Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Четирите енергийни напитки, които могат да заместят кафето

Снимка: Shutterstock

Кафето има много ползи за здравето, ако се консумира в умерени дози. Въпреки това, съдържайки кофеин, неговият прием повишава нивата на допамин и генерира усещане за удоволствие в организма, което може да се окаже в крайна сметка водещо до пристрастяване. За да не изпаднете в тази крайност, е добре да знаете, че има и други естествени храни и напитки, които поддържат тялото активно, без да се налага да прибягвате до кафе.

Средната консумация в световен мащаб е 1,3 килограма кафе годишно на човек, цифра значително надвишена в Испания, където тя нараства до 4,5 килограма. Във всеки случай, въпреки че кофеинът влияе по различен начин на всеки човек. Във всяка чаша има около 100 милиграма кофеин, ето защо е вредно да пиете повече от две-три чаши кафе на ден, пише abc.es.

„Чаша кафе, освен че ни осигурява кофеин, ни дава и други компоненти, които влияят положително на тялото ни, като витамин B3, който спомага за поддържането на кожата сияйна и подобрява функционирането на нервната система. Проблемът идва, когато злоупотребяваме, затова е препоръчително да търсим заместващи кафето напитки за нашето ежедневие“, обяснява Кристина Морило, диетолог от Blua de Sanitas.

Като алтернатива на кафето диетолозите на Blua de Sanitas са подготвили списък с натурални напитки, които могат да поддържат тялото активно.

Цикория: Това е инфузия, която се прави с корена на ескаролата и има горчив вкус, подобен на кафето, но без да съдържа кофеин. Тази напитка е чудесен източник на незаменими мастни киселини, минерали като калций или фосфор и витамин В. Затова помага в борбата със запека и главоболието.

Кокосова вода: Това е здравословна сода, която съдържа калий, натрий, фосфор, калций и магнезий. Това е и начин да се консумират течни калории по здравословен начин, стига да е естествена кокосова вода, а не с добавени захари или подсладители. Когато го консумирате, за предпочитане е да го правите на обяд или в средата на сутринта.

Зелени смутита: Тези напитки се приготвят чрез смесване на плодове на вкус със зеленчуци. По този начин глюкозата на плода бързо се трансформира в енергия, а в допълнение има и голямо сържание на витамин С. Тези напитки благоприятстват усвояването на желязото от спанака, предотвратявайки умората, свързана с липсата на този минерал.

Комбуча: Това е ферментирал чай с определени гъби, но може да има много разнообразни вкусове. Тази напитка осигурява голямо количество витамини, ензими и пробиотици, както и малки дози кофеин и витамин В, които допринасят за енергията. В допълнение, комбинацията от леко карбонизиране и сладък вкус го превръща в чудесен съюзник за утоляване на жаждата.

 

още по темата
още от Любопитно