Тв пазарът в търсене на единна валута на доверие

Тв пазарът в търсене на единна валута на доверие

Тв пазарът в търсене на единна валута на доверие

bTV излезе с предложение всички телевизии, агенции и рекламодатели да обединят усилия и да работят за възстановяването на пълното доверие в данните на пийпълметрията у нас. Това става ясно от писмо до всички заинтересовани страни в индустрията, изпратено от името на шефа на медията Флориан Скала на 14 април. Поводът е решение на  Нова телевизия да прекрати договора си с досегашния доставчик на данни от измерване на аудиторията Нилсен Адмосфер и от 1 май да премине към работа с ГАРБ, които доставят данни за телевизионната аудитория в България на целия останал пазар. ГАРБ е агенцията, която прави пийпълметрията и на bTV, откакто се правят този вид пазарни проучвания у нас. В писмо до партньорите си – рекламни агенции и рекламодатели, Нова тв мотивира решението си именно с нееднократно заявяваната от цялата рекламна индустрия нужда от единно измерване на телевизионния пазар. „Чувстваме се спокойни да предприемем този ход, още повече, че това ще улесни целия процес по заявяване, доставяне, отчитане, заплащане и анализиране на зрителската аудитория от рекламни агенции и рекламодатели“, посочват от Нова в писмото си до индустрията. Също така преминаването към единна система на отчитане би облекчило и оперативно, и финансово в този момент партньорите на тв пазара, уточняват още от телевизията.       

Крайно време е тв пазарът да се върне към единна валута на измерване, заявиха в коментар за „Мениджър Нюз“ по този повод от bTV . "Като неин най-ревностен защитник, bTV винаги е считала прецедента от 2014 г. с въвеждане на алтернативен доставчик на пийпълметрични данни за погрешен и вреден за пазара“, заявяват още от медията.

Като първа стъпка в предложението на bTV да се обединят усилията за възстановяване на доверието в пийпълметричните измервания се посочва учредяването на Потребителски комитет на потребителите на този тип  данни. Това са неутрални организации, които представляват всички заинтересовани страни в ТВ индустрията – телевизии, рекламодатели и рекламни и медийни агенции - и са пряко ангажирани със системите за измерване на телевизионната аудитория в съответната държава, каквито утвърдени модели съществуват отдавна в други държави

Такъв Потребителски комитет имаше и у нас до 2013 година, но престана да съществува след преминаването на Нова към системата на Нилсен.

Първата задача на новия Потребителски комитет според bTV трябва да бъде провеждането на обстоен одит на настоящата система.

„Ние отчитаме, че през 2014 г., когато Нилсен Адмосфер се появи като алтернативен доставчик на пийпълметрични данни, колегите ни от Нова публично повдигнаха немалко въпроси, свързани с представителността и коректността на панела на ГАРБ и във времето многократно насочваха вниманието към тях. За съжаление, тези въпроси останаха без отговор, защото Потребителският комитет престана да съществува след като Нова напусна, за да се прехвърли към Нилсен. Сега без отлагане трябва да разгледаме всички тези притеснения относно панела, повдигнати още тогава, заедно с всички актуални въпроси от индустрията“, се казва още в писмото на bTV до рекламодателите.

Според bTV одитът не само ще подсигури общоприета и надеждна валута, но и ще постави основата за следващата важна стъпка за медийния пазар – въвеждането на подобрено мултиплатформено измерване. Това означава да се следи ТВ потреблението не само на телевизионния екран, но и в дигитална среда, на всякакви платформи и устройства. „Мениджър Нюз“ потърси допълнителен коментар по темата от ръководствата на bTV Media Group и Нова Броадкастинг. Представяме ви гледната точка на  Флориан Скала, главен изпълнителен директор на bTV Media Group. Очакваме и коментар от Нова по зададени от нас въпроси, който предстои да публикуваме.

***

Флориан Скала: Виждаме данни, които сериозно противоречат на други изследвания

[[{"fid":"352413","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":5402,"width":9604,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Флориан Скала, главен изпълнителен директор на bTV Media Group. Снимка: Личен архив

 - Г-н Скала, bTV иска индустрията да работи върху пийпълметричната система в отговор на решението на един от вашите конкуренти, Нова тв, да премине към доставчика на такива данни ГАРБ, който самите вие използвате от години. Защо точно в този момент поставяте въпроса за измерванията?

- Одитът трябва да е съвместен процес, който се случва по инициатива на индустрията, а не индивидуално решение. Сега, когато всички сме на една вълна, трябва да се съберем и да започнем работа върху системата за измерване на ТВ аудиторията възможно най-скоро. Това е основната функция на Потребителския комитет, който трябва да бъде учреден отново в България.

 - Преди няколко години Нова тв се отказа от услугите на ГАРБ, изразявайки недоверие в обективността на данните. По ваши наблюдения, има ли промяна в работата на системата, която да обясни решението за завръщането на Нова към този доставчик?  Вие самите имате ли съмнения в достоверността на измерванията на ГАРБ?

- Всички участници в нашата индустрия постоянно имат въпроси, които трябва да бъдат уточнени. Първо, Нова отправяше силна публична критика към ГАРБ още от 2013 г. и твърдеше, че резултатите от последния проведен одит тогава не са били отразени и дефектите не са били отстранени. Ние също виждаме данни, които противоречат сериозно на други проучвания, както и на данните за аудиторията на IPTV платформите.

 - Кой би могъл на практика да извърши независим одит на измерванията?

- Одитът трябва да бъде организиран от Потребителския комитет. Това е нормален процес, който трябва да се случва регулярно - защо би се възпротивил някой? Цялата индустрия трябва да се стреми доставчикът на данни за телевизионната аудитория в България да е модерен.

 - Достатъчно актуална ли е пийпълметрията в България в момента? Има ли нужда от разширяване на обхвата й и в каква посока?    

- Индустрията има нужда от данни за потреблението на видео съдържание във всички канали, устройства и платформи, обединени и представени по начин, който е удобен за рекламния пазар.

Нина Панова, Мениджър Нюз 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ