Как умните лидери мотивират своите служители

Как умните лидери мотивират своите служители

Как умните лидери мотивират своите служители

Без значение дали скоро сте получили повишение до ръководен пост или сте били на него през последните десет години, едно нещо никога не се променя – човешката природа на вашите служители е непредсказуема.

Откриването на нещата, който мотивират всеки човек във вашия екип, може да бъде огромно предизвикателство и на моменти да изглежда невъзможно. Тази задача обаче не е непостижима, ако мениджърите имат поне едно базово ниво на разбиране за човешкото поведение.

Научно доказано е, че позитивните емоции(как работата и културата на компанията карат хората да се чувстват) са в основата на човешката мотивация.Именно по тази причина, най-важната задача за всеки мениджър е да разбере какво в действителност вдъхновява хората да дават всичко от себе си на работното място.

Това са осем стратегии, които мениджърите може да използват, за да създадат правилната атмосфера на работното място и да мотивират своите служители.

1. Организирайте повече срещи на четири очи

Започнете по правилния начин, като поставите ясни цели и очаквания от вашите служители.

Най-добрият начин да направите това е на среща лице в лице. Лидерите печелят доверието и уважението на своите служители, като им отделят повече време, за да чуят техните предложения, идеи, проблеми и трудности, свързани с тяхната работа.

2. Открийте какво ги вдъхновява

Знаете ли какво кара хората от вашия екип да стават от леглото всяка сутрин? Какви са техните стремежи, цели и интереси? Иначе казано, познавате ли наистина членовете на вашия екип?

Великите лидери се интересуват от мечтите и желанията на своите служители, защото това им помага да ги мотивират по правилния начин. Когато знаят какво точно искат, лидерите осигуряват на своите служители възможности за обучение и развитие в сферата, в която те проявяват интерес. Това се нарича емоционална ангажираност.  

3. Осигурете им необходимите ресурси, за да си вършат работата максимално добре

Ще бъдете изненадани да разбере колко рядко мениджърите задават въпроса „От какво имате нужда в момента, за да свършите работата си възможно най-добре?“ на своите служители.

Без значение дали имат нужда от повече информация, за да вземат правилното решение, или от специално оборудване, което да улесни работата им, задаването на този въпрос и поемането на отговорност за намирането на нужните ресурси може да бъде изключително мотивиращо.  

4. Хвалете ги по-често за добре свършената работа

Проучване на Галъп за ангажираността на работно показва, че компаниите, които празнуват постиженията на своите служители, могат да се похвалят с по-високи нива на мотивация и ангажираност сред работниците. Изследването е установило, че хората, които редовно получават признание за добрата си работа, увеличават своята продуктивност, получават по-добри отзиви от клиентите на компанията и са по-склонни да останат в организацията.

5. Помогнете им да намерят смисъл в работата си

Хората искат работата им да има някакъв по-дълбок смисъл. В книгата „Give and Take“, професорът от университета на Пенсилвания Адам Грант казва, че когато човек намери смисъл в работата си, той става по-щастлив и по-продуктивен.

Според Грант един от начините да внесете смисъл в работата на вашите служители е като ги накарате да се срещат с хора, на които са помогнали по някакъв начин, дори и само за няколко минути. Когато видят как работата им е подобрила живота на техните клиенти, служителите стават по-мотивирани да продължат своята дейност.

6. Помогнете им да придобият нови умения.

Когато помагате на служителите си да развият нови умения или да получат нови знания, които могат да използват за бъдещи професионални роли, вие може да разкриете пълния им потенциал и да подобрите работата, която те вършат за вашата компания.

7. Позволете им да вземат участие в управленския процес

Добрите мениджъри знаят, че ефективното управление е многопосочно, а не хоризонтално. Въпреки че в някой критични моменти решенията идват отгоре, най-добрият начин на ръководене е този, който позволява информацията, отговорността и изборите да вървят от човек на човек или отдолу-нагоре, за да могат да бъдат използвани колективните познания и ангажираност на целия екип за разрешаване на проблеми в реално време.

8. Вярвайте в тях.

Най-добрите мениджъри делегират често и дават на служителите си възможността да поемат отговорност за предизвикателни задачи. Ако това не се случва на вашето работно място, отговорете на тези два въпроса:

Вярвате ли, че служителите ви имат нужните знания, за да направят това, за което са били назначени?

Достатъчно компетентни ли са, за да се справят уверено работа си?

Твърде често мениджърите подценяват потенциала и способностите на своите служители. Ако сте отговорили с „да“ на двата въпроса, трябва да подходите към работата с нагласата, че служителите ви могат да се справят с работата си. След това им дайте нужната свобода, за да работят по начина, който намират за най-добър, и ги подкрепете с всичко, от което се нуждаят, за да се справят още по-добре.

Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ