Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Важните качества, които се търсят днес в кандидатите за работа

290208

Снимка: Shutterstock

Впечатляващата автобиография и многобройните препоръки не са гаранция, че кандидатът за работа е правилният избор за вашата компания. Макар че те са доказателство за високото ниво на квалификация на кандидата, има други, по-малко осезаеми и по-трудни за разпознаване качества, които говорят повече за неговото бъдещо представяне в работата.

От Inc.com цитират шест предприемачи, които споделят какви качества търсят у своите бъдещи служители.  

1. Не носят само автобиография

Когато кандидатът носи на интервюто за работа материали, които дори не са му били поискани, той показва, че е организиран и отговорен, казва Ким Кауп, съосновател на ZinePak.

„Кандидатите, които идват добре подготвени за интервюто за работа, показват внимание към детайлите и интерес към организацията. При нас предимство имат хората, които носят със себе си не само своята автобиография, но и допълнителни материали, свързани с тяхната предходна работа, както и препоръки от техните мениджъри. Този навик говори много за кандидата, преди той да си е отворил устата“, добави тя.

2. Демонстрират внимание към детайлите

Майк Подесто, основател и главен изпълнителен директор на търсачката за работа Find My Profession, използва един хитър трик, за да разбере дали кандидатите за работа отделят внимание на малките детайли. От Find My Profession умишлено допускат правописни грешки в длъжностната характеристика, които трябва да бъдат отбелязани от потенциалните служители.  

„Вниманието към детайлите е много важно качество, което търсим у кандидатите за работа при нас. Моята малка тайна е, че в обявите за работа заявявам, че кандидатите ще спечелят бонус точки ако отбележат правописните грешки в длъжностната характеристика. Ще ми повярвате ли ако ви кажа, че само 5% от кандидатите полагат усилия, за да отчетат грешките? Всички хора от тази група, които сме назначили в компанията, до момента се представят страхотно“, казва Подесто.

3. Не се страхуват да задават въпроси

„За мен, добрият кандидат е този, който е проучил компанията и си е подготвил въпроси“, казва Келси Майър, съосновател и президент на рекламна агенция Influence & Co.

„Няма нищо по-лошо от това да получите отговор „не“, когато попитате кандидата дали има въпроси към вас. Това показва, че той не е заинтересован от компанията и че не посреща с особен ентусиазъм възможността да работи при вас.“, допълва тя.

още от Мениджмънт
23
Вторник
Октомври