По-пестеливи ще бъдем тази Коледа в харченето за лакомства и забавления

По-пестеливи ще бъдем тази Коледа в харченето за лакомства и забавления

По-пестеливи ще бъдем тази Коледа в харченето за лакомства и забавления

23% от семейния бюджет ще похарчим за пазаруване по коледните празници. Едва 18% от месечните доходи българите ще отделят за пътувания, 13 на сто за играчки, а 12% за дрехи. Само 8% от декемврийския доход на домакинство ще бъде похарчен за забавления на семейството и лакомства по Коледа, което бележи огромен спад от края на 2018 г., когато сме заделяли близо 20% за същите удоволствия. Това сочат данните от проучването Коледен Барометър 2019. В него чрез онлайн анкета се включиха над 31 000 домакинства от 14 страни, активни потребители на международния доставчик на мобилно банкиране „Фератум Груп“. Анкетираните са на възраст от 18 до 61 години, а 60% от участниците са жени. Средният нетен доход на участващите домакинства варира между 880 – 3836 евро.

Според данните, близо 21 на сто от домакинствата по света планират да похарчат повече средства тази Коледа в сравнение с миналата година, 38% ще похарчат по-малко, а 42% ще похарчат колкото през 2018 г. Проучването показва изненадващи резултати. 91% от месечния доход на населението в Бразилия ще бъде похарчен по време на празниците, с което страната оглавява класацията за най-големи харчове за фиестата. На второ място се нарежда Полша с около 36%, следвана от Австралия, Испания и Румъния, които са готови да изразходват около 34% от месечните си приходи за празничните дни.

Отчита се ръст при онлайн пазаруването за Коледа тази година. 38% от анкетираните в Обединеното кралство твърдят, че ще пазаруват онлайн. Респондентите от Холандия (30%) и Швеция (29%) ги следват плътно и се нареждат на второ и трето място, докато Естония и Хърватия ще продължат да се придържат към традиционното пазаруване.

64% от анкетираните отговарят, че за тях най-важно е времето, което ще прекарат със своите близки и приятели.

31% от приходите на анкетираните 31 000 домакинства по света ще бъдат похарчени за дрехи, 12% за лакомства и едва 11% за играчки. Почти всеки се вълнува от мода, което обяснява защо 12 от 14 страни са посочили, че ще похарчат най-много средства за дрехи и като цяло за пазаруване по време на коледните празници. Единственото изключение е Латвия, където анкетираните предпочитат да похарчат повече за посещения на спортни събития, и Полша, където най-много ще се пазаруват лакомства.

Бразилия е страната, която ще похарчи най-много за пътешествия по Коледа, като заслужено застава начело на класацията. В Румъния и Австралия също са готови да похарчат повече за пътуване - близо 25% от бюджета си. 71% от респондентите в Швеция и 64% в Обединеното кралство и Норвегия са заявили, че предпочитат да плащат с карта по време на пътуване в чужбина.

Тази година предпочитан метод за плащане за всички страни (67%), освен България (43%), е мобилното банкиране. Швеция и Холандия заемат първите места в тази класация, като близо 91% от анкетираните са заявили, че ще използват мобилно банкиране по време на празниците.

Респондентите от Австралия и Канада са по-склонни да платят повече от 100 евро за нощувка в хотел, докато тези от Румъния и Естония по-скоро биха използвали услуги като Airbnb, когато пътуват в чужбина.

*Методика на изследването: В проучването участваха над 31 000 домакинства от 14 страни. Анкетираните са на възраст от 18 до 61 години, а 60% от участниците са жени. Средният нетен доход на участващите домакинства варира между 880 – 3836 евро. Средният брой членове на домакинство е 2.9 души. Доходите се посочват в местна валута. Отговорите са приравнени, за да отразяват покупателната способност на всяка страна. Резултатите от проучването са анонимни. Като допълнение към демографските признаци на изследваните групи, респондентите бяха попитани какви са месечните им нетни доходи, колко планират да похарчат за Коледа, дали ще пътуват по време на празниците и дали ще използват услуги като Airbnb или мобилно банкиране, докато пътуват в чужбина.  

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ