Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Петър Стоилов: Хората са тези, които те правят №1

49-годишният Петър Стоилов е новият изпълнителен директор на „Нестле България“ и е първият български бизнес лидер на компанията във вече над 25-годишната ú история у нас. Завършил е маркетинг и мениджмънт в Габровския университет. Започва кариерата си през 1994 г. в CCHBC. През 2001 г. се присъединява към семейството на „Нестле България“ като бизнес мениджър на „Нестле Профешънъл“. Баща на 4 деца. Снимка: Юлиян Донов

Комбинацията от ценен опит в стратегически звена на компанията, принос към положителните резултати и регионалното управление се оказа ключова за избора ми на този пост, споделя новият изпълнителен директор на „Нестле България“

- Господин Стоилов, вие сте първият българин, който застава начело на „Нестле България“, откакто компанията оперира у нас. Знак за какво е това?

– България не е първата страна, в която местен мениджър управлява бизнеса. Съседни нам страни са с локално управление от години, пример за това е Гърция. „Нестле България“ вече е част от така наречения югоизточен пазар, обхващащ Румъния, България, Сърбия, Северна Македония, Черна гора, Косово, Босна и Херцеговина, Хърватия и Словения. Това е нов модел на управление, целящ единна регионална стратегия, синергии на нива продуктово портфолио, процеси и технологии, но с локално управление. Целта на компанията е да максимизира изпълнението, възползвайки се от големия мащаб на региона (50 млн. души население, сходни консуматорски навици, макроикономика и динамика на развитие на FMCG). Съвсем естествено и в контекста на локалното управление е изпълнителният директор да е българин. Важно е и признанието, което компанията на централно ниво дава, че у нас има способни и компетентни лидери, готови да поемат ключови ръководни постове.

– Според вас кои ваши качества и умения са се оказали определящи да ви бъде възложен този пост?

– Присъединих се към компанията през 2001 г. като бизнес мениджър на „Нестле Профешънъл“ – бизнес, който на практика създадохме и развихме в България. Развитието на професионалния ми път ме отведе на позицията национален мениджър „Продажби“ за Сърбия, където в периода 2010-2013 г. заедно с местния екип положихме стабилните основи за бъдещо развитие на бизнеса в страната. От 2013 г. продължих своя международен опит с отговорността за бизнес „Пурина“ за България и страните от Адриатика. Комбинацията от ценен опит в стратегически звена на компанията, принос към положителните резултати и регионалното управление се оказа ключова за избора ми на настоящата позиция.

– Кои са трите основни приоритета, които ще следвате като главен изпълнителен директор на „Нестле България“?

– Стратегическата рамка на развитие на компанията и нейните основни приоритети остават непроменени. От гледна точка на бизнес представяне за нас е важно да доставяме резултати и да допринасяме за успеха на „Нестле Груп“ на локално и регионално ниво. Също толкова важно обаче е да продължим да сме конкурентоспособни и да затвърждаваме пазарните си позиции. Днес с гордост може да кажем, че в продуктовите категории, в които сме избрали да се състезаваме, сме пазарни лидери или силни втори. Естествено, основна причина „Нестле България“ да е най-голямата компания у нас в сегмента на бързооборотните стоки са и хората, лидерите и служителите в офисите и фабриката ни. В този смисъл приоритетът ни, свързан с младежката ангажираност и създаването на бъдещи лидери, е фундаментално важен, основополагащ, бих казал. От години основен приоритет и верую за нас в „Нестле България“ е и корпоративната социална отговорност, с основна цел да подобрим качеството на живот и да допринесем за едно по-здраво бъдеще на България. Имаме водеща роля и установени традиции в създаването на споделена стойност в областите на балансираното хранене и активния начин на живот, младежката заетост и устойчивото развитие. Уверявам ви, ще продължим да ги надграждаме.

– Как бихте продължили фразата „Добрият лидер е този, който…“?

– ... е лидер на лидери, а не на последователи.

Автор: Ирина Велева. Интервюто е публикувано в новия брой на сп. "Мениджър"

 

 

още от Мениджмънт
06
Петък
Декември