От първо лице за екосистемата Management Financial Group

От първо лице за екосистемата Management Financial Group

От първо лице за екосистемата Management Financial Group

MFG е 100% българска група компании, чиято мисия е да осигури възможност за лесен достъп до финансиране на всеки без оглед на моментното му социално и финансово състояние. Някои от компаниите в групата оперират на българския пазар от над 16 години. Финтех екосистемата е активна в шест държави: България, Румъния, Украйна, Полша, Испания и Северна Македония. Тя планира мащабна геоекспанзия на ключови европейски пазари и поне на още един континент. Това ще се случи още през 2022 г. Групата на MFG е отговорен работодател на над 8300 души в над 450 офиса в държавите, в които работи.

Основният фокус на MFG е предлагането на финансови и кредитни продукти за физически лица и малък и среден бизнес. Дружествата в групата имат общо 15 действащи регистрации и лиценза от съот­ветните надзорни органи на България, Румъния, Русия, Полша, Естония, Украйна и Северна Македония за извършване на различни регулирани дейности. Те започват от кредитиране, кредитно посредничество, пощенски парични преводи и достигат до платежни услуги. Издават дори електронни пари. В портфолиото на холдинга влизат компании и брандове като Easy Credit, Бяла Карта, Viva Credit, Fintrade, Агенцията за контрол на просрочени задължения, Violeta, P2P лендинг платформата iuvo, моделът „купи сега, плати по-късно“ NewPay, приложението за управление на лични финанси Rilla, приложението за мобилни разплащания Settle и др. За изграждането на модела и развитието на финтех екосистемата MFG говорят от първо лице основателите и лидерите на водещите компании в групата. 

Неделчо Спасов и Станимир Василев: Скочихме, за да разберем кой модел ще работи най-добре

Когато поставяхме началото през 2005 г., проучвахме различни бизнес модели за лично финансиране, някои от които бяха вече познати и в България, но слабо. След половин година стабилна подготовка и стотици екселски таблици близката ни приятелка и настоящ главен изпълнителен директор на MFG Антония Събева директно ни „срита“ да спрем да отлагаме с думите: „Докато не скочите, няма как да знаете със 100% сигурност кой модел ще работи най-добре“. Така се роди „Изи Асет Мениджмънт“ – дружеството, добре познато на българските потребители като Easy Credit, което и до ден днешен е един от лидерите в кредитирането по домовете в България и водещо дружество в групата компании в MFG. Това е основата, върху която стъпваме.

Стартът поставихме във Видин, въпреки че градът и сега се намира в най-бедния край на България и Европа според всички статистики. Идеята ни беше, че ако успеем там, ще успеем навсякъде, а действителността ни показа, че най-големите си предизвикателства срещнахме в София заради голямата миграция на хора от и към столицата. Моделът на компанията се запази през годините, а именно да предлага финансиране, което е съобразено с възможностите на клиентите и което да се предоставя по честен, бърз и удобен начин.

След старта с Easy Credit в България последваха и други пазари от Централна и Източна Европа, както и нови, и нови бизнес модели с компании и брандове като Viva Credit, Бяла Карта, Fintrade, iuvo и др. Някои от пазарите, а и продук­тите и услугите, които иновирахме, се оказаха неуспешни за нас. Често пазарът не беше готов за идеите ни, някои от които към днешна дата вече са се превърнали дори в норма. Но придобитият опит и научените уроци ни превърнаха в групата, която сме в момента. MFG има амбицията да изнася, вместо да внася ноу-хау. За нас България е мястото, където се раждат идеите и мечтите, които впоследствие скалираме и навън. След първия успешно отворен западноевропейски пазар през 2021 г. в Испания вече сме в напреднала фаза на навлизане във втора, а защо не и трета държава в Западна Европа. Стъпваме на огромни пазари като Русия и САЩ, които са и изцяло нов континент, който идва със своята бизнес специфика.[[{"fid":"387045","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":800,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Силно вярваме, че всеки човек трябва да има достъп до финансова услуга. За съжаление по света именно този достъп не е универсален. Има огромни групи хора, които заслужават по-добър шанс за живот, но които нямат възможност да достигнат не само до финансиране, но и до как­вато и да било финансова услуга. Финтех секторът, в който ние се припознаваме чрез нашите компании, продукти и услуги, има шанса да демократизира именно достъпа до финансовите услуги, като предложи оптимизирани разходи, достижимост, бързина и услуги, които са персонализирани за всеки отделен човек спрямо неговите конкретни нужди и възможности. Именно това финансово и социално включване, което предоставяме, е нашата успешна стратегия за развитие, която съзнава ясно своята отговорност и влияние върху общностите, в които живеем и оперираме.

Ние сме семейна компания. Отношенията в групата ни са открити и честни. Всеки човек в организацията има достъп до всяко ниво на йерархията. Сред нас има хора, които са част от групата от самото ѝ начало и са истински пример за това как може да тръгнеш от всяко ниво в компанията и да стигнеш до самия ѝ връх. Ценим новаторското мислене, стремим се да пазим в себе си детското любопитство и енергията на младостта, които ни дават силите и свободата да експериментираме, да предизвикваме както себе си, така и статуквото, да черпим от света най-доброто през най-новите практики в индустрията ни и да развиваме собствените си такива. Много от бизнес моделите ни са зародени като идеи вътре в групата от наши колеги и са реализирани и доведени до успешни начинания именно от тях.

Като семейна компания всеки ден си обещаваме едно. Да работим здраво и да творим, като търсим забавното и удоволствието в процеса за едно по-добро утре за хората в организацията, за потребителите на нашите услуги, за нашите партньори и приятели, за децата ни. Защото крайната цел на всеки един бизнес, включително нашия, и на всеки един човек в частност трябва да бъде един по-добър и хармоничен свят, за който да се стараем всеки ден.

Съхраняваме и се грижим за морала. Той е в основаната на това един бизнес не само да се случи, но и да се съхрани. Успехът си дължим на това, че сме работили много, били сме усърдни и трудолюбиви и не сме търсили личната изгода от днес за утре. Не сме се стремили да се възползваме от някакво нечестно предимство, да трупаме за сметка на нещастието на друг. Философията ни е, че с позитивни действия посяваш положителни резултати след време. Когато без корист се лишиш от нещо свое, за да помогнеш на друг, след време именно тези действия ти се отплащат. Те се превръщат във фундамент, който те навигира при вземането на правилните решения. В основата на успеха е да увлечеш и хората около себе си да градите нещо заедно с добри намерения и в дългосрочен план. Така през годините ние строим един модел, базиран на клиентското преживяване, от който печели и клиентът, и бизнесът.

Това е стабилната основа, върху която градим нашето бъдеще. А амбицията ни надхвърля финтех екосистемата, която MFG е в момента. Водещи бизнеси като Easy Credit, Viva Credit и Fintrade остават нашият фундамент. Фундаментът, устойчивият модел е печеливш и за компаниите, и за хората в тях и техните семейства, и за потребителите и местните общности. С дигиталните ни бизнес модели –дигитални карти, P2P (Peer to peer), BNPL (Buy Now, Pay Later) и всички бъдещи дигитални модели, които надничат зад вратата, се изстрелваме в стратосферата.

Предлагаме цялостни решения на клиентите си с акцент върху дигиталното изживяване. Опираме се на познанието, което имаме за тях, и на възможностите на технологиите. Малцина подозират каква сила дават machine learning, artificial intelligence и neural network (машинното обучение, изкуственият интелект и невронните мрежи). В MFG имаме 150 години кумулативен опит именно в data science, или науката за данните.

Работим като истински учени. Екипът ни от анализатори използва от години тези технологии в работата си и с тях ще продължаваме да скалираме бизнесите си още по-бързо и ще ставаме още по-конкурентни както ценово, така и като бързина и точност на решенията. Развиваме ги като учени, които имат възможност да анализират, да правят хипотези, да ги изследват и да правят открития за разлика от „статистиците“ и „справочниците“ в други компании. Защото от години познаваме силата на данните, при нас са налице всички предпоставки да продължаваме да развиваме успешни продукти и услуги, базирани на дълбоко познаване и предвиждане на клиентските нужди и очаквания. Отделно хъбът ни с анализатори работи в тясна синергия с нашия IT хъб – вътрешната ни компания Smart IT, която обслужва над 95% от бизнес нуждите ни.

2022 г. и следващите години са ключови за нас. Планираме през дигиталните модели на MFG да обслужваме лесно, сигурно и удобно над 11,5 млн. клиенти до 2025 г. За да осъществим „Мечта 2025“, имаме нужда, разбира се, от много ресурси, но най-вече от умни, работливи и добри хора, с които заедно да случим тази амбициозна цел.

***

Ангел Маджиров, изпълнителен директор на „Изи Асет Мениджмънт“: 2021 г. постигнахме двойни ръстове, а 2022 г. напускаме пределите на Европа

[[{"fid":"387046","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":800,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

В бизнес нишата на домашното кредитиране Easy Credit държи стабилно лидерските позиции в цялата група. Ние сме стабилна и добре обучена структура от мениджъри и кредитни консултанти. Голяма част от бизнесите на Дивизията са с вътрешни кадри на Easy Credit. Личният подход и ангажираността към нашите клиенти са ключът към успеха на бизнеса ни. Този модел пренасяме успешно и в чужбина, където се радваме на стабилното доверие на клиенти, партньори и не на последно място – на нашите колеги.

На румънския пазар изминалата година се очертава като най-успешната от създаването на дружеството през 2011 г. Можем да се похвалим заслужено с много стабилни продажби и изключително подобрена събираемост. Това ни дава увереност да планираме за 2022 г. 40 до 50% ръст в приходите. Украйна излезе от Covid кризата много бързо и през юни направихме рекордни продажби. Полша отбеляза стабилен старт на годината след една успешна 2020 г., като единственото предизвикателство пред нас е подобряването на събираемостта на отпуснатите кредити.

Малкият на пръв поглед пазар в Северна Македония отбеляза огромни ръстове в потребителското кредитиране. Всичко, което си пожелахме, се случи през 2021 г. – двойни ръстове в продажбите и приходите с още по-добра събираемост. Именно през преломната 2021 г. подготвихме старта на цели три нови пазара – Русия, Албания и Хърватия. Още в първото тримесечие на 2022 г. ще отчетем първите отпуснати кредити във всяка една от тях.

Насърчаваме талантите

Всички екипи, които работят по тези пазари, са именно вътрешни кадри на групата, които през годините са се доказвали като много успешни мениджъри и са приели предизвикателството на новия пазар. Гордеем се, че винаги сме успявали да идентифицираме и насърчаваме талантите сред нас, да ги подкрепяме в нови и още по-смели начинания, които им дават допълнителна възможност да растат като професионалисти и личности.

За 2022 г. сме планирали да довършим и лицензирането на дружеството ни за сръбския пазар, а в Мексико имаме лицензирани две дружества и сме на етап подготовка на екип, който до последното тримесечие на следващата година трябва да поднови операциите ни там след оттеглянето на екипа ни през април 2020 г., когато Covid кризата ни принуди да преосмислим по нов начин мечтите си за геоекспанзия. През 2022 г. ще напуснем пределите на Европа, за да посрещнем предизвикателствата на един изцяло нов и много различен континент.

2021 г. се очертава като най-успешната ни година досега!

***

Цветан Кръстев, съосновател и управител на Access Finance: Ние сме суперотбор и не „продаваме“ играчи

[[{"fid":"387047","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":800,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Сериозна интеграция на „технологичните хора“ към финансите. Как се постига балансът в тази област?

Това е в основата на нашия бизнес. Необходимо е да има свързващо звено между маркетинговите концепции, финансовата логика и технологичната имплементация. Това са процесните звена, бизнес анализаторите, които успяват да „преведат“ маркетинговите, финансовите и бизнес изискванията в структуриран и логичен вид на техническите екипи, които реализират крайния продукт.

Кои са трудностите в координацията на толкова голяма екосистема, и то в условията на регион, където няма сериозен опит в това?

Нашият регион, Източна Европа и в частност България, вече не може да се причислява към изостаналите региони във финансово-технологичната сфера. Нека не забравяме, че доста западни компании организират развойните си центрове именно в България. Относно организацията и координацията в тази екосистема ключово е въвеждането на стабилна, но гъвкава проектна мениджмънт система.

По време на експанзията ви какви разлики установявате между Изтока и Запада?

Почти няма разлика. Единствената разлика е в локалните национални регулации, но в ЕС те стават все по-синхронизирани.

Какви бяха последните две години за екипа ви?

Увеличавахме, а и продължаваме да разрастваме екипите си. Ние сме суперотбор и не „продаваме“ играчи!

***

Николай Николов, изпълнителен директор на „Финтрейд“:  Финансирането, което прави малкия голям

[[{"fid":"387048","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":800,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]

В процеса на преминаване през неочакваното, което светът ни поднесе през изминалите вече почти две години, това, което категорично ни направи впечатление, е повишаването на отговорността на нашите клиенти. Независимо от огром­ната неяснота и последващата я несигурност малките предприемачи в страната по наши преки наблюдения не спряха да търсят възможности, своето достойно място по слънцето, да се борят и отстояват успеха си. Цифрите при нас категорично показват това. Нашите клиенти, а и ние като организация впоследствие продължихме да растем и да постигаме напредък.

Скорост на одобрение и персонално отношение

Независимо от бранша, независимо от променливите възможности на средата малкият предприемач не спира да търси най-добрата форма за финансиране на предприятието си. Не бих могъл да твърдя, че подходът на хората се е променил драматично. Тези, които имат възможност, имат голям проект, насочват усилията си към по-голямо, банково финансиране. Когато става въпрос за малки суми, които да бъдат директно инжектирани в оборота на предприятието обаче, се обръщат към нас и подобни на нас организации. Защото скоростта на одобрение и персоналното отношение остават основен фактор за един такъв избор.

Очакванията ни са да продължи процесът на адаптация към нетипичните условия. Предприемачите ще бъдат още по-организирани, внимателни и прецизни, когато става въпрос за време и условия за финансиране. Нещо, което в никакъв случай не можем да подминем, е и възходът на онлайн търговията у нас. Този възход неминуемо има нужда от своята стабилна и навременна финансова подкрепа и усилията на екипа ни са именно в посока да предложим подходящи и гъвкави решения за търговците, поели по този път с иновативни продукти в точното време.

***

Апостол Мушмов, член на управителния съвет на MFG:  В търсене и намиране на оптималната стратегия

[[{"fid":"387049","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"5":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":800,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"5"}}]]Ако търсим пресечната точка на науката за данните (data science) и финтех продуктите, ще установим, че говорим по-скоро за припокриване на повърхнини, а не за точка на пресичане. Наясно сме, че тази наука ни позволи да можем да се идентифицираме дигитално по един сигурен и същевременно ненатрапчив начин, което беше и входът към дигитализацията. От там нататък тя е в основата на нови хоризонти в познаването на клиентите, следвано от оптимизация на клиентското изживяване, както и на каналите, по които то се случва.

На следващо място и особено важ­ни за финансовата индустрия са възможностите за търсене и намиране на оптимални стратегии, свързани с кредитния риск и борбата с измамите. Дигиталният маркетинг с възможностите за самообучаващи се алгоритми, а защо не и целият маркетинг, пречупен през съвременните подходи за анализ, са друго независимо поле, в което данните и финтех системите си взаимодействат. Още множество нишови приложения на изкуствения интелект, машинното обучение и дълбоките мрежи допълват палитрата от взаимна обусловеност. С две думи, ако мислите за финтех, мислете за екип от анализатори на големи данни. Това прозрение е аксиома за групата на MFG от самото начало и се оказва определящо за нашия успех.

***

Радостин Богданов, главен технологичен директор:  Smart IT e технологичното ядро на MFG

[[{"fid":"387050","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"6":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":800,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"6"}}]]Създаваме и управляваме иновативни технологични решения за подобряване на финансовия живот на всички клиенти на групата, като го правим с отговорност към и в синхрон със заобикалящата ни среда. Виждаме се като най-голямото технологично предимство на нашите партньори в холдинга, така че те да са лидери в своите пазарни сегменти. Основното решение, върху което сме съсредоточили развойните си усилия, е изграждането на финтех платформа от ново поколение, която, вярваме, ще донесе още по-конкурентно предимство на групата. Решението е съвкупност от изграждането и интегрирането на различни core хъбове, които дават гъвкавост, самостоятелност и бърза адаптация в ръцете на потребителите. Използваме съвременни и доказали се технологии, като прилагаме enterprise архитектурни решения, за да постигнем желаните резултати. Новата система е модуларна и обхващаща основните бизнес направления на групата. Всичко това, съчетано с отличните експерти, с които разполагаме, дава огромен тласък в нашето развитие и вярваме, че работим и творим за едно по-добро утре за нашите клиенти, партньори и приятели.

***

Ивайло Иванов, изпълнителен директор на iuvo Group: Спестявайте умно

[[{"fid":"387051","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"7":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":800,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"7"}}]]Световната финансова картина в момента е в цикъл на свръхликвидност и нулеви и дори отрицателни лихвени проценти по банковите депозити. Това кара „умните пари“ да търсят алтернативни форми на инвестиции, които да носят висока доходност при контролиран риск.

Досега финтех пазарът се движеше предимно от иновации в сферите на разплащанията и кредитирането. Новата обстановка ще извади на преден план услуги, които предлагат умно спестяване и инвестиране в опаковка, която да е елементарна за ползване от обикновения потребител. Доходността и рискът ще бъдат също толкова важни при избора, колкото и потребителската пътека и цялостното клиентско преживяване. С това и услуги като iuvo ще имат предимство пред традиционните алтернативни инвестиции като договорни фондове, активно управлявани портфолиа в акции и други. Досега те бяха ползвани основно от просветените потребители, но ситуацията ще се промени драстично.

***

ИНОВАЦИИ

NEWPAY e изцяло български онлайн платежен метод, който предоставя на потребителите и собствениците на онлайн магазини иновативен начин за разплащане BNPL. В основата на модела „вземи сега, плати по-късно“, познат в цял свят като BNPL (buy now, pay later), е възможността клиентите да отложат плащането си до 15 дни без никакво оскъпяване или да го разсрочат на 3 или 6 равни месечни вноски. NewPay осигурява на потребителите перфектно клиентско изживяване, а на онлайн търговците атрактивен и носещ множество предимства начин на разплащане. Заради липсата на изискване за минимална стойност на поръчката с NewPay могат да се разсрочват плащания на стоки, които типично не са имали такава опция до момента – дрехи, аксесоари, козметика, играчки и много други. „Вземи сега, плати по-късно“ е сред топ финтех тенденциите през последните две години. NewPay разраства списъка си с партньори всеки ден и вече може да потвърди успешното си сътрудничество с редица популярни онлайн платформи и магазини.

VIOLETA е нова и уникална за българския пазар услуга, която предоставя на потребителите възможност да ползват свободно средства преди деня за заплата, без за това да дължат такси или допълнителна комисиона. Violeta e иновативната алтернатива на тегленето на пари от кредитна карта или на бързите заеми. Изцяло дигитален финансов продукт, с който клиентите разполагат с кеш до 3 хил. лв. по всяко време. В срок от една година те могат да теглят и връщат пари, когато поискат. Мисията на Violeta е да даде свобода на потребителите да правят това, което искат, и да не отлагат мечтите си.

SETTLE. е иновативно приложение за лесни, сигурни и бързи разплащания чрез мобилен телефон. То позволява на потребителите да извършват незабавни парични преводи към други лица без никакви такси, както и да заплащат за стоки и услуги. От своя страна чрез Settle. търговците имат възможност да приемат мобилни плащания навсякъде без нужда от допълнителни устройства като ПОС терминал. Те разполагат и с удобна онлайн платформа, в която да следят трансакциите си в реално време, а всички приходи, получени чрез платформата, се изплащат автоматично и напълно безплатно по IBAN на търговеца. Компанията е основана в Норвегия през 2010 г. от пионера във финансовите технологии Даниел Дьодерлайн с мисията да дигитализира разплащанията, изграждайки екосистема от крайни потребители, бизнеси и организации, които лесно и сигурно да разменят средства помежду си. Услугата функционира в цяла Европа. От март 2021 г. е на българския пазар и набира популярност както сред бързо разрастваща се аудитория от крайни потребители, така и сред търговци.

RILLA. е мобилно приложение, където най-често използваните финансови услуги са на няколко клика разстояние и без излишни такси. След регистрация получаваш безплатна IBAN сметка – без такси за откриване, поддръжка или закриване. От нея правиш безплатни и мигновени парични преводи в Rilla. В приложението можеш да платиш битовите си сметки, да правиш банкови преводи, да намериш онлайн застраховка и да кандидатстваш за кредитен лимит. Оценката за кредит Rilla Daily е напълно автоматизирана и става за минути, a при одобрение сумата е налична веднага. В следващите месеци ще бъдат добавени и дебитни карти, вносков кредит и други гъвкави продукти, които улесняват ежедневието.  Rilla се развива всеки ден и ще предлага все повече разнообразни услуги. Без работно време, документи на хартия и такси за обслужване. Мобилното приложение дава свобода да управляваш парите си с лекота. Екипът вярва, че бъдещето на финансите е интуитивно, дигитално и достъпно за всеки.

***

Ефектът MFG

Ивелина Кавурска, ръководител „Стратегически проекти“ и член на УС: Помпозните позиции и привилегии са ни чужди

[[{"fid":"387052","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"8":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":800,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"8"}}]]

Колко голям е мениджърският екип и коя е културата, която ви обединява?

Мениджърският екип ни е толкова голям, колкото са и служителите в MFG. Вярваме във всеки, който е част от нашата голяма компания, като му даваме възможност да развива себе си, да иновира, да бъде полезен на себе си, а по този начин и на семейството си и своя непосредствен човешки кръг, на клиентите, на колегите си. В тесен план погледнато, в MFG и всички компании от групата сме възприели подхода на „човечното лидерство“. А именно мениджъри, които вдъхновяват, подкрепят и работят рамо до рамо с екипите си. Помпозните позиции и привилегии са ни чужди.

Насърчаваме култура на инициативност и предприемачество, а не на подражание и рутина. Ценим всеки успех и го приемаме за ориентир коя е следващата мяра, която да надминем, а не репер, в който да стоим. Не са празни думите, че човек е голям, колкото са големи мечтите му – насърчаваме и подкрепяме мечтите на екипите си да правят света си по-добро място за живеене и всеки нов ден да е по-добър от предишния. Това става, като даваш най-доброто от себе си на другите. Всеки ден.

На какво залагате в отношенията с партньорите?

Отговорът е лесен: На почтеност в отношенията, прозрачност в намеренията и ефективност в работата. Вярваме, че това е формулата за задържане на добрия резултат.

Кой е подходът на MFG към продажбата на финансови услуги?

Един продукт е работещ, когато като потребители сме доволни от него и бихме го препоръчали на близък човек. Това е критерий, който следваме. Истински добър продукт обаче е този, който покрива нужди и очаквания, които клиентът дори още не е формирал. Не е достатъчно да сме по-добри от другите на пазара. Важно е утре да сме по-добри от самите себе си днес и непрестанно да подобряваме усещането на клиента за услугите ни при нива на удовлетворение, които дори клиентът не е предполагал, че може да съществуват. При финансовите услуги – разплащания, кредитни продукти, инвестиционни продук­ти – водещо е доверието, а то се гради с устойчивост, прозрачност, грижа за клиента, технологичност на процесите, регулираност и добра репутация.

Как се прилага всичко това?

Ако трябва да съм по-конкретна за подхода ни: Една инвестиционна услуга трябва да е с ясно и корект­но обяснен риск. Всеки кредит трябва да е коректно разяснен в параметрите му, които са удобни и разбрани от потребителите. Сметките и разплащанията трябва да са технологични, лесни за ползване и бързи.

Благодарение на нашите топ екипи и технологичния ни хъб Smart IT разработваме нови услуги за пазара, които ще дадат още повече свобода и удобство на потребителите. Накратко, стремим се да революционизираме пазара. Радваме се, че след повече от 16 години опит на шест европейски пазара клиентите ни познават добре стабилността на нашите компании. Имаме безупречна репутация с всички регулирани услуги, които предоставяме.

***

Антония Събева, главен изпълнителен директор на Management Financial Group: В MFG работим и творим за едно по-добро утре

[[{"fid":"387053","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"9":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":800,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"9"}}]]Колко голям е мениджърският екип и коя е културата, която ви обединява?

MFG е международна група, в която влизат над 15 компании, всяка от които със собствен изпълнителен директор, и ако трябва да отговоря тесногръдо, то мениджърският ни екип наброява около 15 души. Най-ключовите ни хора обаче, които влизат и в състава на разширения мениджърски борд на MFG, наброяват около 60 много ценни за организацията професионалисти в различни сфери. Това са доказали се експерти, ръководещи големи екипи, изповядващи културата и ценностите на MFG.

Когато говорим за корпоративна култура, хората обикновено разбират установените в една компания правила като това какъв да е дрескодът, как се обръщаме към ръководители и колеги и т.н. Ние в MFG възприемаме ръководителя не като шеф, а като координатор на капитали – човешки, технологични, финансови. Усилията ни са насочени към това да създадем и управляваме култура на споделяне, екипна работа, отговорно и уважително отношение към хората в организацията, клиентите и партньорите. Ценностите, които ни водят, са човечност, отговорност и новаторство. Знам, че звучи тривиално, но ние работим реално и активно в тази посока.

В момента осъществяваме мащабен проект, който ще продължи над три години и цели уеднаквяване на корпоративната култура във всяко едно подразделение на всяка една от компаниите от групата. Нормално е при такава бройка компании и хора, работещи в тях, да има установени локални култури и затова трябват нарочни усилия, за да постигнем приравняване на тези култури и ценности към тези на създателите и ръководителите на групата. Освен всичко останало групата на MFG е семеен бизнес и обещанието ни към общността e ясно. В MFG работим и творим за едно по-добро „утре“ за нашите клиенти, колеги, партньори и приятели, за нашите деца, за един по-хармоничен и добър свят за всички нас.

На какво залагате в отношенията с партньорите?

Когато имаш ценности, в които наистина вярваш и с които се опитваш да живееш, нещата са лесни: Не прави на другите това, което не искаш да ти се случи на теб! Отнасяй се към всички с уважението и съпричастността, които очакваш и ти! Опитвай се колкото и да е трудно да търсиш винаги win-win решението!

Кой е подходът на MFG към продажбата на финансови услуги?

Както при продажбата на всеки един продукт или услуга, така и при нас водещи са клиентите – кои са те, къде са и от какво се нуждаят. Факт е, че в дигиталното пространство е по-трудно да се „срещнеш“ с тях, но не е невъзможно да ги познаваш. Благодарение на колегите от аналитичния ни хъб ние познаваме доста добре нашите клиенти и следим регулярно за промяната на техния профил и нужди. И в работата си за потребителите ние винаги се уповаваме на честното и почтено отношение, прозрачността в комуникацията, търсенето на обратна връзка и най-вече съпричастността.

***

[[{"fid":"387054","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"10":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":276,"width":414,"class":"media-element file-default","data-delta":"10"}}]]  Бяла Карта е най-разпознаваемият бранд на Access Finance. С брандовете си „Бяла Карта“ и AXI Card компанията оперира на четири европейски пазара – България, Румъния, Полша, а от началото на 2021 г. и Испания. В България в компанията работят над 230 служители, които обслужват близо 200 хил. активни картодържатели. Визията на Access Finance е да осигури достъп до удобен финансов инструмент на повече хора без оглед на моментното им финансово състояние и социален статус, като им осигури възможността да удовлетворяват своите желания в искания от тях момент.

Венцислав Савов. Текстът е публикуван в бр. 12/2021 на сп. "Мениджър"



 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ