Столичната топлофикация връща на клиентите си 30,8 млн. лв.

Столичната топлофикация връща на клиентите си 30,8 млн. лв.

Столичната топлофикация връща на клиентите си 30,8 млн. лв.

"Топлофикация София" започва от днес да преизчислява сметките на своите клиенти като 30,8 млн. лева ще бъдат възстановени на потребителите през следващите месеци. Това се случва, след като КЕВР определи цените на парното за изминалия отоплителен сезон, по които ще бъдат преизчислени сметките на потребителите. Намалението на цената на топлинната енергия от столичната топлофикация, в сила от 1 юли 2019 г. е 11.16%.

По договорите за доставка на природен газ за периода 5 август 2019 г. -31 март 2020 г. на дружеството ще бъдат възстановени 59,4 млн. лева. Тази сума включва: 17,2 млн. лв., които столичната Топлофикация, като производител на електрическа енергия, следва да върне във фонд "Сигурност на електроенергийната система" и 9,6 млн. лв. ДДС;
1,8 млн. лихви /платени към газовия доставчик/. Оставащите 30,8 млн. лв., които "Топлофикация София" ще възстанови на клиентите си. 

"След като вече разполагаме с определената от КЕВР ретроактивна цена на топлинната енергия, предстои в 30-дневен срок да извършим преизчисленията. Във фактурите на потребителите ясно ще обозначим както съответния период, така и съответното намаление, което всеки ще получи", обещават от дружеството.

За абонатите, които заплащат потреблението на топлинна енергия в имотите си по реален месечен отчет, ще бъде направено приспадане на дължимите суми с фактурата за месец май, която те ще получат след 15 юни. Ако сумата за възстановяване е по-голяма, приспадането ще продължи до нейното изчерпване.

За клиентите, които заплащат прогнозно месечно потребление, ще бъде направено преизчисляване и възстановяване на сумите в годишната изравнителна сметка, която предстои те да получат до 15 юли, но ще бъдат включени във фактурата за август.

От столичната Топлофикация напомнят на абонатите, че своевременното и точно изготвяне на изравнителните сметки зависи от отчета на разпределителите на радиаторите и водомерите за топла вода във всички имоти в сградата. Клиентите, които не са успели да осигурят достъп на една от двете дати, определени от топлинния счетоводител, имат възможност да заявят допълнителен отчет на трета, посочена от тях дата. Крайният срок за допълнителни отчети, възражения и рекламации е 31 август. След тази дата изравнителните сметки не могат да се преработват. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ