Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Извадете на показ най-доброто от другите

455

Снимка: Shutterstock

Да се научите как да вадите на показ най-доброто от другите и да им помагате да достигат пълния си потенциал е едно от най-важните неща, които някога ще направите като лидер.

След като придобиете истинска увереност в себе си и почувствате, че най-накрая сте намерили пътя, който ще ви превърне в човека, който искате да бъдете, тогава е дошло времето да фокусирате усилията си върху  това да помогнете на другите да направят същото. Ето няколко начина, по които може да подкрепите вашите служители.

1. Преценете внимателно техните възможности

Първото нещо, което трябва да направите, е да прецените какви са реалните възможности на хората към момента. Ако дадете на неопитни служители прекалено много отговорности и власт твърде рано, вие гарантирате техния провал. От друга страна, ако забавяте техния напредък и не им възлагате предизвикателни и амбициозни  задачи, служителите ви бързо ще се отегчат и ще изгубят мотивация. Всеки иска да постигне успех, а работата ви като лидер е да оцените реалните възможности на вашите служители и да им осигурите нужните средства и подкрепа, за да постигнат професионалните си цели.

2. Дайте им личен пример

Дори най-успешните служители търсят пример от своя лидер. Като ръководител имате възможността, а и задължението, да покажете на хората как да се държат в работата. Бъдете пример за отношението към компанията, работната етика и стандартите, които искате да видите в другите.

3. Повярвайте в техния успех

Като лидер трябва да накарате хората да вярват, че могат да постигнат успех, и да им покажете, че искате и очаквате точно това от тях. Служителите ви се нуждаят от това да чуят, че имате вяра в тях. Казвайте им колко се може по-често, че сте сигурни в техния успех и че винаги могат да разчитат на вашата помощ. Когато осъзнаят, че наистина се интересувате от тяхното благосъстояние и че сте ангажирани с развитието им, служителите ви ще започнат да вярват в себе си и в способността си да се справят със задачите, които им възлагате.

4. Дайте им обратна връзка

Всеки лидер трябва да дава на служителите си искрена обратна връзка, конструктивни критики и позитивни отзиви, за да им показва как да коригират грешките си и да ги насърчава, когато са се справили добре. Обратната връзка никога не трябва да бъде под формата на самоцелна критика и винаги трябва да е придружена със съчувствие и грижа.

5. Дайте им свобода на действие

Много ръководители нямат проблем с това да делегират задачи на своите служители и да им възлагат големи отговорности, но частта, която много шефове пропускат, е в даването на нужните ресурси, власт и свобода на действие, за да могат служителите да се справят с възложените им проекти. За да бъдат ефективни, служилите трябва да имат възможността да вземат решения и да предприемат действия без постоянно да търсят одобрение от своя шеф.

6. Хвалете ги за добре свършената работа

Казвайте колкото се може по-често на служителите си, че им имате доверие(бонус точки ако го правите пред техните колеги). Когато показвате на хората, че вярвате в техните способности, ще останете изненадани от това колко бързо те ще започнат да покриват и надскачат вашите очаквания.

.....................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

още по темата
още от Мениджмънт
22
Понеделник
Юли