Над 150 корпорации искат гаранции, че мерките срещу COVID-19 са благоприятни за климата

Над 150 корпорации искат гаранции, че мерките срещу COVID-19 са благоприятни за климата

Повече от 150 корпорации, включително Adobe Inc., Coca-Cola, HP Inc., Unilever и Vodafone, са подписали изявление с искане властите по света да гарантират, че мерките, които предприемат в борбата с новия коронавирус, са „основани на смели климатични действия“.

Брандовете призовават държавите да приоритизират прехода към зелена икономика и отбелязват, че те също вземат мерки в тази посока. „Докато поставяме амбициозни цели за редуциране на вредните емисии, оставаме ангажирани с това да изпълним своята роля в постигането на устойчива икономика с нулев въглероден отпечатък“, се казва в официалното становище.

Всички компании са част от инициативите на ООН „Бизнес амбиции за 1.5°C“ и „Цели, базирани на науката“. Сред тях са още Bayer, Burberry, H&M, Henkel, Inditex, Orange, Sanofi, Scania и Telefonica. Седалищата на повече от 2/3 от тях са в Европа.

„Климатичните промени ще продължат, независимо от Covid. Трябва да използваме тази възможност да има стратегии, съответстващи на климатичните цели, когато рестартираме и възстановяваме икономиката“, коментира за Bloomberg Аника Брески, чиято компания Stora Enso Oyj също се е включила в петицията.

Пълния списък на участниците можете да видите тук.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп изплаши Европа със стратегията си за национална сигурност. Това не е лошо нещо, смята бивш шеф на ЦРУ
Британската вълна преживява ренесанс - какви са причините?
Американският пратеник Стив Уиткоф на среща с Володимир Зеленски и европейски лидери в Берлин
Слънчевото време остава и през уикенда
Промяната в начина на мислене, която прави екипите по-креативни
Беларус търси нови мостове към Запада: среща между Лукашенко и представител на САЩ
Тази година се очертава като най-добрата за акциите на европейските банка. Какво вещае 2026 година?
Иран вдигна цените на бензина за пръв път от протестите през 2019 г.