Флориан Скала, bTV Media Group: „Ако си вършиш работата добре, печелят всички“

Флориан Скала, bTV Media Group: „Ако си вършиш работата добре, печелят всички“

Флориан Скала, bTV Media Group: „Ако си вършиш работата добре, печелят всички“

Aвстриецът Флориан Скала е главен изпълнителен директор на bTV Media Group от края на 2016 г. Под негово ръководство bTV сериозно подобрява цялостните си бизнес резултати и се утвърждава като предпочитан телевизионен канал, желан работодател и силен български бранд.

Преди да дойде в България, Скала е бил на ръководни позиции в Markiza Group в Словакия (също част от CME) и „RTL Австрия“. Професионалният и житейският му път преминават през доста уроци, срещи и случки; през много взети решения, много свършена работа и много първи неща.

И за екипа на списание „Мениджър“ при подготовката на материала с него през юни тази година се случиха някои неща за първи път – първата фотосесия, проведена дистанционно през Zoom видео разговор заради пандемията и правилата за работа от вкъщи, и първият опит за представяне на героя от корицата през негов личен разказ за важните моменти в живота му.

Тръгвайки от схващането, че всеки човек си има своята история и своя „филм“, избрахме да дадем думата на Флориан Скала в няколко епизода от „сериала“ му в телевизионния бранш. Приятно гледане, т.е. четене.

[[{"fid":"358162","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"center","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"5":{"format":"default","alignment":"center","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":630,"width":1200,"class":"media-element file-default media-wysiwyg-align-center","data-delta":"5"}}]]

 

Флориан Скала в 10 епизода

Епизод 1: Пилотен

Телевизията беше прозорецът към света в тийнейджърските ми години – със завладяващите семейни шоупрограми в събота вечер, с емблематичните реклами на големите марки, за които всички говореха. И може би най-хубавата част – големите футболни турнири, които събираха пред екрана милиони хора по света. Изумително.

Детството ми премина най-вече със спорт по обществените канали – гледах зимни и летни, популярни и нишови, всякакви спортове.

Тогава много ме привличаше работата на спортните коментатори, които бяха толкова близо до емоцията на терена, знаеха много, за да ни ориентират в играта, и често пътуваха по целия свят. Мечтаех за тази работа. Сега почти всички TV професии са ми много интересни, защото обичам да се ангажирам с всеки аспект на работата в bTV. Но не се виждам в продукцията или на екран. Всъщност никога не съм имал съмнения за избора си на кариера.

Погледната отвън, работата в телевизия обикновено се свързва с адреналин, динамика, всекидневни изненади, бързи реакции и винаги малко магия. Това често е вярно, но същината на този бизнес е много повече в проучването, стратегията, бюджета, планирането, с абсолютно превъзходство на разума над емоциите и много, много усилена работа на талантливи хора. Това се научава още при първия професионален контакт с телевизията.

[[{"fid":"358168","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"center","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"6":{"format":"default","alignment":"center","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":4000,"width":6000,"class":"media-element file-default media-wysiwyg-align-center","data-delta":"6"}}]]

 

Епизод 2: Скок на височина, скок на дълбочина

Първият ми ден в медийната индустрия беше през 2003 г. като асистент „Проучвания“ в IP Austria – компанията за рекламни продажби на каналите на RTL Group на австрийския пазар. Веднага се потопих в света на медиите и бързо разбрах колко високоскоростна и завладяваща индустрия е това.

Гордея се с много постижения от ранните години в кариерата ми, като привличането на други TV канали, освен тези на RTL в портфолиото на IP Austria – например „Sky Sports Австрия“. Първокачественият спорт на живо ни даде възможност да предложим допълнителен обхват сред желаната мъжка аудитория. Също така в IP Austria създадох и развих дигиталните продажби, благодарение на което клиентите ни се възползваха от предимствата на премиум съдържанието в онлайн среда. Познавах всеки детайл от компанията, което ми позволи да израсна – станах член на Борда на директорите и по-късно директор „Продажби“ за телевизия и онлайн, както и зам.-главен изпълнителен директор. По време на този епизод от професионалния ми път осъзнах, че ако си вършиш работата добре, печелят всички. По принцип се движа от резултати, но в рекламната къща на RTL в Австрия бързо научих, че най-смислените партньорства с рекламодатели са устойчивите. Те често изискват много повече усилия, постоянство и търпение, но тогава удовлетворението е още по-голямо.

Затова за мен е привилегия да работя със страхотния екип в bTV Media Group, който не е изкушен от еднократни и краткосрочни победи, а е прогресивен и посветен на дългосрочните цели.

[[{"fid":"358150","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"center","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"center","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":4000,"width":6000,"class":"media-element file-default media-wysiwyg-align-center","data-delta":"1"}}]]

 

Епизод 3: Екипен играч


За мен е важно да давам открита обратна връзка с аргументи и примери, с лично признание. Хората трябва да знаят как точно работата им помага на компанията да расте, както и че поздравленията, които получават, не са протоколни.

Безценен опит и увереност в TV мениджмънта придобих в Markiza Group от семейството на СМЕ в Словакия като директор „Продажби“. Да ръководя екип в рамките на компанията беше различно от опита ми в рекламната къща, която нямаше собствени мащабни продукции.

Най-важните мениджърски уроци от тези първи години важат и до днес: разчитай на екипа си за нови отговорности, но остани ангажиран и въвлечен в процеса на работа; ако искаш някой да се представя според очакванията ти, покажи му как чрез своя пример; комуникирай и слушай, за да имаш винаги възможно най-правилната преценка.

Екипът те следва, докато вижда адекватна комуникация и аргументи, с които разбира подхода и решенията ти.

За мен е важно да давам открита, индивидуална обратна връзка, с аргументи и примери, с лично признание – независимо от позицията, йерархията или вида постижение.

Хората трябва да знаят как точно работата им помага на компанията да расте, както и че поздравленията, които получават, не са протоколни.

Епизод 4: Нова надежда

Няколко месеца преди да застана начело на bTV, вече работех с екип „Продажби“ и го подкрепях в различни проекти. Веднага се почувствах в свои води, защото пазарите, макар и уникални в много отношения, имат сходна бизнес логика. Със сигурност местната култура е определяща за съдържанието и програмната схема, но не и за принципите, по които се ръководи една TV компания.

По-късно дойде предложението да стана главен изпълнителен директор на bTV. Когато получиш такава възможност във водещата медийна група в страната след години ръководен опит в продажбите, не се колебаеш дали да я приемеш. Дори да не бях вече запознат с рекламния пазар и потенциала му, щях да приема. Избрал съм да работя в индустрия, в която за да успееш и да растеш професионално, трябва да можеш и да се адаптираш бързо, да приветстваш промяната и да приемаш предизвикателствата като част от бизнесa. 
В първите ми дни като изпълнителен директор трябваше да наваксам и да разбера всички аспекти на тукашната среда, които имат отношение към нашия бизнес. Благодарен съм на екипа на bTV, че ми помогна по пътя.

[[{"fid":"358154","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"center","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"center","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1733,"width":2600,"class":"media-element file-default media-wysiwyg-align-center","data-delta":"3"}}]]

 

Епизод 5: Добре дошъл в България

Спирам да работя, когато съм готов, а не според това, какво показва часовникът. Истинското изкуство е в това да взeмаш правилното решение, независимо дали вече си работил 20 часа без прекъсване, или е 4:00 ч. сутринта.

Никога не съм имал време за „културен шок“. В първите месеци като главен изпълнителен директор на bTV Media Group работих ден и нощ, за да навляза „дълбоко“ в нещата без отлагане, да опозная екипа добре, да прегледам процесите в компанията, да направя правилните промени и да постигна резултати възможно най-бързо. Спирам да работя, когато съм готов, а не според това, какво показва часовникът. Истинското изкуство е в това да вземаш правилното решение, независимо дали вече си работил 20 часа без прекъсване, или е 4:00 ч. сутринта. За мен решенията и действията са или правилни, или грешни. Ако са правилни, няма как да са трудни.

Планът беше да стъпим върху вече постигнатото и да работим за подобряването на цялостните бизнес резултати на медията. Като първа стъпка синхронизирахме стратегията за съдържанието на bTV с новите зрителски навици. Засилихме присъствието на топ продукциите ни на всички платформи, което се отплати със значителен ръст в дигиталната среда. През 2019 г. инвестирахме още в технологии и внедрихме най-мащабния проект в историята на bTV – високотехнологичното интегрирано студио.

Тези стъпки комбинирахме с много подобрения в продажбите, включително с нови решения в полза на рекламодателите. Сега, когато празнуваме 20. рожден ден на bTV, мога да кажа, че засилихме рекламните продажби и приходите от другите ни източници и постепенно увеличихме инвестициите в качествена журналистика и развлекателни програми. В същото време поддържахме финансова дисциплина и така значително подобрихме финансовото си представяне. Стимулиращо е да проследиш как се отплаща неуморната работа.

Епизод 6: Отговорността да си свободен

Свободата на словото е дар на демокрацията, но също и огром­на отговорност. Аз виждам истинска свобода на словото, отразена в редакционната политика на bTV, но също и пропаганда и обслужване на лични цели, маскирани като „свобода на словото“, в други канали и медии. Мога само да се надявам, че с всеотдайната си работа и упорито отстояване на журналистическата етика помагаме на хората да разграничат едното от другото.

Всеки ден отразяваме фактите според най-високите професионални стандарти и с помощта на най-въздействащите изразни средства. Това е нашият начин да поддържаме здравословна медийна среда в интерес на хората в България.

Според много проучвания bTV се разпознава като символ на качествената и независима журналистика. Когато използваме силата си, за да допринесем за по-добър живот в страната, това се оценява високо и от всички, които имат отношение към работата на медията.

Няма конфликт между това частната телевизия да има обществена функция, защото всички печелят. На източноевропейските пазари социалната мисия се изпълнява от частните телевизии, които са най-популярни. В Западна Европа е по-различно – там обикновено обществените телевизии изпълняват успешно присъщата си роля, но, разбира се, има изключения и сред комерсиалните канали.

bTV е най-любимият TV канал, с най-високо доверие и защото съдържанието му е неразривно свързано с ценностите и приоритетите на българите. Продуцираме шести последователен сезон на „Фермата“, защото възхвалява местната култура и популяризира традиционни ценности, внимание към природата, патриотизъм. MasterChef пък е TV шедьовър в кулинарния жанр, много популярен и близък до българската публика. Това са само част от примерите как нашите зрители ни водят в решенията, свързани със съдържанието.

[[{"fid":"358152","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"center","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"center","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":6000,"width":4000,"class":"media-element file-default media-wysiwyg-align-center","data-delta":"2"}}]]

 

Епизод 7: Екран като на длан

Време е за Total Video – качествено видеосъдържание, достъпно по всяко време на всички платформи и устройства. Зрителите все повече говорят за „телевизия“, когато следят любимите си шоупрограми на мобилен телефон и докато са в движение. За да продължим да растем, трябва да гарантираме, че линейната и дигиталната TV среда ще са взаимозаменяеми за брандовете, както вече са за потребителите.

Повече от десетилетие класическият рекламен спот съществува паралелно с много други разнообразни решения за реклама на българския пазар. В bTV Media Group са излъчени първите алтернативни рекламни форми и оттогава постоянно подобряваме портфолиото си с фокус върху съдържанието и взаимодействието между телевизия, радио и онлайн. Дори днес виждаме как технологиите правят невъзможното възможно с впечатляващи бранд интеграции с добавена реалност на живо в нашите HDTV канали или в 360-градусовите стриймове – зрителите стават част от преживяването, а рекламното послание автентично се свързва с органичното съдържание.

Именно в периоди на криза е най-важно брандовете да останат активни и да инвестират в реклама. Сега повече от всякога, активността им в горните слоеве на маркетинговата фуния и тактиките за превръщане на зрителя в клиент и на рекламата в продажби са много по-ефективни, когато работят в комбинация. Очаквам индустрията да се пренасочи към широк спектър от възможности в инвентара си и към специално разработено съдържание, както и паралелно да се стимулират креативността и автоматизацията в този процес.

Епизод 8: Сърцето на bTV

Ценя хората, които се фокусират върху голямата картина и мислят няколко стъпки по-напред по пътя към най-добрите резултати.

Беше физически невъзможно да се запозная лично с всеки в bTV Media Group, когато се присъединих към компанията. Наваксвам с това, но и отделих време да се срещам с всички новодошли лично. За мен това е въпрос на уважение и ми дава много важни изводи за сърцето на компанията – хората. За мотивацията им да изберат bTV, за това, как възприемат медията и какво би ги задържало тук с цялата им всеотдайност. Страхотно е да чувам от толкова много нови колеги, че винаги са мечтали да работят в bTV. Това потвърждава, че сме атрактивни за най-добрите таланти в страната.

Компетентност, почтеност, всеотдайност, усърдие, амбиция – това са задължителни качества за успех в TV индустрията. Ценя хората, които се фокусират върху голямата картина и мислят няколко стъпки по-напред по пътя към най-добрите резултати.
Медиите се развиват бързо и очаквам колегите ми да не спират да учат. А нещото, без което не мога, е лоялността им.

[[{"fid":"358156","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"center","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"center","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":6000,"width":4000,"class":"media-element file-default media-wysiwyg-align-center","data-delta":"4"}}]]

 

Епизод 9: Телевизия в бъдеще време

Възходът на стрийминг платформите и дигиталното потребление промениха критериите на телевизиите и продуцентите навсякъде, включително в нашия регион. Сега правим българските си продукции конкурентни по качество на световните, с които зрителите са затрупани. Но ключът е в локалния аспект и той ни дава решително предимство. За телевизията дигиталната трансформация означава огромен потенциал. Дигиталните проекти в основните ни шоупрограми и 360-градусовите стриймове се превръщат в стандарт. Отложеното гледане е във възход, както се вижда от нарастващите резултати на AVOD платформата ни bTV Plus. Предприехме стъпки, за да осигурим взаимодействие между всички канали в медийната група, за да имаме успешно съдържание в телевизия, радио и дигитална среда. Вярвам, че потреблението на телевизия на различните платформи и устройства ще нарасне и хората ще имат по-богат избор от ангажиращо съдържание.

Епизод 10: Out of office

Спокоен ден със семейството ми е подарък за мен всеки път.

Тъй като съм залепен за компютъра и телефона си през целия ден, все още предпочитам книги на хартия. Чета различни жанрове, художествена литература, но и нехудожествена и биографии.

Когато включа телевизора, гледам предимно новини и актуални предавания. Чакам с нетърпение УЕФА да възобнови сезона на Шампионската лига. Междувременно се опитвам да играя футбол веднъж седмично. Обикновено съм на пост, на който ще нанеса най-малко щети на отбора си. Наистина обикновено всеки иска да е нападателят, който отбелязва безброй голове и е идолът на милиони млади таланти. Помислете за Лео Меси обаче – той вероятно е най-добрият футболист в света, но дали е печелил световната купа с аржентинския отбор? През 2014 г. беше близо... Вярвам, че силните индивидуални играчи са по-успешни, когато обединят усилията си като екип.

bTV в числа

506 са всички хора, работещи в bTV Media Group

11 са собствените български продукции на телевизията

12 са външните български продукции по bTV

1,1 млн. зрители е събрал финалът на „Гласът на България” през 2020 г.

20 са всички канали в медийната група на bTV – телевизия, радио и онлайн

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ