Преходът към стрийминг: 4000-процентовият възход на Netflix

Преходът към стрийминг: 4000-процентовият възход на Netflix

Преходът към стрийминг: 4000-процентовият възход на Netflix

През последните 10 години Netflix Inc. води революция в начина, по който светът се забавлява и разпуска и по този начин управлява Уолстрийт.

Акциите на компанията нараснаха близо 4 100% от края на 2009 г., печалба, която в един момент направи Netflix по-голяма компания от Walt Disney Co. по пазарна стойност, съобщава Bloomberg. Никой друг компонент на S&P 500 не е имал възвръщаемост, която се доближава до тази на Netflix през това десетилетие; вторият най-добър представител, MarketAxess Holdings, е нарастнал с около 2 600%. 

Авансът отразява отраслово преминаване към стрийминг платформи - тенденция, в която Netflix е начело. Въпреки че компанията за първи път въведе онлайн излъчването през 2007 г., то стана централна част от идентичността ѝ в началото на 2013 г. с дебюта на хитовия сериал „House of cards“, високопрофилен и голям бюджет на политически трилър, който продължи шест сезона и беше номиниран за десетки награди „Еми“. 

Във въздействието на потока върху развлекателната индустрия е трудно да се прекали. Веригите на киносалоните се борят срещу тази нова форма на конкуренция, докато кабелната индустрия залязва, изоставяйки традиционната телевизия. Roku Inc., която оперира като платформа за стрийминг услуги, наскоро прогнозира, че приходите от реклама, свързани със стрийминг, скоро ще затъмнят тази на традиционната телевизия.

Netflix далеч не е единствената компания в стрийминг индустрията през последното десетилетие - забележителните конкуренти включват Hulu и Amazon Prime Video - но клиентите го  предпочитат, като глобалната му абонатна база се разраства от по-малко от 45 милиона в началото на 2013 г. до повече от 166 милиона през последното тримесечие. Международният растеж е бил основен фокус за компанията.

Прогнозата на Netflix за следващото десетилетие изглежда много по-малко сигурна, до голяма степен, защото все повече се сблъсква с конкуренти, които признават стойността на правата за стрийминг на популярни предавания като „Приятели“ и „Офисът“. През септември Netflix обяви, че е спечелила правата в световен мащаб за „Seinfeld”; бе съобщено, че сделката е оценена на близо 500 милиона долара, което създава допълнителни притеснения за инвеститорите конкуренти по отношение на разходите за съдържание.

Загрижеността за конкуренцията и потенциала на Netflix за по-нататъшно увеличаване на потребителската му база допринесоха за известна слабост в запасите през последните месеци. Докато акциите се повишават с над 20% през 2019 г., това представлява най-малката печалба от така наречените акции на FAANG - група, която включва също така Facebook, Apple, Amazon и Google Alphabet. Докато другите мега-технологични акции поставят рекорди, Netflix падна с 21% от максимумите, поставени през юли 2018 г.

Ключов тест за акциите ще дойде в края на януари, когато Netflix ще отчете своите резултати за четвъртото тримесечие. Това ще бъде първият отчет за приходите от стартирането на стрийминг услугата Disney + през ноември, която събра милиони абонати почти веднага. Инвеститорите в Netflix са поставени пред сериозно изпитание от въздействието на тази конкуренция, докато догодина ще се видят още повече участници в стрийминг индустрията като NBCUniversal на Comcast Corp. и WarnerMedia на AT&T Inc.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ