Проект, създаващ работни места за бездомни хора, спечели Chivas Venture 2018

Проект, създаващ работни места за бездомни хора, спечели Chivas Venture 2018

Проект, създаващ работни места за бездомни хора, спечели Chivas Venture 2018

Британската компания Change Please е победителят в четвъртото издание на глобалната надпревара за социално предприемачество Chivas Venture.

Тя спечели висококонкурентното състезание с проект, който дава възможност на бездомни хора да получат безплатно обучение за баристи и след това да започнат работа, за която да получават адекватна за Великобритания заплата.

Екипът на Change Please помага на включилите се в проекта да си намерят жилище още в първите 10 дни, а всичките печалби се реинвестират, за да се подпомогне намаляването на бездомната общност в Обединеното кралство, която от 2010 г. е нарастнала почти двойно. Тяхното кафе, сервирано в екологично чисти чаши, се предоставя от ферми, които подкрепят местните общности в нужда.

С наградата победителите планират да създадат нови центрове за обучение на баристи във Великобритания и САЩ.

„Толкова съм щастлив! Беше дълго, изпълнено с трудности пътуване, но създадох 26 невероятни нови приятели от цял свят - това беше истинската ми мисия. Последните четири месеца бяха невероятни. Бих желал искрено да благодаря на Chivas”, коментира създателят на Change Please Кемал Езел.

Българският състезател в надпреварата беше компанията NASEKOMO, която достигна до полуфинал. NASEKOMO разработва иновативен проект за превръщане на органични отпадъци в храна за ларви на насекоми, като алтернативен източник на протеин за изхранване на животни като рибата. 

Chivas Venture е световен конкурс, който всяка година подкрепя стартъпи с потенциал да променят света към по-добро, с общ награден фонд от 1 млн. щатски долара. 

Победителите през 2018 г. се състезаваха с конкурентни участници от 27 страни. Те получиха дял от голямата награда на стойност 350 хиляди щ. д., след като представиха проекта си пред хиляди технологични фенове от цял свят, инвеститори и предприемачи. Това се случи в рамките на финалната фаза на конкурса, чиито домакин бе технологичната конференция TNW Conference в Амстердам.

Продължава на страница 2.

Петимата финалисти имаха точно 5 минути, за да впечатлят журито със своите новаторски идеи и визия за бъдещето.

Глобалният финал, чиито домакин бе носителят на наградата BAFTA, сценарист и водещ Ричард Айоад, бе кулминацията на четвъртото издание на Chivas Venture. В него тази година за дял от голямата награда 1 млн. щ. д. се състезаваха общо 2600 компании с кауза от цял свят. В журито се включиха Will.i.am, изпълнителен директор на I.AM.PLUS; Александър Рикар, изпълнителен директор на Pernod Ricard; Шейла Херлинг, The Beeck Center for Social Impact + Innovation и Кресе Уеслинг, създател и директор на стартъп компанията Elvis & Kresse.

Другите четирима финалисти също получаха финансиране за своите проекти. Холандският проект Mestic, който преобразува тор от крави в био текстил, био пластмаса и хартия, спечели 200 хил. щ.д. Създателите на първия електронен четец за Брайл – испанците BraiBook получиха 100 хил. щ.д.

Сред останалите отличени бяха проектът Picha от Малайзия, който подкрепя маргинализираните общности чрез устойчив бизнес модел за кетъринг и доставка на храна, както и компанията WATER Labs от САЩ (50 хил. щ.д.), които са разработили евтини, безводни тоалетни за домакинства и общности от цял свят. Наградата на публиката на стойност 50 хил. щ. д. бе спечелена от проекта BraiBook и неговия създател Ерик Сикарт.

„Chivas Venture е инициатива, от която лично се чувствам горд. Това е повече от конкурс. Това е проект, обединяващ предприемачи и иноватори, които оказват реално въздействие върху средата около нас и променят начина, по който правим бизнес. От началото на състезанието до момента сме финансирали социални предприемачи от цял свят с 3 млн. щ. д., които не спират да подобряват живота на повече от 1 млн. души в над 40 страни и 6 континента. Това не е лоша възвращаемост на инвестицията“, коментира Александър Рикар, изпълнителният директор на Pernod Ricard.

В четирите издания на конкурса, който стартира през 2014 г., са кандидатствали над 8000 компании от цял свят. Проектите, подкрепени от Chivas Venture, са намалили вредните емисии на CO2 с над 60 милиона тона, рециклирали са 13 000 тона отпадъци и са спасили над 8 милиона дървета и 1 милион колонии за медоносни пчели. Финансирани са 75 000 дни образователни дейности за жени и момичета, 23 000 домакинства са получили достъп до чиста енергия и са доставени 24 млн. литра чиста питейна вода.

Сhivas Regal вярва, че щедростта и успехът вървят ръка за ръка и когато споделиш своя успех с другите, работата става удоволствие. Конкурсът с кауза е вдъхновен от основателите на компанията – Джеймс и Джон Чивас, които споделят успеха на бизнеса си с местна общност, чрез подкрепа на църковни, образователни и социални инициативи. Chivas Venture си поставя за цел да почете тяхното наследство, чрез подкрепа на бизнеси с глобални каузи, които облагородяват света около нас.

Петото издание на Chivas Venture ще стартира през септември 2018 г. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ