Служебното правителство спря концесията на Летище София

Служебното правителство спря концесията на Летище София

Служебното правителство спря концесията на Летище София

Правителството прекрати процедурата за даване Летище София на концесия. Процедурата се прекратява поради наличието на обективни обстоятелства, които не са били предвидени при приемане на решението за откриване на процедурата, каза Ирина Белчева, говорител на кабинета.

„Концесията на летище София не защитава обществения интерес. Тя ще доведе до отлив на пътници, както и до поскъпване на летищните такси”, посочи министърът на транспорта Христо Алексиев и даде конкретни цифри. „Концесията със сигурност ще повиши летищните такси, тъй като изискваната от концесионера първоначална такса от 550 млн. лв. ще бъде призната за разход и така таксите ще се увеличат с 20 – 25 млн. лв. годишно. Това ще доведе до отлив на трафик през България и летището”, категоричен е той.

По думите му подготвителните действия не са извършени по адекватния начин. „Вижте концесията на Летище Белград, което е със сходен трафик и капацитет, и където са подадени над 20 оферти, а за София очакваме не повече от пет. Не е направено достатъчно за популяризиране на процедурата в чужбина с цел държавата да получи повече и по-добри оферти”, подчерта служебният министър на транспорта.

„Не може държавата да решава проблемите на БДЖ като създава другаде проблеми. Решението за спиране на концесията ще бъде внесено следващата или по-следващата сряда в Министерски съвет”, обясни Алексиев.

Припомняме, че през май миналата година правителството на Бойко Борисов обяви, че ще даде столичното летище на концесия за 35 години. В проекта бе заложено едно голямо авансово концесионно заплащане в началото на концесията, годишна концесионна такса, разпределение в годините на видовете инвестиции - стандартните критерии за такъв тип концесия нетният ефект за държавата очакваме да е около 1,2 млрд. лв. Идеята бе с парите от концесията да се оздрави БДЖ.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ