Независимите служители дават най-доброто от себе си

Независимите служители дават най-доброто от себе си

Независимите служители дават най-доброто от себе си

Scalefocus е най-голямата българска технологична компания, фокусирана върху доставката и интеграцията на иновативни решения в областите Digital, Data и Cloud. За прехода към още по-модерно управление и прогресивно развитие разказват HR директорът на компанията Зорница Янкова и главният технически директор Красимир Костадинов

 

Да сме още по-близо до хората в компанията е водещата ни цел

Зорница Янкова, HR директор на Scalefocus

 

- Кои са приоритетите на Scalefocus по отношение на служителите?

- Професионално развитие, гъвкавост, подкрепа от организацията и директния мениджър, уникално преживяване за служителите. Преди няколко месеца въведохме гъвкава политика за допълнителните придобивки, при която всеки служител сам избира пакета от услуги, които иска да използва, като непрекъснато може да ги променя. В края на миналото лято стартирахме проекта „Работа от всяко място“, който сега е във втора фаза с фокус върху развитието и ангажираността на хората ни в дигитална среда. Ако преди пандемията наблюдавахме тенденции за инвестиции в офиси и осигуряване на удобства, сега усилията ни са насочени към предоставяне на възможности за индивидуален избор и work-life balance. Последната година беше трудна за всички и това, естествено, засили грижата за благосъстоянието на хората и психичното им здраве, които остават наш приоритет.

Какви са най-големите HR предизвикателства и как екипът ви съдейства за добрите отношения между служители и работодател?

- Най-същественото предизвикателство е постигането на ангажираност и усещане за принадлежност към организацията, на стабилни и ефективни взаимоотношения в екипите. Повече от всякога нашата най-голяма роля е да сме близо до служителите, да познаваме детайлите и динамиката, да разбираме предизвикателствата и тревогите им. HR екипът ни приспособи всички вътрешни инициативи изцяло онлайн, стремейки се да поддържа високо ниво на ангажираност. За това изключително важни са постоянният диалог, вътрешната комуникация, бързата реакция и усещането за „пулса“ на организацията, което постигаме с регулярни, понякога неформални проучвания и анкети.

- Какво поколение служители формира Covid-19?

- Хората все така имат нужда от кауза, от смисъл и причини да останат с нас. Продължават да търсят чувството за общност, доверие и споделени ценности. Нашите служители сега имат много повече самостоятелност и независимост. Те оценяват сериозните позитиви от гъвкавостта на графика и възможността да работят от всяко място, които им помагат да оползотворяват по-добре личното си време, докато дават най-доброто от себе си в работата. От това как управляваме тези нагласи ще зависи успехът ни като лидери и организации. Ситуацията предоставя огромен шанс да променим начина, по който работим и живеем. Имаме шанс да вземем максимума от нея и да променим изцяло бизнес средата.

/////////////////////////////////

 

Всеки може да иновира в работата си

Красимир Костадинов, главен технически директор в Scalefocus

[[{"fid":"374579","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":328,"width":450,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

- Като главен технически директор кой е отпечатъкът, който искате да оставите върху стратегията за развитие на Scalefocus след пандемията?

- Масовото състезание по дигитализация, което пандемията стартира, е белязано от търсене на най-краткия път до пазара за новите дигитални продукти и услуги. Интелигентните компонентизирани решения и автоматизацията са част от пътя към бизнеса на бъдещето. Целта ни е да предлагаме цялостни решения за нашите клиенти от идея и дизайн през имплементация до дългосрочна поддръжка на доставените продукти, за да се фокусират нашите партньори върху това, което правят най-добре.

Решенията, които предлагаме, ще са все повече базирани на утвърдени и тествани готови компоненти, що се отнася до добре дефинирани и разгадани проблеми. Стратегическата ни цел е да бъдем иновационен партньор за нашите клиенти. Ще я постигнем през политика за управление на иновации, в която няма монопол върху добрите идеи – всеки може да иновира в работата си. Искаме да дадем възможност на всички наши колеги да поставят предизвикателства и да намират новаторски методи за решаването им по структуриран и прозрачен начин. Така, позовавайки се на нашия опит в редица сфери на бизнеса и технологиите, може да черпим от различни нови или тествани идеи в други индустрии или да намерим напълно нови решения на проблеми за нашите клиенти и партньори.

Каква е визията ви занапред?

- Всеки бизнес трябва да балансира фокуса си между три направления – продукти и услуги, клиенти и служители. Трудно се балансира между трите, защото често изникват нелеки дилеми при вземането на решения, ако целим да сме еднакво отдадени и на трите. Ние поставяме човека в центъра на компанията. Всичко, което постига една компания, е най-доброто, на което са способни хората в нея. Вярваме, че привличайки мотивирани съмишленици, които се стремят да развият пълния си потенциал, поверяваме нашите клиенти, продукти и услуги в сигурни ръце.

Каква е голямата ви мисия извън рамките на компанията?

- IT секторът е изключително разнообразен и пъстър, но споделя една екосистема. Проблемите, пред които сме изправени като индустрия, като, да речем, недостиг на квалифициран персонал, засягат всички и същевременно могат да се решат единствено с общи усилия. През последните години, споделяйки и черпейки от опита на нашите колеги, изграждаме много повече от екосистема. Ние градим общности и партньорства.

Венцислав Савов. Текстът е публикуван в бр. 04/2021 на сп. "Мениджър"

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ