Типичните грешки на начинаещия мениджър

Типичните грешки на начинаещия мениджър

Типичните грешки на начинаещия мениджър

Много хора се захващат с предприемачество, защото то им позволява сами да са си шефове и да вземат всички бизнес решения – от общата фирмена стратегия и позиционирането,  до управлението на човешките ресурси. Тази работа е привлекателна на хартия, но на практика ръководенето на екип е много по-предизвикателно, отколкото желаещите да станат предприемачи осъзнават.

Цените, законите и пазарите могат да бъдат подробно описани, количествено изразени и предвидени, но не и човешките същества. По тази причина е почти невъзможно да измислите универсално успешна мениджмънт стратегия. Докато много начинаещи предприемачи са убедени, че техният бизнес ще е по-различен и че хората им ще са щастливи да работят за тях, реалността е, че повечето собственици на бизнеси са неподготвени за трудностите по пътя към успешния мениджмънт и в крайна сметка допускат груби грешки. Ето и някои от тях:

1. Създават небалансирана фирмена култура

В началото мнозина се изкушават да създадат идеалната, лишена от всякакъв стрес офис атмосфера. Бихте могли да обърнете гръб на фиксираното работно време, да разрешавате на служителите си да си вземат неограничен брой почивни дни или да се уверите, че всичките ви подчинени са първи приятели помежду си. Тези модерни подходи към работната култура са ефективни, що се отнася до мотивацията и удовлетворението от работата, но само ако бъдат балансирани с ясно формулирани правила и професионални очаквания. Не подценявайте баланса!

2. Наемат твърде прибързано

Огромен мултинационален бизнес със 100 000 работници може да си позволи лукса да назначи шепа неподходящи служители, но не и стартираща компания с 5-членен персонал. Като нов предприемач е разбираемо да се вълнувате и да искате да задвижите бизнеса си възможно най-бързо, но не бива да претупвате вземането на решения по наемането на персонал.

Първите, които вземете на борда, ще ви преведат през началните етапи от бизнес развитието ви и техните умения, подбуди и характери ще решат успеха или провала на компанията. Не бързайте, подбирайте кандидатите си внимателно и вземайте решения само при условие че сте прекарали достатъчно време в премисляне на възможностите.

3. Не дават обратна връзка на служителите си

Познавам много предприемачи, които допускат тази грешка, но по различни причини. Някои се чувстват некомфортно да критикуват подчинените си, други не знаят как ефективно да дават обратна връзка, а трети просто искат членовете на екипите им да се справят с всичко сами. Нито една от тези причини не е основателна.

Обратната връзка е горивото, което движи служителите ви в правилната посока. Тя ви помага да изграждате полезни работни навици, да елиминирате лошите такива и едновременно с това да поддържате мотивацията на отбора. Без нея проблемите ви ще се задълбочат, служителите ви ще се отклонят от пътя и работният дух неизбежно ще се срине.

4. Пренебрегват отделния индивид

Лесно е да смятате персонала си за „вашия персонал” или за „вашия екип”, защото той е такъв – вие сте наели всички кадри и очаквате от тях да работят заедно за идентичността на вашата марка. Но всеки от тези хора е отделен, различен от останалите индивид, има своите слаби и силни страни и стил на работа, който изисква индивидуален мениджърски подход.

Да се опитвате да прилагате същата стратегия върху всеки един от тях – да ги мотивирате или да им давате обратна връзка по един и същи начин – е колосална грешка и такава, която, за жалост, виждам много често в света на предприемачеството. Дарете всеки свой подчинен с индивидуално внимание и преобразете стратегиите си така, че да сте от полза на всички.

5. Не позволяват на хората си да правят онова, в което са най-добри

Неслучайно сте присъединили тези кандидати към екипа. Имате им доверие, че ще вършат работата, която знаят да вършат най-добре, независимо дали става въпрос за финансови прогнози или писане на кодове. Ако искате да сте успешни, трябва да се научите да оставяте служителите си да подхождат към работата, както намерят за добре, и да не ги разсейвате от отговорностите им. Това значи, че не може да се месите в техния труд (няма значение колко добри са намеренията ви), не може да ги занимавате с неща, които не са в сферата им на компетентност, и не може да им висите на главата, когато вече имат план за действие.

Вашата работа е да разпределяте задачите, да определяте посоката, но и да имате доверие на екипа си, че той ще се справи с отговорностите и няма да изгуби от поглед цялостната картина.

Тези 5 грешки са болезнено разпространени, но това не ги прави неизбежни. Невъзможно е да предвидите как би се държал всеки един служител във всяка ситуация, но можете да подготвите себе си и бизнеса си за предизвикателствата, които ще изникнат при управлението на човешкия ресурс. Поучете се от чуждите грешки и не подценявайте отговорностите, които имате като мениджър на новата си компания.

Джейсън Демърс, основател и главен изпълнителен директор на AudienceBloom/OpenForum

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ