Спират работа най-големите фирми, поддоставчици за автомобилостроенето. Затруднения има и в корабостроенето

Спират работа най-големите фирми, поддоставчици за автомобилостроенето. Затруднения има и в корабостроенето

Спират работа най-големите фирми, поддоставчици за автомобилостроенето. Затруднения има и в корабостроенето

Най-големите фирми, поддоставчици за автомобилостроенето, спират работа, съобщиха от Българска браншова камара машиностроене.

От работодателската организация напомнят, че японският производител на автомобилни части „Язаки“ временно спря работа в трите си завода в България – в Димитровград, Сливен и Ямбол. „Линамар България“, Русе („Монтюпе“) - първоначално съобщи, че спира работа от 6 до 10 април, но на 25 март последва ново съобщение за прекратяване на дейността от 30 март до 10 април.

„ВИТТЕ Аутомотив“, Русе - от 16 до 20 март в отпуск са изпратени 30% от работещите; от 23 до 27 март други 30%. От 30 март ще спре работа цялото производство, като засега това е обявено за две седмици. Причините за това са спрените производствата на европейските автомобилопроизводители и доставчици, от друга страна - невъзможност за осигуряване безопасността на работещите заради COVID-19 (безопасен транспорт, разстояния между работните места и т.н.).

Опасенията на ръководството са, че китайските поддоставчици възстановяват производството си, а поддоставчиците (конкуренти) от Мексико не са спирали работа и вероятността да бъдат изместени от тях е много голяма.

От Българска браншова камара машиностроене обясняват, че поддоставчиците за автомобилостроенето са в тежка ситуация. Заради рестрикциите, наложени с цел ограничаване разпространението на коронавируса, те изпитват невъзможност да извозват работещите, голяма част от които живеят на 70-80 км. от завода. Според тях, започва криза поради спиране на европейски фирми, произвеждащи автомобили. Освен това, не е изключено при ненамеса от страна на държавата отделни производства да бъдат изнесени в други страни, предупреждават от Камарата.

Затруднения се наблюдават и в корабостроенето. „Бургаска корабостроителница“ остава без работа. Има договор с Русия за ремонт на определени кораби по график. Руските специалисти, които трябва да присъстват и консултират дейностите по ремонта, не могат да дойдат в България. Договорът за ремонт на руски кораби не е прекратен, но изпълнението му се отлага неопределено във времето. Забавят се и срокове за доставка на материали от западните страни. Вместо за 10-12 дни доставките стават за 20-25 дни.

Най-големият кораборемонтен завод „Одесос“, Варна също е засегнат от ситуацията. В момента довършва ремонта на кораб, но не е ясно кога и как ще пристигнат други кораби за ремонт, за които има договор, тъй като от тези страни не могат да пристигнат специалисти, контролиращи ремонта.

„Корабно машиностроене“, Варна - спира работа за две седмици, тъй като не може да експедира изработена продукция за Италия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ