Ателие Сваровски се обръща към изкуствените скъпоценни камъни

Ателие Сваровски се обръща към изкуствените скъпоценни камъни

Ателие Сваровски се обръща към изкуствените скъпоценни камъни

Изкуствено създадените скъпоценни камъни добиват все по-широка популярност. Това ги прави и все по-приемливи за бижутерската индустрия. В световен мащаб жаждата за лукс и блясък отстъпва пред съвременните тенденции за стремеж за опазване на околната среда.

Ателие Сваровски - марката, която си сътрудничи с дизайнери като Джейсън У, Карл Лагерфелд, Заха Хадид, Кристофър Кен и др., вече също използва диаманти и смарагди, създадени в лабораторини условия, пише Ню Йорк Таймс. Те са много по-различни от евтините заместители на диаманти, като кубически цирконий или кристали.

Сюзън Жак, президентът и главен изпълнителен директор на Гемологичния институт на Америка, казва че създадените от човек диаманти имат същата яснота, цвят и твърдост като тези, изтеглени от земята. "С невъоръжено око те са идентични", потвърди тя. 

Лабораторните диаманти съществуват от 50-те години на миналия век и са успели да навлязат едва забележимо на пазара за годежни пръстени. Въпреки това, те все още не са пробили на пазара за диаманти

"Diamond Foundry", която произвежда диаманти, отглеждани в лабораторини условия в Сан Франциско, е компания, която се надява, че индустрията ще обмисли допълнително да обедини усилията си в тази сфера. Още повече, че запасите от диаманти в най-големите мини в света намаляват. "Животът на една мина е от 25 до 30 години", обяснява Сюзан Жак, като отбелязва, че на мина Арджил в Австралия, най-големият производител на диаманти в света, й остават само няколко години. Новите мини, открити в Ботсуана и Канада, няма да компенсират загубата на Арджил.

"Отглежданите диаманти могат да бъдат дори по-добри от истинските от гледна точка на екологичните и социалните разходи",твърди главният технически директор на компанията, Джеръми Шолц. "Енергията, която използваме, е от 100% възобновяеми източници. Това е устойчив метод. Не съм сигурен, че минните компании могат да кажат същото."

Изкуствено създадените скъпоценни камъни получиха по-голяма популярност след излизане на филма "Кървав диамант" (2006). Това е измислена история, базирана на незаконната търговия с диаманти и финансирането на гражданска война в Сиера Леоне. След като участва във филма, Леонардо Ди Каприо, станал известен с горещата си подкрепа за различни екологични каузи, също инвестира в "Diamond Foundry".

Дизайнерът на Ателие Сваровски, Надя Сваровски, нарече изборът за използване на лабораторно създадени скъпоценни камъни "съзнателен лукс", защото изкуствените камъни "оказват по-малко въздействие върху околната среда и обществото" и поради това често са по-привлекателни за съзнателния потребител на съвременния пазар. "Хората искат да знаят откъде идват продуктите. Хората се интересуват." 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ