Рекламният гигант WPP замразява дивидентите и обратното изкупуване на акции заради коронавируса

Рекламният гигант WPP замразява дивидентите и обратното изкупуване на акции заради коронавируса

Рекламният гигант WPP замразява дивидентите и обратното изкупуване на акции заради коронавируса

WPP, най-голямата рекламна компания в света, замразява дивидентите и обратното изкупуване на акции заради кризата с коронаивурса, предаде Ройтерс. Рекламният гигант също така оттегли финансовите си прогнози за 2020 г.

Групата, която успя да свие дълга си и да набере кеш като част от тригодишен план за преструктуриране, заяви, че в момента концентрира усилията си върху разработването на здравни кампании за правителства и различни клиенти по света, включително Великобритания, където фирмата пусна информационна услуга чрез приложението WhatsApp.

Други клиенти обаче отменят поръчките си и тъй като не знае колко ще продължи кризата, WPP започна мерки за намаляване на разходите с цел да бъдат спестени 800 млн. паунда тази година.

Собственикът на агенциите Ogilvy, Grey и Finsbury спря временно новите наемания, преразгледа разходите за хора на свободна практика, спря незадължителните разходи, като тези за пътувания или увеличения на заплатите.

Заплатите на членовете на борда на директорите са били намалени с 20% за първоначален период от 3 месеца.

„Ясно е, че компаниите с най-добри финансови позиции ще имат способността да предпазят своите служители, да изпълняват поръчките на своите клиенти и да облагодетелстват акционерите си в период на голяма несигурност. Ето защо ние предприемаме стъпките, очертани днес“, заяви изпълнителен директор на WPP Марк Рийд,

Към края на 2019 година WPP разполага с кеш в размер на 3 млрд. паунда и обща ликвидност от 4,8 млрд. паунда.

Компанията с персонал 107 000 души се конкурира с американските групи Omnicom и IPG и френската Publicis. IPG и Publicis изтеглиха прогнозите си за представянето си тази година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ