Няма вредни храни, има вредни количества. Отговорните производители в България не са бели лястовици

Няма вредни храни, има вредни количества. Отговорните производители в България не са бели лястовици

Няма вредни храни, има вредни количества. Отговорните производители в България не са бели лястовици

У нас няма двоен стандарт при храните, имаме самочувствието на качествен производител на храни като държава и нация и ще го докажем чрез започващото 18-месечно специално проучване по този въпрос у нас. Това споделиха повечето от участниците в провеждащия се днес първи форум на списание "Мениджър" - "Отговорни производители. Качеството преди всичко -храни и напитки" Отговорните производители са тези, които първи гарантират качеството и контрола над собственото си производство и добрата ноовина е, че те не са бели лястовици у нас, а мнозинство, сподели доц. д-р Тодорка Янковска - Тефанова, двм. заместник изпълнителен директор на Българска агенция по безопасност на храните. Отделен въпрос е, че няма вредни храни, има вредни количества, допълни тя. Престиж 96 е една от родните компании, които поддържат националното самочувствие за качествено производство. Системите за контрол на качеството във вводещия ни производител на бисквити и вафли извършват над 700 анализа в денонощие, което означава, че във всяка една минута имма пълен контрол над съдържанието и качеството на всякаа една бисквита или вафла, сподели Дарина Стоянова изпълнителен директор на „Престиж-96“ АД. Освен в България, компанията успешно реализира продукцията си в още 30 държави, което означава, че отговаряме на високите стандарти и изисквания във всяка от тях, посоочи още тя. Проблемът с митовете за качеството на храните у нас може би до голяма степен идва от факта, че няма единна дефиниция на понятието качество в това отношение. Масово потребителите у нас смятат, че качествената храна е вкусната храна например, или пък, че всички Е-та са непременно вредни,което също е сред големите митове за нашата храна, коментира Кирил Вътев,съсобственик и управител на "Тандем В". Продукти с наличие на ГМО са друг голям мит, който е роден пък най-вече в интернет, но и понякога се експлоатира недобросъвестно от производители, сподели и Марияна Кукушева,председател на Управителния съвет на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите. Хлябът например е храната, която обяснява правилата и изключенията в живота, включително и в това отношение, допълни тя. Организацията е сезирала КЗК за реклама на хляб, в която се твърди, че е без ГМО. В България няма хляб с ГМО и затова сме протестирали срещу посланията в рекламата, поясни тя. Двойният стандарт на продуктите в ЕС може би ще се окаже също мит до голяма степен, коментираха още участнициите в дискусията на събитието, което се провежда в столичния Гранд Хотел София. В 19 страни от ЕС са сравнени над 150 продукти,всеки момент ще бъдат обявени резултатите от него, но се очаква резултатите да покажат, че има разлика в рецептите, но не и в стандартите на качество, посочи Яна Иванова, изпълнителен директор на сдружение "Храни и напитки България", която е и модератор на форума. България участва в това изследване с проучване на 96 продукта. БАБХ събра и анализира етикетите на тези продукти и ги предостави ва ЕК, като на този етап е установено, че поне по този показател двойният стандарт по отношение на храните в ЕС е мит, добави доц. д-р Тодорка Янковска - Тефанова. Само качествените храни могат да бъдат с по-дълъг срок на годност, отговорните производители са тези, които ще чертаят следващите стъпки в контрола и последващото подобряване на всички продукти, посочи Димитър Димитров, експерт в Министерство на земеделието, храните и горите. Министерство на здравеопазването категорично застава зад идеята, че качествената храна е определяща за здравето на нацията, имаме ясна визия за полезно сътрудничество с браншовите организации и ще подкрепяме добрите и отговорни производители, заяви и Светлана Йорданова, зам.-министър на здравеопазването, която също е сред основните участници в днешната дискусия. Отговорните производители да бъдат прооактивни и да реагират с експертни позиции на съмнителни информации, които се появяват в социалните мрежи, призова още тя. Министерството подготвя специална информационна кампания за повишаване на културата за балансирано, качествено и здравословно хранене, сподели още зам.-министър Йорданова.От трибуната на форума, представителите на бизнеса изразиха готовност да подпомогнат експертно кампанията, а г-жа Йорданова прие предложението.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ