Бразилия направи невиждана революция в дигитализацията на парите

Бразилия направи невиждана революция в дигитализацията на парите

Бразилия направи невиждана революция в дигитализацията на парите

Бразилия е използвала повишения интерес към интернет технологиите по време на глобалната пандемия, за да осъществи феноменална революция в сферата на паричните разплащания, предаде Уол Стрийт Джърнал.

През ноември Централната банка на страната представи мобилното приложение за парични преводи Pix, което да се използва от потребители и търговци. Само 5 месеца по-късно приложението има 170 млн. регистрирани потребители физически лица и 7,8 млн. компании. Според последното преброяване на страната, проведено през миналата година, това означава, че близо 100% от възрастното население на Бразилия е регистрирано във въпросното приложение. Това е огромен напредък в подобряването на финансовите услуги в страната, още повече като се има пред вид, че по данни на Световната банка през 2017 г. 30% от бразилците на възраст над 15 години не са имали банкова сметка.

Само през февруари през Pix са минали 275 млн. броя транзакции, което прави над 70% от всички парични преводи в страната.

Успехът на приложението се дължи на няколко ключови фактора. Tо е лесно за използване, сигурно е, включва клиентите на всички банки в страната и е сравнително евтино. Подходът за дигитализиране на паричните разплащания на Бразилия силно се различава от други успешни примери по света, при които всяка банка или дадена група от банки създават частно приложение за парични трансфери, както е в Норвегия или Швеция например.

„Координирането на всички институции в една платформа се случва много по-бързо с централно планиране“, смята Роберто Кампос Нето, управител на Централната банка на Бразилия.

Неговата основна цел е била да направи финансовата система по-конкурента, защото  5-те големи банки в страната държат 93% от всички активи, което създава риск от въвеждане на неизгодни за потребителите  условия. За сравнение 5-те най-големи банки в съседна Аржентина държат 54% от пазара, докато в САЩ тази концентрация е само 41%.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ