Създават дигитален експортен хъб за българския бизнес

Създават дигитален експортен хъб за българския бизнес

Създават дигитален експортен хъб за българския бизнес

Министерството на икономиката обяви начало на инициатива за създаване на дигитален експортен хъб в подкрепа на българския износ, който е засегнат от кризата с COVID-19, съобщиха от ведомството. Идеята е проектът да се реализира със съдействието на българския бизнес и търговските представители зад граница.

Това стана ясно по време на видеоконферентна връзка между министъра на икономиката Лъчезар Борисов, представителите на бизнеса у нас и сътрудниците по търговско-икономическата дейност.

Министърът на икономиката Лъчезар Борисов обеща тази идея да се реализира в най-кратки срокове. По време на среща между него представителите на бизнеса у нас и сътрудниците по търговско-икономическата дейност бяха дадени предложения портфолиото на фирмите и предлаганите от тях услуги да бъде на английски език, за да са по-достъпни за всички потребители в световен мащаб. По думите на икономическия министър въпреки положителните нива на показателите на вътрешно потребление и инвестициите в страната, създаването на подобна платформа е належащо и е обусловено от спада на българския износ през третото тримесечие на 2020г., който бе най-засегнат от разпространението на коронавирусната инфекция по света.

Борисов напомни, че именно в условията на криза всички трябва да солидализираме усилията си и да проявим гъвкавост и креативност, за да спомогнем максимално бързо всеки един сектор от икономиката ни да възстанови позициите си.

Както е известно българският износ се понижи с 7,6% на годишна база през първите 9 месеца на 2020 г. – при износа за трети страни понижението е 11,2%, а при износа за страните от ЕС – 5,7%.              

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ