8 техники на общуване, които изключителните лидери използват

 8 техники на общуване, които изключителните лидери използват

8 техники на общуване, които изключителните лидери използват

За която и сфера на бизнес да говорим, ефективната комуникация е от жизненоважно значение за постигането на успех. 

Добрата комуникация създава яснота, увеличава производителността и насърчава работата в екип. Лошата комуникация, от друга страна, води точно до обратното.

Това са 8 техники на общуване, които изключителните лидери използват.

1. Те слушат повече, отколкото говорят

Добрите шефове научават отрано защо човек да има две уши и една уста.  За хората е важно да знаят, че ги слушате, нещо повече, те изпитват силна нужда бъдат чути. Да бъдеш добър слушател се оказва толкова важно, че днес не може да си представим успешен лидер, които да не притежава това качество.   

По тази причина, великите шефове постоянно практикуват така нареченото активно слушане. Това означава, че те полагат истински усилилия, за да разберат какво точно казват техните служители и показват, че се интересуват от техните притеснения и тревоги.

2. Те са прозрачни

Изключителните шефове не се представят за нещо, което не са, без значение дали става въпрос за формална среща или неофициално събиране.

Те не прикриват грешките си и не дават обещания, които не могат да изпълнят. Изключителните лидери предпочитат да споделят информация и знания, вместо да ги забулват в тайни. Политиката на прозрачност и откритост кара служителите ви да се чувстват ценени и уважавани, а това помага за изграждането на среда, стимулираща работата в екип.

3. Карат служителите си да се чувстват специални

Случвало ли ви се е да присъствате на презентация, по време на която чувствате, че говорителя се обръща директно към вас? Това е изключително влиятелно умение, от което се възползват успешните лидери.

За всеки е ясно, че шефовете не могат да отделят време за отделна среща със всеки служител на компанията, но те могат да потърсят общи допирни точки и интереси, характерни за по-голямата част от работниците, които да бъдат част от тяхната презентация.

4. Tе отделят време за похвалa

Изследователи от университета Харвард са установили, че обема на комплиментите и похвалата, която един отбор получава, е пропорционален на неговия успех. Дори крайно неефективните отбори показват радикално подобрение, когато шефовете им ги насърчават и  поощряване.

Дори и когато сте притиснат от времето и гоните срокове, не трябва да забравяте да отдавате заслуженото на вашите служители. Това не само ги кара да се чувстват ценени, но и очертава рамки, към които да се придържат.

5. Те са конструктивни

Това означава, че добрите лидери не отделят време само за похвана, но и за критика, когато е нужно. Това, което  различава успешните шефове от другите е, че те използват критиката, за да вдъхновят и мотивират своите служители, а не за да ги накажат.

Вместо да се нахвърлят гневно върху провинилия се работник, те търсят възможно най-спокойния подход, по който да анализират неуспеха и да дадат нужните съвети, за да избегнат подобни проблеми в бъдеще.

6. Те приветстват и насърчават обратната връзка

Великите лидери не се страхуват да си признаят, когато са направили грешка, особено ако са на върха на йерархията. Те не само дават, но и приемат критики.

Много често, най-добрите идеи идват от най-неопитните служители, защото те имат свежа перспектива, необременена от фирмената култура.  Ако искате да бъдете иновативен, трябва да бъдете отворен към нови идеи, дори и такива, които първоначално ви се струват нелепи.

7. Оставят вратата широко отворена за всеки

Политиката на отворени врати е от изключително значение за ефективното лидерство. Трябва да създадете среда, която да позволява на всеки член на екипа да се чувства комфортно и спокойно да обсъжда всевъзможни въпроси на работното място.

Ако тази политика не може да бъде приложена в цялата компания, започнете първо с вашия екип. Ще останете изненадани, колко бързо тази култура на работа може да се разпространи в цялата организация.

8. Те знаят какво мотивира служителите им

„Страстта е енергия“, казва Опра Уинфри.

Великите лидери знаят, че най-добрите служители намират мотивация не само в заплащането, но и в желанието да се занимават с нещо, което наистина ги привлича и интересува.

Ел Каплан, главен изпълнителен директор и съосновател на Lexion Capital Management, за Inc.com

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ