Над 50% ръст на клиентите на дигиталните банкови услуги в УниКредит Булбанк само за година

Над 50% ръст на клиентите на дигиталните банкови услуги в УниКредит Булбанк само за година

Над 50% ръст на клиентите на дигиталните банкови услуги в УниКредит Булбанк само за година

УниКредит планира да увеличи инвестициите си в дигитални проекти с допълнителни 100 милиона евро в рамките на стратегическия план Transform 2019  на паневропейската финансова институция. Това стана ясно по време на специално събитие днес с участието на висшия мениджмънт на УниКредит в България.

Дигитализацията на финансовия сектор е възможност да предлагаме повече и по-добри услуги на клиентите ни. Новите технологии променят вида на предлаганите услуги, но не и същността на банковата дейност“, каза Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор и председател на УС на УниКредит Булбанк на пресконференция за представяне на новите тенденции в банкирането и обновения филиал на банката на пл. „Света Неделя“ в София. Дигитализацията за нас не e цел, а средство за предлагане на по-качествени и по-достъпни услуги”, допълни Левон Хампарцумян.

Процентът на клиентите в Централна и Източна Европа, които използват дигитални банкови услуги, все още е нисък в сравнение с тези в Западна Европа. Това означава, че регионът предоставя много добри възможни за развитие и интегриране на нови технологии.

„Плановете на УниКредит са през 2019 г. над половината от всички клиенти на групата да използват онлайн банкиране (в момента този процент е 44%). Значим ръст се очаква и при мобилното банкиране като през тази и следващата година процентът на клиентите, използващи мобилно банкиране, се очаква да достигне 47% спрямо сегашните 28%.“, обясни по време на пресконференцията Енрико Минити, главен оперативен директор и зам.-председател на УС на УниКредит Булбанк. Той напомни, че в рамките на стратегическия план Transform 2019  на УниКредит водещата паневропейска група планира да увеличи инвестициите си в дигитални проекти с допълнителни 100 милиона евро. По думите на Минити филиалите на бъдещето не само са предпочитани от клиентите, но и допринасят за по-добрата работна атмосфера за служителите на банката. Това води до по-доволни служители и сътвено до повече и по-доволни клиенти.

 „За една година отчитаме ръст от повече от 50% на потребителите на дигиталните банкови услуги на УниКредит Булбанк“, каза Джакомо Волпи, директор Банкиране на дребно и член на УС в УниКредит Булбанк. Той подчерта обаче, че клонът е най-доброто място за услуги с добавена стойност като консултации и инвестиции.  Причината е, че това е мястото, където клиентът изгражда персонални взаимоотношения с обслужващите ги банкери. Джакомо Волпи вижда като успешен модел за развитие на банковия бизнес у нас интегрирането на различните банкови канали в услугите, които се предлагат на клиентите.

„Филиалите на бъдещето разработват тази концепция още от 2013 г., когато първият такъв филиал отвори врати именно в България“, коментира Цветанка Минчева, директор Глобално банково обслужване и член на УС в УниКредит Булбанк. Оттогава досега, според концепцията „Банков филиал на бъдещето“ са изградени и обновени общо 28 филиали или 17% от клоновата мрежа на банката.

Най-новият филиал по концепция „филиал на бъдещето“ се намира в централата на УниКредит Булбанк в София. По думите на Цветанка Минчева филиалът е с уникален дизайн и мащаб не само у нас, но и в цяла Източна Европа, тъй като в него се обслужват  над 50 хил. клиенти.

Според данните на УниКредит Булбанк, филиалите на бъдещето привличат двойно повече клиенти.

„Като пример, можем да дадем първия такъв филиал в София в Бизнес парка, който само за 3 години увеличи активните клиенти с 50%“, обясни Минчева.

Филиалите на бъдещето са изградени изцяло следвайки „стъпките на клиента“ и целят да предоставят високо ниво на клиентското преживяване. Във всеки такъв филиал  има комбинация от различни зони, изцяло планирани спрямо това, каква е целта на клиентското посещение – бърза зона; зона за консултации; различни зони за изчакване и зали за срещи. Клиентите избират зоните за самообслужване и бързата зона за по-традиционните банкови услуги, докато зоните за консултации и инвестиции предоставят индивидуален подход и по – високо ниво на конфиденциалност необходими за взимането на важни решения свързани с покупката на нов дом или инвестиране на личните спестявания.

Във „филиалите на бъдещето“ двойно повече трансакции се правят на банкомат и 30% от депозитите се извършават в зоната за самообслужване.

Филиалите на бъдещето имат уникална концепция, която е напълно съобразена с основната цел на УниКредит Булбанк  - повишаването на клиентската удовлетвореност. Според данните на банката 68% от клиентите заявяват, че са изключително доволни от обслужването от банковите клонове с такава концепция, а 52% заявяват, че биха препоръчали банката на база на обслужването, което са получили във филиала на бъдещето.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ