QR-кодове постепенно ще заместват обслужващия персонал

QR-кодове постепенно ще заместват обслужващия персонал

QR-кодове постепенно ще заместват обслужващия персонал

По време на най-тежките моменти от COVID кризата, когато цели градове и индустрии бяха принудени да затворят, когато потребителите свиха своите покупки, изплашени от неизвестността, която ни очаква, голяма част от собствениците на частни бизнеси бяха принудени да спрат работа. Или, да се борят, като въвеждат нови методи за автоматизация на бизнесите си и ограничаване на разходите им.

Най-новата вълна на тези процеси е постепенното въвеждане на QR-кодовете в САЩ, които заместват обслужващия персонал, пише в анализ британското издание „Файненшъл таймс“.

Как работи схемата? Вместо да поръчват на сервитьор в ресторанта или да плащат на касиер в магазина хората просто сканират със смартфоните си QR код, който автоматично ги отвежда на онлайн страница, на която могат да извършат поръчката и плащането.

„Прилича на онлайн пазаруване, само че е на живо“, коментира Алекса Аямано, която притежава магазин за бижута. Доскоро тя е имала на щат касиерка. Сега вместо това до всеки продукт до етикета с цената има и QR-код и нейните потребители плащат през него. Така тя трябва да работи с клиенти само когато те получават вече платената стока или когато искат да изготвят специална поръчка.

Същото важи и за редица места за хранене – менюто е постоянно на масите, а поръчката става чрез QR-кодовете или чрез приложението за целта Toast. Така се спестява работа  на сервитьорите и съответно те могат да бъдат по-малък брой. В същото време клиентите са доволни, защото не трябва да чакат 30 минути, за да вземат поръчката им и още 15 минути, за да извикат сметката.

Магазините за плодове и зеленчуци все повече инвестират в системи за автоматизация, като например системата Amazon Go, които позволяват на потребителите да не чакат на опашки, а сами да отчетат какво са напазарували.

Адвокатски кантори като Promise Legal използват автоматични приложения, с които уреждат срещи с клиенти и отговарят на мейли с често срещани въпроси, например за цените.

Технологиите се приемат от потребителите, защото те предпочитат да избягват контактите с непознати лица, коментира Марк Муро, изследовател в Brookings Institution.

Недоволните са тези, които губят работните си места. Най-често засегнати от новата вълна от технологични въведения са позициите, за които не е необходимо образование.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ