Показват най-скъпата картина на Да Винчи в Лувъра в Абу Даби

Показват най-скъпата картина на Да Винчи в Лувъра в Абу Даби

Показват най-скъпата картина на Да Винчи в Лувъра в Абу Даби

Картината на Леонардо да Винчи „Спасителят на света“, която миналия месец бе продадена за рекордните 450 млн. долара, ще бъде изложена в Лувъра в Абу Даби, съобщи музеят в профила си в Twitter едновременно на арабски, английски и френски.

Остава тайна кой е купувачът на шедьовъра. Предишният й собственик бе семейният тръст на руския милиардер Дмитрий Риболовлев.

Новият купувач участва в търга на аукционна къща „Кристис“ в Ню Йорк по телефона и поиска да остане анонимен. Наддаването започна от 100 млн. и за 20 минути достигна до 450 млн. долара.

Според „Ню Йорк таймс“ рекордната сума за картината на Да Винчи е платена от саудитския принц Бадер бил Абдула бил Мохамед бин Фархан ал Сауд. Той е приятел и бизнес партньор на престолонаследника Мохамед бил Салман, отбелязва изданието.

Според други данни, на които се позовава и френският всекидневник „Журнал дьо диманш“, две инвестиционни компании са сключили сделка с няколко големи музея и са купили шедьовъра. Сега той ще бъде даван под наем или продаден на музеи от Близкия Изток или Азия.

Да Винчи умира през 1519 г. и се смята, че до днес са запазени по-малко от 20 негови картини. Само една през цялото време е била в частна колекция – „Спасителят на света“, нарисувана вероятно след 1505 г. Някои експерти и до момента се съмняват дали платното е на Леонардо. „Кристис“ обаче е категорична, че картината е оригинален Да Винчи и е „най-голямото художествено откритие на 20 век“.

При първата й продажба през 1958 г. за нея са платени едва 60 долара, тъй като се  смятало, че е нарисувана от ученик на Да Винчи. През 2005 г. платното се появява отново на пазара и вече е обявено за „изгубения Леонардо“, а през 2013 Риболовлев го купува за 127,5 млн. долара.

Лувърът в Абу Даби бе открит едва в началото на ноември и в момента показва свои 600 експоната и още 300, предоставени за временно ползване от няколко френски музея.

Музеят ще плаща стотици милиони долара на Франция за използването на прочутото име и за наем на картини от френските колекции.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ