Минималната работна заплата вече е 560 лв.

Общество

От днес минималната работна заплата вече е по-висока – 560 лв. Тя се повишава с 9,8 процента в сравнение с 2018-а г.

Мотивите на кабинета за решението гласят, че увеличаването на МРЗ следва заявения приоритет на правителството за устойчиво повишаване на стандарта на живот. Нарастването ще допринесе за повишаване на мотивацията за търсене на работа на най-нискодоходната група от работната сила, както и за запазване на жизненото равнище и намаляване на риска от бедност сред работещите, смятат министрите.

За повишаването на минималната работна заплата способстват икономическото развитие, устойчивите темпове на ръст на БВП през последните години, увеличаване броя на заетите и отчетеното повишаване на средната работна заплата за страната.

От 1 януари 2019 г. минималната работна часова заплата вече е 3,37 лв. От днес влизат в сила и нови цени на природния газ и водата. Синьото гориво поскъпва с 3,5%. Това обаче няма да доведе до скок на парното и топлата вода. 

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

tbi bank въвежда проверка на получателя за по-сигурни преводи
Терзиев подписа договор за 282 млн. евро еврофинансиране за модернизация на градския транспорт
Бързи кредити от Ferratum без трудов договор
Тревожна нощ в Балтика: дрон прелетя над четири държави въпреки намесата на НАТО
Интернет не е вашият банкомат. На Интернет вие сте му напълно безразлични
Fibank понижава лихвата по жилищен кредит „Право на избор“ до 2,15%
10 гатанки за деца, които затрудняват и възрастните
LinkedIn и краят на илюзията за “професионална” социална мрежа
Руската централна банка е поискала съдебен изпълнител да влезе в белгийския депозитар "Юроклиър"
Почина известният скулптор и политик Вежди Рашидов
Купувате имот „на зелено“? Седемте клаузи, които решават дали ще си върнете парите
Когато фирмите изберат грешния AI агент – научено от опит