10 отговора, които добрите мениджъри няма да чуят от подчинените си

10 отговора, които добрите мениджъри няма да чуят от подчинените си

10 отговора, които добрите мениджъри няма да чуят от подчинените си

„Плащат на мениджърите за резултати, а не за усилията за постигането им”

Да възлагаш задачи на другите е изкуство. Едни са надарени с това качество по рождение, други го придобиват чрез практика и обучение, а трети така и не успяват да го овладеят. А от това умение до голяма степен зависи изграждането на успешна кариера. Това е аксиома. Не подлежи на спорове и съмнения.

Но какво става на практика днес?

Изостряща се конкуренция, технологична революция, преследване на първото място по иновации заставят бизнеса да повишава ефективността на труда и постоянно да свива разходите, за да поддържа ръста на компанията и печалбите й. Става все по-трудно както за самата организация, така и за нейните служители да израстват и да се развиват.
Такава е реалността, в която, за да вървят напред и нагоре, ръководителите трябва да изпълняват задълженията си още по-ефективно. Тези, които постигат големи резултати, имат и по-големи шансове бързо да растат в кариерата. Онези, на които това не им се отдава, зациклят някъде по средата или тъпчат на едно място, а шансовете им за успех клонят към нула.

Къде сте вие като успешен мениджър?

Текстът, който следва, ще ви помогне самостоятелно да прецените ситуацията Ако намирате за допустимо да чувате от подчинените си изброените по-долу фрази, гответе се за проблеми.

1. „Правя всичко, което зависи от мен”. Една от най-разпространените фрази на работното място. Този, който ви говори по този начин, не е напълно сигурен дали е в състояние да изпълнява в срок поставените задачи. Не се примирявайте с това. Подложете възложената задача на детайлно обсъждане, разбийте я на етапи и изискайте от вашите подчинени конкретен срок за приключването на всеки от тях

2. „Ще видим какво може да се направи.” Това чисто и просто означава, че човекът не знае какво точно трябва да направи. А и освен това си позволява да ви предупреди отрано „имайте едно на ум, че мога да ви подведа..."
Не приемайте това като поет ангажимент. Опитайте се да обясните на своя служител и целия екип ясно и достъпно какво има да се върши. Кратка мозъчна атака също би ви помогнала да разберете по какъв начин вашите подчинени възнамеряват да изпълнят поставената задача.

3. „Ще бъде направено при първа възможност”. Звучи достатъчно неопределено. Не е ясно кога да очаквате резултат. Такива отговори обикновено са следствие на объркване какво по-напред трябва да се направи. Добрият мениджър винаги поставя ясни срокове за финализирането на даден обем работа. Обсъдете текущите задачи и подредете приоритетите. Бъдете реалист, подхождайте от гледна точка на практиката.

4. „Информирал съм ги”. Зад този въпрос ясно прозира отношението „не е моя работа”. Не позволявайте на вашия екип да се измъква от отговорност. Всеки от служителите ви трябва да се чувства ангажиран, защото всички заедно трябва да работят за резултати, а не всеки да си копае в собствената градина. Разяснете на всеки от тях какъв принос има в общите усилия

5. „Мисля, че ще успея да се справя.”Не си губете времето да проверявате дали е така. Някои използват тази фраза, за да впечатлят шефа, без да имат ни най-малко понятие как ще превърнат обещанието в реалност. Пробвайте да ги вдъхновите, посъветвайте ги как да действат, обсъдете заедно различни начини за решаване на поставената задача. Вашата цел е да получите окончателното потвърждение „Да! Ще го направя, като...”

 6. „Почти съм приключил." Това е уловка! Хората я използват, за да си спестят подробното разпитване за реалното положение. Парирайте този отговор и изисквайте точна информация за крайния срок на изпълнение – часове, дни, седмици.
Бъдете неотстъпчиви с такива личности. Изяснявайте защо не са в състояние да си свършат работата на 100%, колко време и ресурс им трябва, за да го направят.

7. „Не съм виновен аз!". Но затова пък „прекрасно умея да прехвърлям вината на други, защото не искам да нося отговорност.” Прекратете час по-скоро този източник на раздори, разберете какъв е проблема и се концентрирайте върху решаването му. Стремете се да оцените обективно ситуацията и да отстраните причините за „скърцането на колелото” или пък да мотивирате служителите си.

8. „Ще положа всички усилия.” Не, това не е достатъчно. Трябва да е ясно: ще изпълни ли служителят поставената задача или не? Нямате време за научно-изследователски експерименти, по-добре е направо да каже: да или не? Поговорете си с този служител и си изяснете има ли нужните качества да се справи с възложеното. Обсъдете възможните варианти и очертайте най-перспективните решения.

9. „Всеки момент ще е готово”. За да постигаш конкретни резултати трябва да си реалист. Никога не позволяйте на своите служители да изричат нереални срокове, тъй като е повече от ясно, че няма да се справят с тях и работата е обречена на провал. Времето е пари! Обсъждайте колко е важно правилното планиране на времето. Обяснявайте как измамните стремежи могат да попречат на успехите и на производителността на екипа като цяло.

10. „Никой не може да ми помогне.” На практика това означава дефицит на умения за междуличностно общуване във въпросния служител. Или още по-лошо – задълбочаващ се срив в комуникациите между отделните звена на компанията. И двата сценария са напълно възможни, така че по-добре помислете как е най-добре да реагирате при такъв отговор. Преценете какви ресурси са необходими за изпълнението на конкретната задача и ги осигурете. Мотивирайте непрекъснато и по всякакъв начин вашия екип да работи и развива навици за общуване. Не може всеки пък да решавате всеки въпрос вместо тях.

Всеки иска да бъде успешен, затова се уверете, че и вашите думи не създават препятствия по пътя на вашето развитие.

Саурабх Саксена, изпълнителен директор в Amrit Groupза E-executive

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ