Ваканцията замени плащането на сметки при потребителските кредити

Ваканцията замени плащането на сметки при потребителските кредити

Ваканцията замени плащането на сметки при потребителските кредити

Финансирането на ваканции измести плащането на сметки в топ 10 на проектите, финансирани с потребителски кредит от българите. Броят на молбите за финансиране на почивки нарасна близо три пъти в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. Това показва есенното издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ от БНП Париба Лични Финанси, България.

Важна тенденция: в периода май-октомври 2017 г. има ръст с 9% на средната сума на молбите за трите топ проекта - ремонт на дома, обединяване на задължения и покупка на употребяван автомобил. Близо 80% от молбите, получени от БНП Париба Лични Финанси, България през последните месеци са именно за тези проекти. Броят на молбите за кредити за ваканции отбеляза ръст от близо 300% в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. и към момента тези кредити са на 7-о място.

Ссредната сума на молбите за ремонт на дома е нараснала с 8%, от 5 168 лв. в периода ноември 2016 г.-април 2017 г.  до 5567 лв. през последните 6 месеца. При кредитите за обединяване на задължения се наблюдава ръст от 10%. В периода май-октомври 2017 г. те са достигнали 7121 лв. докато през ноември 2016 г.-април 2017 г.  средната сума за която са кандидатствали хората, е 6 480 лв.

Същата тенденция се наблюдава и при потребителските кредити за покупка на употребяван автомобил. През последните шест месеца средният размер на молбите достига 6 071 лв. Това е ръст от 9% в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. , когато средната сума е била 5 567 лв.

Увеличил се е и средният размер на молбите за покупка на обзавеждане. В периода май-октомври 2017 г. той достига 3 737 лв., докато през ноември 2016 г.-април 2017 г. е 3 504 лв.

Според експертите на компанията, ръстът на потребителските кредити за финансиране на проекти като ремонт на дома, обзавеждане и покупка на кола, са ясен знак за повишаване на жизнения стандарт. С ускоряването на икономиката, хората стават все по-спокойни по отношение на личните си финанси и кандидатстват за по-големи кредити с по-дълъг срок на изплащане, допълват те.

В същото време високият интерес към кредитите за обединяване на задължения показва, че все повече българи управляват разумно семейния си бюджет и искат да оптимизират месечните си плащания. Те се възползват от предимства като покриване на по-стари задължения при по-добри пазарни условия, фиксирана лихва за целия период на кредита, плащане на само една такса за превод и много други.

Друга положителна тенденция е устойчиво ниският дял на необслужваните кредити, което показва, че клиентите се отнасят отговорно към кредитите си и покриват задълженията си навреме. Това е знак, че доходите на хората се увеличават и, че вътрешното потребление расте, казват още експертите на банката.

Любопитен факт: Мъжете купуват коли, а жените финансират образование. Данните на БНП Париба Лични Финанси, България показват, че мъжете и жените са почти еднакво активни при кандидатстването за потребителски кредит – 51,4% срещу 48,6%. Господата най-често кандидатстват за кредити за покупка на употребяван автомобил (69% от молбите за финансиране на коли). Близо 64% от молбите за кредит с декларирана цел образование, са подадени от дами. Над 63% от посочилите като причина за кандидатстването медицинско лечение също са жени. Наблюдава се относително равенство между мъжете и жените при кандидатстването за финансиране на покупка на обзавеждане, обединяване на за задължения и пари в брой.

По възрастови групи данните на обзора посочват, че във възрастта 20-39 мъжете кандидатстват по-често за потребителски кредити. Те са подали близо 57% от молбите. Във възрастта 40-49 се наблюдава относително равенство между кандидатстващите мъже и жени. След възрастта от 50 години, близо 57% от молбите за потребителски кредити се подават от дами.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ