Често срещаните грешки на неопитните мениджъри

 Често срещаните грешки на неопитните мениджъри

Често срещаните грешки на неопитните мениджъри

В днешните бързо развиващи се компании, човек лесно се озовава в ръководни роли, без да има напълно развит набор от умения, нужни за позицията.

По тази причина, множество млади мениджъри изпитват огромни трудности и проблеми, в опитите си да намерят стабилна основа в постоянно променящата се роля на модерния лидер.

Като главен изпълнителен директор с 20 годишен опит в мениджмънта, аз определено мога да се „похваля“ с много грешки в моята кариера. Освен това, през годите съм ставал свидетел и на това, как неопитни мениджъри стават жертва на същите грешки, които самият аз съм правил.    

Ако лидерската позиция е нещо ново за вас и все още не знаете как точно да подходите към управлението на един екип или отделен служител, за начало може да започнете с избягването на тези често срещани грешки:

1. Смятате, че да си „мениджър“ означава да бъдете най-продуктивния член на екипа

Бях на 26 години, когато за първи път поех роля на ръководител. Преди да навърша 30 години, аз отговарях за екип, който се състоеше от 30 разработчици. На пръв поглед, бях изключително успешен, но истината е, че ако дистанцията на времето, днес, в такава ситуация, бих уволнил самия себе си.

Питате се защо? По това време не осъзнавах какво точно означава да си мениджър. В моята представа, добрият управител беше този, който седеше на компютъра и пишеше повече програми от всеки друг член на екипа. Аз свързвах лидерската позиция с по-високата производителност и с по-добрите технически умения.

Този стил на управление създаваше повече проблеми, отколкото решаваше. За съжаление, аз осъзнах този факт години по-късно.

Днес зная, че работа на мениджъра е да подсигури среда и атмосфера, в която неговия екип да работи максимално ефективно. Вместо да опитвате да бъдете най-резултатния член на екипа или пък да научите отговорите на всеки въпрос, насочете усилията си към създаването на екип, който да постигне желаните от вас резултати.

В известен смисъл, вие помагате на другите да ловят риба, като насочвате лодката към най-богатите на улов зони. Най-важната задача на добрия мениджър е да поведе екипа си в правилната посока.

2. Готови сте да поемете ръководна роля, но по грешни причини

Вицепрезидентът на отдела за продуктов дизайн във Facebook сподели пост, който разглежда обстойно неинтуитивните неща, пред които се изправят младите мениджъри. Адам Мосери посочва, че единственият начин за кариерно развитие, които повечето компании предлагат, е поемането на управленска роля. Това от своя страна насърчава състезание за мениджърските постове по напълно погрешни причини.

Ако изграждането на екип и грижата за неговото развитие не ви звучи като нещо, с което бихте се занимавали, най-добре е да насочите вниманието си към подобряването на собствените ви умения в ролята ви на индивидуален участник в работния процес.   

Имайки това предвид, все пак може първо да опитате ролята на мениджър, преди да вземете крайно решение. В началото на моята кариера, аз заемах ръководен прост в продължение на няколко години преди да се върна към програмирането, защото индивидуалната работа ми липсваше.

Освободен от напрежението, свързано с управлението на екип от професионалисти, аз можех отново да обърна внимание на себе си и да усъвършенствам техническите си умения.

След като видите как стоят нещата и от двете страни, ще може да прецените какво точно искате от вашата кариера. Не се захващайте с работа, която ви е неприятна и скучна.Твърде много хора се насочват към тази роля, но по грешните причини.

3. Искате добри резултати, но не обръщате внимание на мотивацията и духа на екипа

След години на интензивни проучвания, Google откри, че ключът към добрата работа в екип се крие в това да бъдем добри един към друг!

Положително отношение повишава производителността и кара всички да дадат най-доброто от себе си. Понякога ви се налага да провеждате трудни разговори, но винаги може да представите нещата по позитивен начин.

Това е умение, което всеки може да научи, стига да отдели нужното време.

Имал съм не един случай на гневно избухване в моята карира, но това само ми помогна да разбера, че всичките тези нерви и ярост не помагат за разрешаването на проблемите. Като нов мениджър, от решаващо значение е да се научите как да се справяте с предизвикателствата без да губите своята позитивност.

4. Не гледате на мениджмънта като на процес на постоянно учене

В общи линии, ролята на мениджъра е умалена версия на работа на главния изпълнителен директор. И двете професии изискват постоянно развитие. Често, когато си помисля, че съм овладял напълно ролята на ръководител, пред мен изниква ново предизвикателство, което ме кара да преразгледам идеите, в които вярвам.

За да можете наистина да помогнете на екипа си по пътя към успеха, най-доброто нещо, в което може да инвестирате е в самите вас. Вашият стил на управление е процес, който се развива с годините. Вслушайте се в критиките на своя екип, за да прецените кои особености във вашето управление не са от полза нито за тях, нито за вас.

Вашата отдаденост към непрекъснатото самоусъвършенстване може директно да доведе до по-добри резултати и по-щастливи служители.  

Алън Лау, съосновател и главен изпълнителен директор на Wattpad, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ