, те отново ще започнат да се случват. Когато този момент най-накрая настъпи, важно за успеха на мероприятията ще бъде нивото на готовност на ивент организаторите да подсигурят сигурна и безопасна среда за техните посетители и способността им да предадат необходимото послание на своята публика, за да осигурят на хората усещане за сигурност и защита при посещението на събитието.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ