Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“: Излязохме от кутията

Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“: Излязохме от кутията

Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“: Излязохме от кутията

Излязохме от кутията и погледнахме по нов начин познатите неща, казва Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“. Компанията води началото си от американската група Datapark, позната на световните пазари с паркинг системите си. Развойната дейност в България стартира през 1996 г., а две години по-късно компанията започва и производствена дейност. През 2002 г. е изграден първият завод в Тутракан, който впоследствие прераства в индустриален парк. От 2012 г. Datapark е част от семейството на FAAC – световен лидер на пазара за автоматизирани системи, а българската компания е важно негово звено. 

Как повлия 2020 г. на процесите във вашата компания?

Смятам, че при добрите бизнеси ключовата дума е „гъвкавост“, затова се радвам, че показахме бърза реакция на промените на пазара. Например със системата, която автоматично следи и ограничава броя на посетителите в търговски обекти.

Проблемите по отношение на транспорта ни накараха да диверсифицираме източниците си на доставки и да сме по-точни в планирането на материали. Затвърди се усещането, че трябва да работим повече, за да създадем ресурси, чрез които да оцелеем при необичайна ситуация.

Какви технологични промени въвеждате в производството си и с какво се разнообрази вашето портфолио?

След 26 години растеж едва с присъединяването ни към голяма международна група разбрахме на практика какво означава „да излезеш от кутията“. Последните години започнахме цялостна реорганизация на някои процеси: производство, базирано на LEAN методологията, и развойна дейност, ръководена съгласно Agile. И двете изискват силна екипна работа и трябваше да погледнем по нов начин добре познатите неща. В системата ни за управление на паркинги успешно въведохме безконтактно издаване на билети от входното устройство, както и мобилно приложение, което чрез Bluetooth позволява влизане, излизане и заплащане на паркинга отново, без да се докосва нищо.

По какъв начин вашата компания влияе на регионите, в които оперира?

Подпомагаме развитието на локални доставчици. Така те разширяват бизнеса си и влизат в партньорство с други международни компании. Участваме в изготвяне на учебни планове и програми, за да допринесем за по-ориентирано към бизнес нуждите обучение. Така установяваме връзки с мотивирани млади хора, които трупат практически умения при нас, а ние им предлагаме кариерно развитие. Искрено се надяваме, че така можем да помогнем за задържането им в региона. Фирмата е най-големият работодател в община Тутракан, затова смятаме за свой дълг да подкрепяме местни инициативи и да подпомагаме развитието на общността.

Какви са пазарите и клиентите, към които обръщате поглед през 2021 г.?

Няма да е преувеличено, ако кажа, че вече сме в цял свят. Докато много фирми внасят от Китай, ние изнасяме. Имаме развита собствена дистрибуторска мрежа, но сме отворени и към външни партньори. Стоейки зад инсталирането и поддръжката на устройства, продадени от тях, ги улесняваме и гарантираме сигурност. През 2021 г. ще предложим на нашите клиенти нови дигитални услуги, които да облекчат работа им. Планираме да засилим и позициите на онлайн продажбите.

*Интервюто е публикувано в списание "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ