Колонката на Ричард Брансън: Да избереш перфектно място за бизнеса

Колонката на Ричард Брансън: Да избереш перфектно място за бизнеса

Колонката на Ричард Брансън: Да избереш перфектно място за бизнеса

Въпрос:Стартирах счетоводния си бизнес от нулата и сега той е доста успешен. Имам деветима служители и здравословен паричен поток. Искам да изведа дейността на следващото ниво и съм замислил да се преместим на по-добра локация. Така ще засиля доверието в мен и ще привличам качествени клиенти. Това добра идея ли е?“ - Уахийд Рехман

Отговор: Чудесно е да чуя, че бизнесът ти върви добре, уважаеми Уахийд. Назначаването на деветима служители е фантастично постижение. И сега си в ситуация, в която много други предприемачи попадат: Да останеш ли на старото, установено място, или е време да си тръгнеш и да пораснеш? 

Няма правилен и грешен отговор и всяка ситуация е различна, но има някои важни моменти, които да обмислиш. 

Когато стартирахме Virgin Records, изборът на правилното място за магазина ни беше жизненоважно за нашия успех. Ние бяхме нов бранд, без никакъв маркетингов бюджет. Но ни беше ясно какво искаме – магазинът ни да е там, където са клиентите ни, място край което хората ще преминават и съвсем естествено ще спират. Затова застанахме на две от най-оживените лондонски пътни артерии: „Оксфордстрийт“ и „Кенсингтън хайстрийт“ и прекарахме една сутрин, да броим хората, които преминават. В крайна сметка решихме да се насочим към по-евтиния край на Оксфорд стрийт. 

Там открихме магазин за обувки, който беше опразнил първия си етаж. Отначало собственикът ни каза, че ние никога не бихме могли да си позволим да платим наема, което си беше самата истина. Но ние предвидливо отговорихме, че нашите клиенти ще се отбиват и в неговия магазин, вероятно ще си купуват обувки, с което ще спечели допълнителни пари. Така че той се съгласи да ни даде първия етаж, докато не се появи нов потенциален наемател. От този малък магазин ние продължихме напред, за да изградим бранда "Virgin", който се завъртя до влакове, самолети и ракети. Оказа се, че избирането на това място бе изключително важно решение. 

Ако сега стартирахме този бизнес отново, не съм сигурен, че щяхме да отдадем толкова голямо значение на локацията. Може да бъде по-ефективно, както и по-лесно, да се изгради нов бизнес онлайн и да се продава директно чрез социалните мрежи. В наши дни, когато хората търсят някакъв бизнес, първото, което те правят, е да влязат в Google. Така че е важно и твоят бизнес, уважаеми Уахийд, да има силно онлайн присъствие. 

Но, разбира се, съществуват някои индустрии, в които физическият офис все още е решаващ и ти може да си точно в една от тях. 

Направил си нещо много правилно, като си стартирал бизнеса на по-малко и не толкова бляскаво място. Най-важното в началото е да докажеш, че идеята ти и дейността ти имат добър шанс за живот. Една от най-големите грешки, които често правят начинаещите предприемачи, е да се обвързват с големи лизинги или договори, които им е трудно да изпълняват. 

Ако си убеден, че преместването на бизнеса на ново място е следващата важна стъпка в твоя бизнес, има няколко ключови неща, които може да направиш, за да сключиш най-добрата сделка. 

Първо, опитай се да договориш период без наем, както ние направихме с първия ни магазин на Virgin Records, Началото на новата локация е времето, в което ще можеш да изглаждаш всякакви възникнали проблеми. Ние направихме това, като привлякохме повече клиенти към магазина на хазаина ни. Често използван начин за период без наем е като се направи ремонт на помещенията, което покачва стойността на имота. 

Следваща важна точка е да се увериш, че другите фирми близо до твоето ново място допълват услугата, която ти предлагаш. Както и че то е лесно достъпно за настоящите ти клиенти. Звучиш сякаш вече си изградил малка, но ангажирана клиентела, която не би искал да пренебрегваш или да изграждаш наново. Добрата грижа за настоящите ти клиенти е най-добрият ти маркетингов инструмент, защото препоръките от уста на уста са най-високо стойностната промоция. 

Последният съвет, който бих ти предложил за откриване на нова локация, е да се ангажираш с местната общност. Когато открихме първият хотел на Virgin в Чикаго през 2015 г., ние организирахме парад и подкрепихме градския NBA отбор. Покажи на хората, че се радваш да бъдеш сред тях и бъди желаещ да подхранваш местния дух. Местната общност ще ти отговори с подкрепа, промоция, привързаност и доброта - и може да стане най-добрия защитник, който бизнесът ти има. 

Накрая, откриването на нова локация е едно от най-вълнуващите времена, през които ще преминеш, като предприемач. Пожелавам ти всичко най-добро, Уахийд!

Всеки читател на „МениджърНюз“ може да задава своите въпроси към Ричард Брансън на имейл: RichardBranson@nytimes.com. Сътрудниците на световно известния предприемач съветват да посочвате името си, страната, имейл-адреса и сайта където четете колонката.

© 2017 Ричард Брансън (Разпространява се от The New York Times Syndicate)

СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ПРАВАТА THE NEW YORK TIMES SYNDICATE ПРЕДУПРЕЖДАВАТ, ЧЕ НИКАКВА ЧАСТ ОТ КОЛОНКИТЕ НА РИЧАРД БРАНСЪН НЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА, КОПИРА И ПРЕРАЗКАЗВА без тяхното изрично писмено съгласие. Текстовете на Ричард Брансън в България се регулират по принципите на авторското право. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ