9 от 10 британци не знаят как да разполагат с личните си финанси

9 от 10 британци не знаят как да разполагат с личните си финанси

9 от 10 британци не знаят как да разполагат с личните си финанси

Девет от десет британци се чувстват недостатъчно подготвени, когато става въпрос за личните им финанси, сочи проучване, финансирано от онлайн услугата Pepper на Израелската банка Леуми и цитирано от Business Insider.

Освен това 47% от запитаните са заявили, че според тях е работа на банката им да им помага в разпределянето на личните финанси и финансовите решения, които взимат. Почти 1/4 - 24% пък казват, че са били подвеждани от финансови съвети на банките, които ги обслужват.

Проучването също така установи, че 72% от участвалите в него към настоящия момент не инвестират в акции, дялове или инвестиционни фондове като 1/5 от тях дори не знаят как става това.

Fintech индустрията прави всичко по силите си, за да промени това и да направи финансовите услуги по-прозрачни и достъпни като помогне на потребителите да разбират по-добре опциите, които имат, но въпреки това липсата на знания и умения остава.

Някои Start-up компании вече залагат на образователни програми, с които да спечелят повече клиенти. Например американската платформа за търгуване Robinhood, която не начислява комисионни за услугата, която предлага, наскоро купи медийната компания MarketSnacks, за да предложи на своите клиенти финансови бюлетини и подкастове, за да може те да се образоват повече в сектора и съответно така да се възползват повече от услугата им за търгуване.

Други компании пък префокусират изцяло бизнес моделите си към това да помогнат на своите клиенти да взимат по-добри финансови решения. Британските fintech платформи Cleo и Plum например се целят да помогнат на своите клиенти да следят внимателно ежедневните им харчове и да им дадат съвети как да спестят пари. 

С подобни услуги, т.нар. fintechs (финансово-технологични комании) се надяват да разчупят пазара на финансови услуги, който не е толкова фокусиран върху подобряването на финансовата грамотност на клиентите си.

Докато подобни услуги могат да помогнат за взимането на по-добри финансови решения, осведомеността за тях все още е ниска.

За да имат успех, fintech компанните трябва да информират правилно своите клиенти, докато ролята на регулациите в това естество не трябва да бъде подценявано. Тези компании трябва да се фокусират върху маркетирането и рекламирането на такива продукти, които да бъдат внедрени в културата на клиентите им.

Наскоро FCA направи крачка в тази посока, като въведе правила за ограничаване на нерегламентираните овърдрафти - банките направиха над 2,4 милиарда британски лири (3,2 милиарда долара) от такси за овърдрафт само през 2017 г., но трябва да се направи повече по отношение на регулациите в сектора.

Регулаторите трябва да се стремят по-внимателно да гарантират, че компаниите представят на потребителите пълен преглед на техните възможности за финансови услуги, включително предлаганите от конкурентите, например когато става въпрос за спестовни сметки и кредитни карти.

Редактор: Цветелин Димитров

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ