Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Първи в света HP произведе дисплей от събрана в океана пластмаса

Асен Георгиев е изпълнителен директор на HP Inc. България, част от дружествата на HP Inc. Co, САЩ. Част е от екипа на HP от 2006-та година и има над 15 години опит в IT сектора, като преди това е заемал различни мениджърски позиции. Завършва бакалавърска степен в Техническия Университет в София със специалност „Компютърни системи и технологии“, а впоследствие и магистър с „Маркетинг“ в Университет за Национално и Световно Стопанство.

Инвестираме все повече в усилията ни да преформатираме индустрията в един устойчив за материалите кръгов модел, казва Асен Георгиев, изпълнителен директор на HP Inc. България

- Борбата за рециклиране на отпадъци върна отново на дневен ред дискусиите за кръгова икономика в световен мащаб. Смятате ли, че това е правилната посока за съхранение на ресурсите на планетата? Каква е ролята на компаниите в този процес?

- Рециклирането на отпадъци е добра практика от години, както за света, така и за България в частност. Рециклирането и преизползването на отпадъците в производството налага серия от действия, чието естествено продължение е задвижването на икономика с нулеви отпадъци. Като част от производствения процес за удовлетворяване нуждите на обществото, компаниите играят ключова роля в решаването на предизвикателства от подобно естество. Това не е просто възможност, а поведение на корпоративен лидер. Ние от HP осъзнаваме значението на тази мисия и се ангажираме активно с програми, които помагат, както на нас, така и на нашите клиенти, акционери, партньори, да градим напредък заедно и да откриваме нови начини да превръщаме предизвикателства във възможности за нашето утре.

- Как HP се ангажира с този световен феномен?

- Рециклирането на пластмасовите отпадъци винаги е било цел на HP, като част от програмата ни за екология и енергийна ефективност. В допълнение на този ангажимент, HP продължава да инвестира и разширява своите инициативи, за да предотврати навлизането на пластмаса във водните пътища и океани. През 2018 г. HP използва 21 250 тона рециклирана пластмаса в своите продукти и повече от 8 000 тона в продуктите от „Персонални компютърни системи“, над 4 700 тона в продуктите за печат, което е с 280% увеличение в сравнение с 2017 г. и повече от 8 000 тона в оригинални HP мастилени и тонер касети. Ключова, за превръщането на тези цифри в реалност, е програмата HP Planet Partners, чрез която даваме възможност на потребителите да рециклират отговорно оригинални HP мастилени и тонер касети, персонални компютри и офис оборудване, бизнес устройства за печат и дори HP 3D консумативи. Това са само част от усилията ни да преформатираме индустрията в един устойчив за материалите кръгов модел. Модел, който вече дава резултати с HP Elite Dragonfly - първият в света ноутбук с компоненти от рециклирана пластмаса, събрана от океана и HP Elite E273d - първият в света дисплей, произведен от пластмаса от океана.

- Каква е ролята на HP Inc. България по програмата HP Planet Partners?

- Програмата Planet Partners е разработена преди десетки години и събира използвани HP продукти за рециклиране в 74 държави по цял свят. Принципът на „затворена верига“ на процесите по рециклиране е ценност, която изповядваме и в HP Inc. България. Вярваме, че промяната започва отвътре навън и за нас е удоволствие, че вече в продължение на години, благодарение на нашите партньори по програмата HP Planet Partners за България, предоставяме не само на бизнеса възможността за отговорно поведение, но и на крайните потребители да приветстват грижата към околната среда у дома. Дори малките подобрения в световен мащаб могат да окажат огромно въздействие.

- По отношение на устойчивото развитие, какъв друг фокус има компанията, освен ангажимента към пластмасата?

- Като технологична компания, ние сме свикнали да поставяме фокус върху хората. Онези хора в HP, които правят технологиите възможни навсякъде, за всички. По тази причина се стремим да преоткриваме стандартите за многообразие. Устойчивото развитие се постига със стимулиране на положителни промени в общностите, в които живеем, работим и градим бизнес. Именно затова в HP насърчаваме силно доброволчеството, което се затвърждава като традиция за компанията. През 2018 г. доброволците от HP Inc. България, които се включиха в инициативата „40 дни, в които правим добро“, посветиха над 450 допълнителни часа по различни проекти, подкрепящи местната общност.

Автор: Нина Панова

още от Бизнес
13
Сряда
Ноември