Европа на път да разреши Boeing 737-MAX да се завърне в небето

Европа на път да разреши Boeing 737-MAX да се завърне в небето

Европа на път да разреши Boeing 737-MAX да се завърне в небето

Европейският авиационен регулатор е близо до решение да позволи на самолетите Боинг 737 Макс (Boeing 737 Max) отново да летят, след като бяха спрени от полети по целия свят заради две смъртоносни катастрофи, предаде Асошиейтед прес, позовавайки се на информация в медиите.

Шефът на Агенцията на ЕС за авиационна безопасност Патрик Кей изрази пред Блумбърг задоволство, че промените в машината са я направили достатъчно безопасна отново да полети преди края на годината. "Нашите анализи сочат, че самолетът е сигурен и равнището на сигурност, което е постигнато, е достатъчно високо за нас", заяви той.
Блумбърг съобщава, че по думите на Кей разработването на допълнителен сензор ще отнеме 20 до 24 месеца и агенцията е обсъдила с Боинг (Boeing), че "с трети сензор можем да постигнем още по-високо равнище на безопасност".

Агенцията на ЕС за авиационна безопасност потвърди информацията. В отговор на въпроси по електронната поща регулаторът отбелязва, че в момента извършва преглед на последните документи преди предложена директива за летателна годност за Боинг 737 Макс, която се очаква да бъде публикувана следващия месец за обществени консултации.
След като този процес приключи, ще бъде публикувана окончателна директива за летателна годност, посочва агенцията. Блумбърг уточни, че обществените консултации отнемат четири седмици, пише БТА.

Очакваше се компанията да завърши обновяването на софтуера на самолета в рамките на минимум 2 години. Новата версия на този софтуер, която ще е готова в следващите 20 до 24 месеца, ще се използва при по-големия вариант на модела 737-MAX 10, докато по-масовият 737-MAX 8 ще може да лети след излизането на доклада по неговата безопасност през ноември, добавя Кей.

Американският авиационен регулатор обаче все още не е дал разрешение за употребата на 737-MAX. В началото на октомври регулаторът в САЩ задължи Boeing да въведе ново обучение за пилоти, които ще управляват 737-MAX.

Както е известно моделът, който започна да се използва през 2018 г., беше принудително заземен по целия свят през март 2019 г. Това стана след като при два полета (един през 2018 г. и един през 2019 г.) самолетите не успяха да наберат височина и катастрофираха. Загинаха близо 350 души на борда. Разследванията доказаха, че Boeing е инсталирал нов софтуер за автоматично балансиране на по-големите двигатели на самолетите. За да пласира по-бързо повече поръчки компанията обаче не е обявила, че пилотите имат нужда от допълнително обучение за управлението на 737-MAX, твърдейки че той е идентичен с предишните версии на Boeing 737. Според разследвания именно незнанието за наличието на този автоматичен софтуер е причината за смъртоносните инциденти.

По-рано тази година Boeing успя да сключи първата си сделка за 737-MAX от неговото заземяване. Полската чартърна компания Enter Air SA, която лети и до България, придоби 4 от самолетите. Наскоро стана ясно, че най-големият нискотарифен превозвач в света Ryanair преговаря за купуването на 210 самолета 737-MAX, като се очаква сделката на стойност 15 млрд. евро да бъде финализирана до края на 2020 г. Това става въпреки прогнозите на Ryanair, че тази година ще превози с 74% по-малко пътници в сравнение с 2019 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ