Mozilla с нови източници на приходи

Mozilla с нови източници на приходи

Mozilla с нови източници на приходи

Създателите на популярния браузър Firefox се обединиха с шведската компания ProtonVPN за да предложат VPN услуги на потребителите, като всяка от компаниите получава част от приходите, идващи от потребителите.

Mozilla пуснаха нови проекти, чиято цел е да диверсифицират приходите на компанията, които към този момент идват най-вече от разплащания от search провайдъри и от собствениците на конкурентния браузър на Google - Chrome.  Очаква се съвсем скоро някои потребители да започнат да виждат вградени в браузъра реклами за VPN (virtual private network) – услуга, която криптира целия трафик и го пренасочва през сигурен сървър, поясняват специалисти от Софтуерния университет.

„Направихме множество проучвания и анализирайки ги ние открихме, че нашите потребители искат Firefox да защитава още по-добре тяхното лично пространство, когато са свързани към интернет чрез публична мрежа, каквито са мрежите в кафетата и летищата“, коментира Крис Мор, ръководител на проекта „Firefox Growth“. Във връзка с тези резултати Mozilla решава да инвестира в нова идея: продавайки VPN услуги.

Първоначално тестовете ще започнат на територията на САЩ, където потребителите на Firefox ще виждат реклами, които показват, че срещу $10 месечна такса ще могат да се включат към VPN мрежата на Proton – шведски доставчик на VPN услуги. От Mozilla са се спрели на тази фирма, тъй като тя има строга политика на поверителност и не държи логове (записи, които се съхраняват с различни цели) на никакви потребителски данни. Приходите ще се разпределят между двете компании. Услугата, която ще се продава на Firefox потребителите ще бъде идентична с Plus планът на ProtonVPN, който обхваща до 5 устройства.

Освен от VPN, от Mozilla обмислят и други източници на приходи. Този проект за сега се нарича „Search Shortcuts“ и ще позволи на компанията да събира такси (комисионни) от онлайн платформата Amazon. В браузъра ще се появят двойка икони – „Google” и „Amazon”. Когато бъдат кликнати браузърът автоматично ще отвежда курсора до address линията, където ще се появява съответната ключова дума (“@google” или “@amazon”). Всяко нещо, което потребителят изпише след нея ще бъде цел на търсенето на потребителя в съответния сайт. Предимството е че потребителите ще могат да търсят из съответните сайтове директно, без да им се налага да чакат Google.com или amazon.com да заредят.

Покупките, които Firefox потребителите ще направят в Amazon след такова търсене ще водят до получаване на част от сумата, която потребителите плащат към Amazon. Размера на комисионните ще варира от 1% до 10%.

Автор: Георги Кацаров

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ