Търсим участници в социален експеримент: Четиридневна работна седмица

Manager News

Списание „Мениджър“ търси фирма, която да участва в социален експеримент – да въведе четиридневна работна седмица за период от три месеца, без да намалява заплатите и бонусите на служителите.

Предизвикателството е голямо, изисква цялостна реорганизация на работната среда. Компанията ще трябва да преразгледа процесите и политиките си, да въведе нови, които да гарантират по-висока ефективност на производството. Целта е за 32 вместо за 40 часа седмично да произвежда същото или дори по-голямо количество продукция, да запази качеството и да задържи и увеличи клиентите си.

Мениджмънтът трябва внимателно да записва и оперативно да анализира промените в начина на работа и отблизо да следи как се развиват финансовите резултати. Има риск, но той може да бъде преценен и да се управлява ефективно. Ползите трябва да са предварително видими.

Най-голям ефект този експеримент ще има върху служителите. Те ще имат много силен мотив – увеличеното свободно време, за да заработят по-динамично, умно и с резултат. Фирмата вероятно ще се радва на много повече кандидати за работа.

Компанията, собствениците и мениджмънтът със сигурност ще станат работодатели звезди на пазара, които показват ново отношение към служителите, мислят и се грижат за тяхното свободно време. Ще привлекат голямо обществено и медийно внимание. „Мениджър“ ще следи и анализира резултатите от този експеримент и непрекъснато ще ги огласява.

Ние знаем, че четиридневната работна седмица не е за всеки бизнес. Но може заедно да прокараме пътя за нови решения, еднакво изгодни за екипите и акционерите.

 

ОЩЕ ЗА ЕКСПЕРИМЕНТА – В  БРОЯ НА СПИСАНИЕ „МЕНИДЖЪР“, КОЙТО Е НА ПАЗАРА! МОЖЕТЕ ДА ГО ПОРЪЧАТЕ ТУК!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ