Качеството на първо място

Manager News

Ние сме една от малкото компании на българския пазар, която разполага със собствена рафинерия и собствен продукт, споделя Ивайло Трендафилов, изпълнителен директор на "Ромпетрол България"

 

 - Господин Трендафилов, кое е конкурентното предимство на "Ромпетрол" пред лидерите на пазара и какво лоялните ви клиенти най-много ценят при вас?

- Както в почти всички отрасли, така и в нашия бизнес има сериозна конкуренция. Това е движещата сила на пазара и на развитието. Конкуренцията амбицира всички да дадат най-доброто от себе си. С годините "Ромпетрол България" изгради силен имидж и познато име като надежден партньор както на крайния потребител, така и на бизнес клиентите ни.

"Ромпетрол" е безкраен източник на енергия от добива и преработката на суров нефт, през рафинирането му и производството на нефтени продукти, разпространявани както на едро, така и в нашите бензиностанции в България, Румъния, Грузия и Молдова. Efix е най-добрата гама от горива на "Ромпетрол", която предлага изключителни качества. Те се произвеждат в рафинерия "Петромидия", най-голямата рафинерия на територията на Румъния и една от най-модерните в региона на Черно море. "Петромидия" е част от KMG International, която инвестира над 63 млн. долара в рафинерията само тази година. "Ромпетрол" е една от малкото компании на българския пазар, която разполага със собствена рафинерия и собствен продукт.

- Колко голяма е мрежата ви и откриването на колко нови бензиностанции планирате?

- "Ромпетрол България" има активна мрежа от 54 бензиностанции в цялата страна. Екипът ни се стреми към активно развитие през следващите години, включително и разширяване на мрежата и постоянно подобряване на качеството на обслужване. Имаме амбициозен петгодишен план, одобрен от нашите акционери в Казахстан, който ще ни доведе до сериозни позиции на българския пазар. През последните години стартирахме процес на подновяване на бранда ни, който постепенно да обхване цялата страна. Силен акцент ще бъде и развитието на концепцията Hei за нашия магазин и гастросектор. Това е свеж и комуникативен бранд, който стои зад качеството на своите услуги и допринася за доброто изживяване на клиентите. Чрез своята уютна и гостоприемна атмосфера Hei е въздействащо преживяване, което допринася за качеството на времето, прекарано в бензиностанцията ни, независимо дали бързате, или имате повече време. От юни т.г. стартирахме и Cross Country кампания, която дава възможност на нашите клиенти, ползващи услугата Fill&Drive, да зареждат гориво и на бензиностанции "Ромпетрол" в Румъния.

- Като изпълнителен директор кой е вашият индикатор, с който следите удовлетвореността и качеството на изживяването на клиента с марката?

- "Ромпетрол България" следва общата стратегия за развитие на KMG International, работим в посока както към краен клиент, така и към намиране на решения за бизнеси с големи автопаркове. Стараем се да отговорим на високите изисквания и сме пионери в сферата на иновативни решения за управление на автопарка. Услугата ни Fill&Drive със системата за идентификация на транспортните средства Easy Ring е уникална за българския пазар. Тя е пригодена към нуждите на нашите клиенти от стриктен контрол на потреблението на гориво в автопарка. Ръстът на продажбите както на дребно, така и на едро през последната една година е индикаторът, че вървим в правилната посока и потенциалът ни за развитие е голям. Заради качеството на нашите горива сме предпочитан партньор в транспортния и земеделския сектор.

- Оперативните резултати за рафинериите "Петромидия" и "Вега" през първото тримесечие на 2019 г. са изключително добри. С какво допринесе за тези резултати "Ромпетрол България"?

- Рафинерия "Петромидия" постигна много добри оперативни резултати през първото тримесечие на 2019 г. за основните параметри като: добив на получени рафинирани продукти (86,5% wt), използван капацитет на рафинерията (97,5%) и индекс на енергийна ефективност (EEI) от 98%. "Ромпетрол България" отбелязва ръст от 35% в продажбите на едро през последната година и отвори 6 нови бензиностанции, които сериозно повлияха на ритейл продажбите.

Пазарът на горива е силно конкурентен, а "Ромпетрол България" се развива успешно, като се фокусира върху промотирането на пазара на висококачествени премиум горива и пълно обслужване на крайни едрови клиенти, включително с доставка на горивата до обект на клиента.

- Какви са ползите за местния ви бизнес от факта, че сте част от KMG International?

- "Ромпетрол България" е част от KMG International - конкурентоспособна, ефективна, устойчива, диверсифицирана и интегрирана международна компания в областта на нефта и газа. "Ромпетрол" е един от най-големите брандове на групата, с място сред супербрандовете в Европа. Чрез KMG International ние сме част от "Енергийния мост", връзката между източните ресурси и западните пазари. Като част от KMG International Group целта ни е да засилим присъствието си в районите на Черно, Средиземно море и Източна Европа.

- С каква стратегия за развитие ще отговорите през идните години на очакванията за модернизация и в частност на тенденцията за навлизане на все повече електромобили?

- През 2017 г. в Румъния беше оборудвана бензиностанция "Ромпетрол" със зарядно за електромобили. Стремим се да следим новите технологии, за да развиваме нашата гама от продукти и услуги и да задоволяваме нуждите на клиентите. На този етап в България следим тенденциите и разработваме стратегия, която да отговаря на бъдещото търсене, да бъде екосъобразна и зелена.

- Каква ще бъде бензиностанцията на бъдещето?

- Бензиностанцията на бъдещето е тази, която може да отговори на изискванията, които пазарът и клиентите налагат. Тя трябва да бъде комплекс от услуги, които да отговорят на търсенето. Ние ще се стремим винаги да сме в крак с тенденциите и да продължаваме да развиваме бранда "Ромпетрол", да диверсифицираме бизнеса си, да поддържаме отлично клиентско обслужване и да създадем едно уютно, приятно място за отдих, забавление и прекрасно изживяване за нашите клиенти.

***

"РОМПЕТРОЛ БЪЛГАРИЯ" ЕАД е представена у нас от 2002 г. и е дъщерно дружество на групата KMG International. Управлява активна мрежа от 54 бензиностанции в цялата страна и предлага на клиентите си в България качествени горива по европейски стандарти, произведени в рафинерия "Петромидия".

[[{"fid":"336415","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":534,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

На снимката: Бензиностанцията на "Ромпетрол" в Пловдив е един от 54-те обекта на веригата в цялата страна

KMG INTERNATIONAL е с повече от 6000 служители, важен играч в Черноморския регион и Средиземноморието с дейност в 11 основни пазара. Групата е собственост на KazMunayGas, националната петролна и газова компания на Казахстан. "Ромпетрол" е основната марка на групата след преименуването през 2014 г. на "Ромпетрол Груп Н.В." в KMG International като част от стратегията за интеграция на всички активности под шапката на KazMunayGas.

[[{"fid":"336416","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":259,"width":499,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

KMG International притежава и оперира две рафинерии:

"ПЕТРОМИДИЯ" е най-голямата румънска рафинерия и една от най-модерните в региона на Черно море. Има капацитет на преработка 5 млн. тона годишно. Стратегическото разположение на брега на Черно море позволява оптималната дистрибуция на петролни продукти.

"ВЕГА" е втората рафинерия, притежавана от групата. Има над 110-годишна история. Развива се от класическа централа за рафиниране до производител и доставчик на специални продукти, произведени от полуготови продукти, доставени от "Петромидия". По този начин работата на двете рафинерии се интегрира, за да произвеждат продукти с висока добавена стойност.

Автор: Венцислав Савов, снимки Юлиян Донов и "Ромпетрол". Интервюто е поместено в новия брой на списание "Мениджър

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ