Моделът DISK за оценка на личността

Моделът DISK за оценка на личността

Моделът DISK за оценка на личността

Различията в стила на общуване често причиняват незаслужена болка. Когато общувате лице в лице, взаимодействието доста често може да бъде интерпретирано погрешно. Но е още по-лесно да се объркате, когато чатите или провеждате видео разговори. Един от многото уроци от последните две години е, че комуникационните умения имат значение. В статията по-надолу специалистът по етика Обри Бланш обяснява как да изградим екипна работа въз основа на комуникационни стилове на служителите.

Стилът на общуване, предпочитан от колегите, е важен индикатор, чието проучване може значително да подобри вашите междуличностни умения, да изгради доверие и да избегнете разочарование.

Въпреки че се възползваме от работата с хора с различни умения и типове личности, междуличностните умения понякога могат да изглеждат като цената, която плащаме за това, че сме сред точните хора, особено когато става въпрос за комуникация.

Разбирането на разликите в начина, по който общуваме, всъщност е инвестиция. Каква е печалбата? Силни взаимоотношения на работното място, които се превръщат в условие за ангажираност на служителите и по този начин постигане на производителност.

Типове личности според модела DISK

Има няколко подхода за разбиране на комуникационните стилове. В мрежата могат да се открият четири класически стила: асертивен, агресивен, пасивно-агресивен и пасивен. Всички те са свързани с това как човек общува със себе си и не казват нищо за това как да се държи, когато става въпрос за входяща комуникация.

Важно е да разберете личния стил в по-широк смисъл. Ясен ли е събеседникът? Има ли аналитичен ум? Той общителен ли е? Бизнес? Поведенческите черти могат да ви кажат как хората реагират на информацията, което от своя страна ще да ви помогне да предвидите как да общувате по начини, които биха укрепили взаимоотношенията.

Поведенческият модел DISC предоставя полезна рамка за нашите цели. Повечето хора имат черти във всеки аспект, но тук ще се съсредоточим върху основния стил.

1: D (доминиращ)

Хората с „доминиращ“ стил на личността (известни в подобни класификации като „директор“ или „шофьор“) обичат да действат и са фокусирани върху резултата. Те предпочитат да мислят мащабно и да оставят подробностите за изпълнението на другите – вероятно стилът на шефа ви е предимно „доминиращ“. Търпението и чувствителността са подвластни на такъв човек, но изискват известни усилия.

Ето някои неща, които трябва да имате предвид, когато работите с хора с този стил:

Ще бъде най-добре, ако:

  • Преминете направо към въпроса и не се отклонявайте от темата.
  • Бъдете готови за допълнителни въпроси, на които можете да отговорите уверено.
  • Бъдете готови за това, че събеседникът е решителен и директен.

Да се ​​избегне:

  • Приемете лична откровеност, допълнителни въпроси или нетърпение.
  • Да дадете обещания, които не можете да изпълните.
  • Да споделят плановете си за уикенда.

„Доминиращите“ хора често са целенасочени, хазартни и състезателни. Именно те трябва да участват в амбициозен проект, който сте измисляли от дълго време.

2: I (влиятел)

Хората със стил „влияние“ (познат в сродни системи като „инициатор“ или „социализатор“) са класически „хора за хората“. Те са дружелюбни, весели и винаги в крак с най-новите тенденции. Те се стремят към междуличностни отношения, което ги прави отлични служители. Въпреки това, бъдете подготвени:  дългосрочната работа и последователността не са силните им страни, така че по-добре е да ги включите в сътрудничество по кратки проекти.

Няколко неща, които трябва да имате предвид, когато общувате с такива хора:

Ще бъде най-добре, ако:

  • Обърнете се към тях непринудено и покажете чувството си за хумор.
  • Запишете подробности и важни факти и ги споменете по-късно.
  • Може да се очаква от тях да бъдат прекалено оптимистични по отношение на идеите и способностите на своите и на колегите.

Да се ​​избегне:

  • Говоренето по снизходителен и груб начин с тях.
  • Ограничаване на свободата им да изразяват мисли и емоции.
  • Очакването, че заедно с вас ще се задълбочат в детайлите

Инфлуенсърите се стремят да бъдат емоционално честни и да се доверяват на хората около тях. Ако искате да промените културата на вашия екип, тогава човек с „влияние” е вашият идеален партньор.

3: S (стабилен)

„Стабилният” тип личност (известен в подобни системи като „агент” или „хармонизатор”) подчертават важността на сътрудничеството и не обичат да нарушават правилата. Те ценят последователността, стабилността и лоялността. Затова са особено подходящи за обслужване на клиенти, в бюрото за помощ или в ИТ позиции. Те са в състояние да се адаптират бързо, когато е необходимо, но може да се нуждаят от допълнителна подкрепа по пътя.

Няколко точки, когато се занимавате с „стабилен” тип:

Ще бъде най-добре, ако:

  • Опитате да ги слушате активно, като потвърдите, че сте ги чули и обобщите това, което са казали.
  • Общувате с тях непринудено, създавайки задушевна атмосфера, като признаете техния скорошен принос.
  • Бъдете готови да задавате въпроси относно подробностите.

Да се ​​избегне:

  • Насърчаването да вземат решение.
  • Да приемете, че те подкрепят вашата идея само защото не са възразили на глас.
  • Да очаквате интуитивно да разберат приоритетите и крайните срокове.

Хората с "стабилност" са балансирани, като сътрудничество, в което отговорностите и ролите са ясно дефинирани. Ако има проблеми в екипа, тогава "издръжливият" човек няма да ръководи процеса на възстановяване, а ще стане надежден съюзник в това.

4. C (съзнателен)

Хората, които са „съзнателен“ тип личност (известни като „анализатор“ или „мислител“ в подобни системи) дават приоритет на точността и отдават висока стойност на компетентността. Те се възползват от възможността да демонстрират своята компетентност и да развият нови умения – хората, които най-вероятно ще намерите на позиции като инженер, учен по данни или анализатор. Те не са недружелюбни, но вероятно няма да говорят с вас за планове за уикенда или да поемат инициативата да организират вечеря за целия екип.

Няколко неща, които трябва да имате предвид, когато общувате с такива хора:

Как да подходите към тях:

  • Предоставете възможно най-много подробности предварително, организирайте всичко възможно най-систематично.
  • Дайте им ясни идеи за вашите очаквания и след това им дайте автономия (те са наистина добри в това!)
  • Бъдете готови, че два-три пъти ще проверят цялата информация и едва след това ще вземат решение.

Да се ​​избегне:

  • Даването на обратна връзка под формата на критика.
  • Емоционалните отговори. По-добре е да използвате думи като „знам“ и „мисля“ вместо „усещам“.
  • Очакването те да започнат разговора с непринудено бърборене.

Съзнателните хора са не само внимателни, но и много систематични. Те са тези, с които ще искате да работите, когато оценявате рисковете или предварително анализирате проект, който предстои да стартирате.

Навигацията в стиловете на комуникация по време на работа може да бъде без стрес.

Поглеждайки назад, осъзнавам, че много (ако не и повечето) от стресовите ситуации, които съм преживявал, са причинени от грешен стил на общуване. В същото време най-ефективната комуникация с колегите се определяше от нивото на формалност, възприето в разговора, допълващия език на тялото и общото усещане, че се разбираме.

Източник: ideanomics.ru

Превод и редакция Светлана Тодорова-Ваташка

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ