нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Ето така се гради доверието!

Снимка: Shutterstock

Като лидер вие печелите доверие по същия начин, по който го прави всеки друг – като полагате съзнателно усилие да спазвате обещанията си и като спазвате същите правила, към които очаквате да се придържат вашите служители. Най-добрите лидери надграждат върху тази основа с помощта на няколко навика, които градят доверие. Ето най-важните от тях:

Бъдете достъпни

Успешните лидери разбират колко важно е да бъдат достъпни за останалите, защото именно разговорите на четири очи, в които всеки служител може да сподели своите притеснения, проблеми и надежди, градят доверие.

Бъдете уверени

Когато лидерът вярва в себе си и в своя екип, останалите също се научават да вярват в него

Бъдете отговорни

Успешните лидери признават грешките си и знаят до къде се простират техните възможности.

Бъдете искрени

Казването на истината, дори когато тя не е особено приятна, е от ключово значение за укрепването на отношенията с вашите служители и изграждането на доверие

Бъдете подкрепящ

Когато лидерите дават подкрепа на другите и ги насърчават да вярват в себе си, дори когато правят грешки, те печелят доверието им

Бъдете надеждни

Хората се доверяват на лидерите, които държат на думата си. Не обещавайте неща, които не можете да изпълните, и не отбягвайте обещанията, които вече сте дали.

Бъдете открити

Когато успешният лидер слуша активно, задава въпроси, насърчава другите да споделят своите притеснения и обръща внимание на казаното то тях, хората започват да му вярват, защото виждат, че гласовете им се чуват.

Бъдете съпричастни

Успешните лидери знаят как да намерят баланс между резултатите в работата и благосъстоянието на своите служители. Те никога не пренебрегват нуждите и чувствата на хората от своя екип, като това им позволява да придобият по-дълбоко разбиране за нещата, които мотивират и демотивират останалите.

Бъдете благодарни

Не пропускайте възможност да отчетете заслугите и постиженията на вашите служители, когато те си вършат добре работата. Понякога само едно „благодаря“ е достатъчно, за да разберат, че техните усилия и труд са ценени.

В крайна сметка нищо не казва повече за уменията на един лидер от нивото на доверие и уважение, което служителите му изразяват към него.

.......................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Редактор: Георги Георгиев

още по темата
още от Лидерство