Nike отчита тримесечна загуба след принудителното затваряне на магазини

Nike отчита тримесечна загуба след принудителното затваряне на магазини

Nike отчита тримесечна загуба след принудителното затваряне на магазини

Най-големият производител на спортно облекло в света Nike завършва финансовата си година /затворена на 31 май 2020 г./ с печалби в размер на 2,5 млрд. долара. Това е с 37% по-малко в сравнение с печалбата от 4 млрд. за същия период на предходната година. Причината за този грандиозен срив в продажбите се дължи на затварянето на повечето от физическите му магазини в голяма част от света заради пандемията COVID-19.

През последните дванадесет месеца Nike има приходи от 37 403 милиона долара, с 4% сто по-малко от 39 117 милиона през предходния фискален период.

Натрупаната печалба на акция през тези дванадесет месеца достигна 1,63 долара спрямо 2,55 долара през предходната фискална година, което представлява намаление с 36%. 

Nike загуби 790 милиона долара през четвъртото тримесечие, тъй като увеличаващите се дигитални продажби не могат да компенсират загубата на приходи от затворени магазини в по-голямата част от света.

В изявление, публикувано след приключването на операциите на Уолстрийт, спортната марка подчерта, че резултатите от четвъртото тримесечие са „значително засегнати“ от затварянето на физически магазини в Северна Америка, Европа, Близкия изток, Африка и Азия, където 90% от магазините, собственост на Nike, бяха затворени близо осем седмици от тримесечието, за да защитят здравето на работниците и клиентите. 

В същото време, от Nike заявиха, че дигиталните продажби са се увеличили със 75% през четвъртото тримесечие и представляват 30% от общите приходи. Увеличаването на дигиталните продажби, според анализаторите, ще помогне на компанията да излезе силна от кризата в дългосрочен план. Освен това, през последните няколко години Nike инвестира агресивно в своите цифрови платформи, насочени директно към потребителите. 

Източници: AP, lavanguardia.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ