Доброто тв шоу събира цялото семейство пред екрана

Доброто тв шоу събира цялото семейство пред екрана

Доброто тв шоу събира цялото семейство пред екрана

Ангелина Белчева отговаря за продукцията на ключовите програмни проекти в bTV Media Group и ръководи процесите и екипите за реализирането им. Присъединява се към bTV през 2008 г., а поста на мениджър „Локални продукции“ поема през 2015 г. Професионалният й път в bTV е свързан с продукциите Survivor „Гласът на България“, „България търси талант“, „Преди обед“, и др. От тази пролет сред вътрешните продукции е и култовото кулинарно шоу MasterChef България.

- Г-жо Белчева, двете най-мащабни продукции на bTV тази пролет, „Гласът на България“ и MasterChef България, се правят от Вашия екип. Според опита Ви, какво предопределя дали една продукция ще бъде успешна?

- Успешната продукция е тази, която вълнува. Това зависи изцяло от съдържанието - то трябва да залага на силни истории и емоции, в комбинация с добра визия и вдъхновяващи и талантливи лица.  Аз и екипът ми вярваме, че съвременната телевизия информира, забавлява, но и образова и вдъхновява. Затова развлекателните ни предавания носят положителен заряд и добронамереност. Не само победителите, но и всички герои в предаванията като „Гласът на България“, MasterChef и др., са пример за много хора, че при ясна цел, с талант, труд и посока може да се реализираш успешно.

И най-силните продукции обаче трябва да се надграждат с всяко следващо издание. Тук имаме предимството, че работим дългосрочно с най-успешните, обичани артисти и лица и сами създаваме звезди. За нас лицата са стратегически партньори, които подкрепяме безусловно, а не наемници за един или друг сезон. С тях споделяме общи ценности и визия за съдържанието.  Разбира се, важно е и да бъдем в крак с времето и да се възползваме максимално от най-новите технологии на световния ТВ пазар. Взаимстваме от чуждия опит и въвеждаме нови решения тук. Това е важно както за зрителите пред телевизора, така и за феновете, които ни следят в сайтовете или след ефир на btvplus.bg. Още миналата година дадохме възможност за 360-градусов поглед към сцената на финалите на „Гласът на България“ и „Фермата“ специално за онлайн потребителите. За тази пролет сме подготвили много повече ексклузивно видео съдържание, особено за сайтовете на „Гласът на България“ и MasterChef България. Все пак, публиката днес е толкова диверсифицирана, че отдавна няма един формат, който е за всички. Стараем се да имаме разнообразни предавания, но е разбираемо, че в телевизионния праймтайм, който достига до най-много зрители, събираме семейството пред малкия екран. Затова сме допълнително внимателни и отговорни към съдържанието, което поднасяме. Днес имаме необходимост от вдъхновяващи примери и доброто тв шоу трябва да ги създава.

- bTV активно развива собствения си продукционен екип от няколко години. Как се отразява това на взаимоотношенията ви с външните продуценти?

- Отворени сме към всички добри и интересни проекти, без значение дали се предлагат от външен или вътрешен продуцент, защото за bTV разнообразието от жанрове е много важно. Критериите са едни и същи: да имат смисъл, да са забавни, да залагат на силни позитивни истории и да отговарят на световните стандарти за качествена телевизия, които имаме привилегията да въвеждаме и утвърждаваме в България. Развиваме собственото си продуцентско звено, в което работят едни от най-добрите хора в телевизионния бизнес, но bTV Media Group ще продължи да си пратнира и да работи и с външни продуцентски компании – и големи, и малки.

- Кои са ключовите моменти при работата по подобни формати?

- Първо си отговаряме на въпроса от какъв точно формат има нужда публиката, за което ни помагат изводите от проучванията, които правим редовно. Водим се и от световните тенденции. После с програмния отдел установяваме как този формат се вписва в схемата на телевизията. След като финализираме концепцията, идва ред на преценката за необходимите ресурси, за да се постигне добър резултат. Подсигуряваме се най-подходящия за формата творчески и продукционен екип. И след това машината заработва в ритъм 24/7. Взаимодействаме тясно с всички екипи в телевизията, а най-важното е, че сме на 100% ангажирани с това да дадем на зрителите най-добрия краен продукт. На финала само това има значение.

 - Да работиш в ТВ продукция отстрани изглежда вълнуващо и забавно. Кои са предизвикателствата, които остават невидими за публиката?

- Всеки път е ново преживяване! Всеки път „забравяш“ как точно си го направил миналия път. И това е вълнуващото. Нови ситуации, хора, взаимоотношения. Екипът ни знае, че всеки снимачен график подлежи на промени и във всеки момент трябва да имаме готовност за обогатяване и редакция дори на вече готови епизоди. Стресът е част от работата, но той остава скрит за публиката. Отговорността, която поемаме като екип, работещ за най-гледаната телевизия, е огромна, защото в крайна сметка зрителите се интересуват единствено от крайния продукт, който достига до тях. Нашата професия е приключение. Много взима от съня, нервите, но пък дава несравнимо удовлетворение. Да развълнуваш и усмихнеш хората - няма цена!

- Има ли на пазара достатъчно подготвени кадри за работа по телевизионни продукции? Как подбирате екипите си? Нужно ли е да разбираш от музика, за да работиш зад сцената на „Гласът на България“ и да имаш интерес към кулинарията, за да правиш MasterChef?

- Поставяте важен и болен проблем. Както и в други области, и в нашата няма много подготвени кадри. Някак си се учим в движение… Затова през последните години bTV Media Group инвестира в обучението на хора с интерес, кураж и талант да работят и специализират в подобни мащабни продукции.  Като човек, който носи отговорност за продукцията, се старая да отглеждам и обучавам креативни момичета и момчета, които имат потенциал и желание да са добри професионалисти. Подбирам екипа си прецизно и изключително вярвам и държа на него. За мен атмосферата и човешките взаимоотношения са много важни. Търся трите най-важни неща: честност, интелигентност и енергия. Важно е да си добър и почтен човек, да ти е интересен светът, а професионализмът идва с опита. Не е нужно непременно да разбираш от музика или кулинария, за да работиш в „Гласът на България“ или MasterChef, но е сигурно, че в процеса на работа неизбежно се запалваш по тях. Аз и хората, с които работя, правим всичко със сърцето си. Не разчитаме на рутина. Понякога се налага да разнообразявам екипите, да сменям задачите. Вярвам, че това е добър мениджърски ход за изграждане на професионалисти, които могат да се справят при всяка ситуация. Телевизията е движение. Необходими са рефлекси и умения бързо да се адаптираш към нови обстоятелства и среда. Дързост, добър вкус и любопитство да вървиш напред.

екип на "Мениджър Нюз"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ