нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Всяка компания има нужда от тези пет типа маркетолози

Снимка: Shutterstock

Приготвяли ли сте някога храна с група хора? Всеки човек е склонен да гравитира към това, което върши най-добре. Някои хора имат впечатляващи умения с нож, а някои обичат да измерват точно съставките. Други се отклоняват напълно от готвенето, като предпочитат да организират настройките на мястото. Независимо от ролята, целта се споделя - приятната храна.

Не е различно от това да бъдеш в маркетингов екип - опираш се на най-добрите си умения, за да приготвиш успешен резултат.

Като маркетолог, знаете, че има много умения, необходими за постигането на този резултат. Продуктови съобщения, рекламни кампании, социални медии, имейли, блогове - всеки инструмент изисква уникален подход. В по-големите организации тази работа се извършва от екип от хора, в който всеки е със свои собствени специализирани умения. Но не всеки маркетингов екип е такъв.

По-малките компании често имат маркетингов "екип" от един или двама маркетингови мениджъри, които вършат работата на много хора и от тях се искат универсални умения. Независимо от структурата, всеки маркетингов екип трябва да разбере клиентите, пазара и да има визия за това как иска да общува. Маркетолозите трябва да бъдат гъвкави с възможността да променят начина, по който предават послание въз основа на аудиторията и времето.

Имах късмета да бъда в кухнята на маркетинга в най-добрата си форма през последните 20 години. Започнах да се занимавам с маркетинг в началото на кариерата си и през годините съм работил с много талантливи съотборници - всички от тях практикуват занаята малко по-различно. Днес в компанията "Aha!" съм щастлив да работя с един изключително ефективен маркетингов екип.

Въз основа на опита си, смятам, че има пет тима маркетолози, от които се нуждаят всички компании: 

Адвокатът

Истински ентусиаст на технологиите, този маркетолог наистина вярва в продукта на компанията и обича да споделя ползите от него с клиентите. За да прави това, той трябва да работи в тясно сътрудничество с продуктовия мениджмънт - да научи какви нови функции и подобрения идват, за да може да планира и реализира стратегията за преминаване в пазара. (Често "адвокатите" са първите, които използват новите функционалности.) И въпреки че ще намерите този човек в екип за продуктов маркетинг, той прекарва много време в работата си да подчертава стойността на продукта пред екипи в компанията като тези за продажби или за поддръжка.

Статистикът

Периодични приходи, месечни тестове, цели на продажбите… този професионалист може на практика да рецитира тези числа в съня си. Така е, защото прекарва дните си в извличане на данни и създава прозрения от тях, които да обучават екипа. Например, когато другите от екипа полагат усилия как да увеличат опитването на продукта или ангажираността с него. Тогава този професионалист, който разбира от числа, може да извади един проницателен доклад с насоки. А когато не преценяват ефективността на маркетинговите кампании, ще откриете "статистиците" заровили глава в данните да търсят нови начини за оптимизиране на бюджета.

още по темата
още от Маркетинг