Трудни времена за световния пазар на луксозни стоки, но не и в Китай

Трудни времена за световния пазар на луксозни стоки, но не и в Китай

Трудни времена за световния пазар на луксозни стоки, но не и в Китай

Китай е на път да стане най-големият пазар за луксозни стоки в света до 2025 г., сочи нов доклад, цитиран от Си Ен Би Си.

В година, в която разходите за луксозни стоки спаднаха драстично, китайският пазар се очаква да затвърди своя растеж, тъй като заможните местни жители останаха ограничиха пътуванията си извън страната заради пандемията от коронавирус, но не се отказаха от скъпите си навици.

В исторически план луксозните пазари в Европа и САЩ бяха подкрепяни от международните пътувания, особено от китайските туристи. В нов доклад на Bain & Company обаче се прогнозира, че през идните китайските потребители ще започнат да харчат повече пари на местно ниво.

„Цялостният пазар за луксозни стоки на практика бе парализиран, за последните 11 месец на практика няма междуконтинентални полети “, коментира Федерика Левато от Bain. „В резултат на това търсенето на луксозни стоки в Китай достигна рекордни нива“, добави тя.

Левато пояснява, че китайските потребители са един от водещите двигатели на индустрията още преди пандемията, като през миналата година те са отговаряли за една трета от световните разходи за луксозни стоки.

Тази година се очаква континентален Китай да бъде единственият регион в света, където се регистрира растеж на годишна база, като според доклада на Bain китайският пазар за луксозни стоки ще нарасне с 45% до 52,21 млрд. долара.

Същевременно с това продажбите на лични луксозни стоки, в които влизат дрехите, бижутата, часовниците и козметичните продукти, ще се свият за първи път от 2009 г. насам. Bain прогнозират спад с 23% до 257,47 млрд. долара. Цялостният пазар за луксозни стоки, в които влизат още личните самолети, яхтите и скъпото вино, се очаква да регистира сходен спад.

В Северна и Южна Америка местните потребители не могат да компенсират спада в доходите на магазините за луксозни стоки, причинен от липсата на туристи. Редица вериги  луксозни универсални магазини  в САЩ подадоха молба за защита от фалит по Член 11 от Закона за фалитите в САЩ, като в това число влизат популряните Neiman Marcus и Lord & Taylor. Lord & Taylor, който  основан през 1826 г. и е сочен за най-старата верига универсални магазини в САЩ, е в процес на ликвидация.

Ребалансиране на пазара

По време на празничният сезон и след него от Bain очакват продажбите на луксозни стоки да се възстановят с различно темпо в отделните региони. В Китай се очаква възстановяване на пълна скорост, докато в Азия като цяло ще е в процес на постепенно възстановяване. В Северна и Южна Америка възстановяването ще бъде „мудно“, докато Европа ситуацията остава неясна на фона на новите карантинни мерки в редица страни.

Именно тези фактори ще помогнат на Китай да задмине Европа и Северна и Южна Америка като най-големият пазар за луксозни стоки в света до 2025 г. Според Bain тогава китайските потребители ще са отговорни за близо половината от всички разходи в сектора.

„Ще има ребалансиране на пазара, което ще доведе до големи промени в системата за дистрибуция и размера на мрежите за доставки на луксозните на луксозните брандове в тези региони“, коментира Левато.

Bain очаква световният пазар за луксозни токи да се върне на нивата от 2019 г. в края на 2022 г. и началото на 2023 г., воден от силни продажби в Китай

Консултантската фирма прогнозира, че пазарът ще нарасне между 10% и 19% през следващата година, в зависимост от развитието на пандемията, разпространението на ваксини и готовността на потребителите да започнат отново да пътуват.

„Луксозните марки са изправени пред година на огромни промени, но ние вярваме, че индустрията ще излезе от кризата по-динамичка от когато и да е било“, каза Левато.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ