Силен шамара за Ryanair – загуба от 20 млн. евро

Силен шамара за Ryanair – загуба от 20 млн. евро

Силен шамара за Ryanair – загуба от 20 млн. евро

Нискобюджетната авиокомпания Ryanair обяви днес, че е излязла на червено през третото тримесечие на финансовата 2018-2019 година с нетна загуба от 20 милиона евро и ще започне мащабна реорганизация, предадоха ДПА и Франс прес.

За периода октомври-декември авиокомпанията е на загуба с 20 милиона евро в сравнение с нетната печалба от 106 милиона евро за същия период на предходната година. Компанията страда от изострена конкуренция в сегмента на полетите на кратки разстояния в Европа, довела до силно понижение на цените, а това пък автоматично е стопило печалбата.

Загубата е разочароваща, но тя се дължи изцяло на по-ниските от очакваните цени на самолетните билети и нашите клиенти ползват толкова ниски тарифи, каквито не е имало досега, подчерта Майкъл О'Лиъри, главният изпълнителен директор на Райънеър.

Средната цена на един полет е спаднала с 6 процента до под 30 евро. Броят на превозените пътници е нараснал с 8 на сто до 33 милиона души за тримесечието. Оборотът е нараснал с 9 на сто до 1,53 милиарда евро.

Ирландският въздушен превозвач обяви днес и мащабно преструктуриране със създаването на четири филиала. До 12 месеца в групата ще има четири авиокомпании Ryanair DAC в Ирландия, Ryanair UK във Великобритания, Laudamotion в Австрия и Ryanair Sun в Полша.

Майкъл О'Лиъри остава начело на групата Ryanair и мандатът му е удължен до 2024 година.

Ryanair поясни, че иска да премине към структура, подобна на групата IAG, в която влизат редица големи авиокомпании като British Airways и Iberia.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ