Лидерските практики, които правят служителите по-щастливи

Лидерските практики, които правят служителите по-щастливи

Лидерските практики, които правят служителите по-щастливи

Добрите мениджъри знаят, че щастието на служителите е ключов фактор за успеха на една организация. От вас зависи дали служителите ви ще бъдат мотивирани и доволни или разочаровани и незаинтересовани.

Използвайте тези 9 практики всеки ден, за да сте сигурни, че служителите ви ще бъдат продуктивни и ангажирани с работата си.

1. Присъствие

Да бъдете достъпен не е достатъчно. Психическото присъствие е също толкова важно, колкото и физическото. Когато разговаряте с ваш служител, трябва да му отдадете пълното си внимание като сведете до минимум броя на нещата, които могат да ви разсеят.

Изчистете съзнанието си от излишни мисли, за да може да се вслушате в думите на вашия събеседник и да забележите начина, по който той се изразява. Езикът на тялото не трябва да бъде подценяван.

2. Приобщаване

Дайте на служителите си нужната свобода, за да повярват, че са равноправна част от вашия екип и, че мнението им има значение. По този начин, те ще се научат да поемат отговорност за това, което правят и ще бъдат по-ангажирани в работата си.

Служителите, които имат свобода на действие, по-често поемат инициативата в свои ръце и изпитват по-голямо удовлетворение и вълнение от своята работа.  

3. Грижа

Покажете, че ви е грижа, не само с думи, но и с дела. Бъдете до екипа си както в добрите, така и в най-лошите моменти, както във времената на триумф, така и в тези на провал. Вложете сърцето си в бизнеса и демонстрирайте, че всичко това наистина има значение за вас. 

4. Яснота

Начертайте ясно вашата визия и целите, които искате да постигнете. Докато разяснявате детайлите, поставете акцент върху приноса на вашите служители. Когато видят по-голямата картина, те ще осъзнаят собствената си роля и значимост в по-широкия контекст на работата.   

5. Уважение

Уважението е в основата на изграждането и укрепването на всяка връзка. Най-добрият начин да покажете уважение е чрез слушането. Внимателното слушане показва, че цените както мнението, така и времето на вашия събеседник. Това изгражда взаимно разбирателство и доверие.

6. Овластяване

Когато вземат важно решение, отделете внимание на оценката на вашите служители и по възможност включете техните идеи в работния план.  Хората, които участват активно в генериране на решения, влагат повече усилия и труд за постигането на желания резултат. 

7. Пoследователност

Ако искате служителите ви да следват висок стандарт на работа, трябва самите вие да им дадете пример. Лидерството е привилегия, която изисква отговорно отношение и последователност. Когато давате най-доброто от себе си всеки ден, вие показвате на останалите, че те са способни на същото.

8. Гъвкавост

Предложете на служителите си възможно най-голяма гъвкавост що се отнася до тяхното работното време и график. По този начин ще улесните работниците си в намирането на добър баланс между професионалния и личния живот.  

9. Благодарност

Отнасяйте се по подобаващ начин към вашите служители, като изразявате искрена благодарност за техния принос към растежа и развитието на вашия бизнес. Не забравяйте да  казвате „моля“ и „благодаря“. Тези думи ще ви помогнат да създадете един по-учтив  тон на работа и по-приятна работа среда.  Ценените служители са ангажирани служители. Те знаят кои са и осъзнават колко важна е това, което правят за организацията. Просперитетът, щастието, информираността и уважението на вашите служители си струват всяка отделена минута. 

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ