Olympus излиза от бизнеса с фотоапарати

Olympus излиза от бизнеса с фотоапарати

Olympus излиза от бизнеса с фотоапарати

Една от най-известените компании за производство на фотоапарати в света – Olympus, която е в бизнеса от 84 години, обяви, че продава основния си бранд. Причината е, че това звено от бизнеса на компанията е на загуба от три години. “Пазарът на цифрови фотоапарати бе изключително затруднен от голямото предлагане на смартфони с качествени камери“, се казва в съобщението на компанията.

Корпорацията произвежда също така диктофони, както и оптични средства за медицинската индустрия и научните среди, които остават извън сделката. Целта е продажбата да се осъществи съвсем скоро – до септември тази година. Най-вероятният купувач на бранда ще бъде Japan Industrial Partners, японска компания за управление на активи, която се помни с придобиването на бранда за лаптопи Vaio от Sony през 2014 г.

Olympus става глобална марка през 70-те на миналия век. Тя бе сред пионерите в разработването на нови формати на цифрови фотоапарати – като например безогледалните устройства, които създадоха нов среден клас за хората, които искат нещо по-добро от прости „сапунерки“, но не и да носят тежки огледално-рефлексни фотоапарати. Според изследване на Асоциацията на производителите на фотоапарати CIPA 2010 г. е била най-добрата година за тях с 121 млн.  произведени фотоапарати, като от тогава броят им постоянно се понижава до само 19 млн. през 2018 г. През същата година Olympus имаше 8% глобален пазарен дял на безогледалните фотоапарати, сравнимо със Sony (42%), Canon (19%), Fujifilm (17%), Panasonic (7%), Nikon (4%).

Плановете на компанията са да се пренасочи в по-перспективен пазар, а именно производство на медицинска апаратура, включително микроскопи и ендоскопи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ