Строежът на държавни бензиностанции може да взриви имотния пазар

Строежът на държавни бензиностанции може да взриви имотния пазар

Строежът на държавни бензиностанции може да взриви имотния пазар

Строежът на държавни бензиностанции може да взриви пазара на имоти. Това прогнозира в студиото на bTV изпълнителният директор на Петролната и газовата асоциация Андрей Делчев. 

"Има два основни компонента при определянето на стойността на една бензиностанция – цената на земята и цената на съоръженията. На втория параметър стойността варира между 500 хил. и 1 млн. лв., според качеството и броя. В градовете, в които беше заявено намерение, в урбанизираните територии земята е скъпа, а трябват между декар и два за един обект. По главните пътища и магистрали се купуват около 6 дка, там цената е много висока. Когато се яви търговец, който купува за бензиностанция, цените скачат. В момента, в който държавата се яви с намерението да купува – тя ще взриви пазара за недвижими имоти", каза Делчев. 

По думите му в момента има голяма палитра от цени на пазара, така че няма проблем държавните обекти да предлагат горива на по-ниски цени.

"Анонсираното от правителството противоречи на досегашните решения на регулатора в този бранш – Комисията за регулиране на конкуренцията. Те казаха, че няма картел, злоупотреби или монопол. А държавата казва: "Искаме да влезем, за да балансираме бизнеса". Чудесно, намеренията им могат да бъдат приветствани", добави Делчев.

Той беше категоричен, че изграждането на данъчни складове и бензиностанции е скъпо начинание. "За една година 100 бензиностанции звучи доста оптимистично. Има вериги, които инвестират във високо качество на продукта, в големи обекти и много колонки. Те харчат повече пари, респективно се целят в по-високата ниша. Други търсят по-икономично обслужване на клиентите и могат да си позволят да работят на по-ниски цени. Нормално е да има ценова ножица", обясни изпълнителният директор на Петролната и газовата асоциация.

Делчев обясни още, че няма фиксирани цени на пазара и ако на някои представители им се каже да си намалят стойността на горивото, за тях би означавало да свият обслужването си. И даде пример с нискотарифните и луксозните авиокомпании, обяснявайке че и за двата типа услуга има клиенти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ